• Novalina

Augustibebis 2012

Naimisen skrev 2011-12-21 06:34:22 följande:
    Vi testade de ett tag, men han fick ont i magen av de.
    OK, synd då.
  • Novalina
    NiniMe skrev 2011-12-21 07:04:53 följande:
    Bebis kallas nu för foster och inte embryoHjärta
    Från vilken v.?
  • Novalina
    oxle bo skrev 2011-12-21 07:18:00 följande:
    V10 idag. Det går ju framåt :) Sitter på bussen på väg hem från jobbet, ska försöka o inte somna ;)
    Oj, jobbar du natt! Lugnt jobb el.? Äter du järntabletter?

Nån i tråden som äter järntabletter än förresten? När bör man eg. börja me det?...

(Jag jobbar oxå nattskift annars då jag inte är mammaledig.)
  • Novalina
    astro skrev 2011-12-21 09:43:46 följande:
    Jag är en riktig ragata och släpper helt enkelt inte in objudna gäster. Något mer ohyfsat än att "bara dyka upp" finns inte, tycker jag, och eftersom alla som alls känner mig vet att jag tycker så, så är det totalt respektlöst att bara dyka upp till mitt hem.
    Även släktingar blir vänligt men bestämt avvisade.
    Däremot är barnens kompisar såklart alltid välkomna. Det är upp till barnen själva hur de sköter sina sociala liv. Men då är inte "gästen" mitt ansvar heller.

Ska se om jag kan hitta koffeinundersökningen.

www.kaffeinformation.se/templates/Page.aspx?i...

har en hel del info i alla fall.

Hahaha, jag förstår dej verkligen!! Tungan ute Skrattande

Själv har jag en sambo som släpper in folk iaf, och säger i telefonen att "visst går det så jättebra att ni kommer!"

Ibland så bara ringer de på dörren och står där ett stort gäng utanför. En gång travade det in 8 st personer (!), där jag knappt visste vilka hälften va - som typ pojkvänner och bonusbarn etc inom min sons fasters familj... Och där satt jag och ammade i bara bh:n vid köksbordet på fömiddagen, håret i en slarvig städkärringtofs etc... Och såklart alla samlades runt mej... Hmm... Tyst

Eller som den gången bara några dagar efter födseln då jag går upp morgonmosig i bara underkläder lite senare på morgonen, med ömmande kejsarsnittsärr, stödstrumpor etc, så plötsligt står min faster i köket! Min sambo har visst släppt in henne, och hon är verkligen aldrig hos oss och hälsar på annars, och hade inte ens ringt innan, bor 10 mil bort.

Och en annan gång skulle jag äntliiigen ta en sååååå efterlängtad dusch, kände mej som en unken soptipp och hade inte duschat på 3 dgr, det va sen em och jag hade klätt av mej näck och skulle precis gå in i badrummet; då ringer svärföräldrarna på med paket och blommor - fast de även grattat på BB nyss med.

Eller som då jag inte tränat på flera mån (ääälskar träning!!) och precis ska sticka iväg och träna mitt allra första pass på evigheter (kändes det som) - längtade så otroligt mkt efter värdefull egentid och att känna träningsendorfinerna efter allt liggande i BB-sängen och allt stillasittande ammande - och vem kommer inte just då jag ska iväg om inte min morbror + fru med present till sonen??! Och han är verkligen aldrig hos oss annars heller!

Denna känslan av att va typ livegen och bara förväntas va mamma till 200% är otrooooooligt frustrerande för mej, som har ett stort behov av integritet, hatar oväntat besök och vill känna mej någorlunda iorninggjord och förberedd när det kommer folk iaf.

Sen ska vi inte tala om amningen - herregud - vadå integritet???! Svärmor t.ex. skulle granska jättenära då min son tog bröstvårtan och såklart kommentera allting - när granskade jag hennes tuttar så liksom?! Hur skulle hon uppleva det????! Skrikandes

Hatar känslan av att man är typ "allmän egendom" bara för att man blivit MAMMA.  Tyst
  • Novalina
    Gadget skrev 2011-12-21 10:45:20 följande:
    Finski: jag är i v 8+6 tror jag men känner efter och oroar mig fortfarande lika mycket. Tycker man hör så mycket om MA också så jag är livrädd att de på fredag ska säga att den lilla dött för ett par veckor sedan. Tror jag blir lugnare av att få ha sett den i v 9 om allt ser bra ut. Och jag tänker att mitt illamående är ett gott tecken, fast det verkar ha avtagit lite så då oroar jag mig för det. Ja du hör...

Ja, det är fantastiskt att det fungerat naturligt, dock har jag faktiskt en ny partner mot när jag gjorde IVF. Men problemet låg hos mig, jag har högt FSH som på något vis ska signalera att äggreserven är dålig. Läkarna sa då att jag troligen aldrig skulle bli naturligt gravid och sa att vi skulle göra IVF snabbast möjligt.
    Därför har jag aldrig skyddat mig med mitt livs kärlek som jag råkade träffa på mitt i allt och nu verkar allt stämma. T.o.m mitt FSH värde är bra igen. Kroppen är konstig, men kanske visste den bättre än jag att jag levde med fel man.
    Härligt att höra!! Solig
  • Novalina
    anneh skrev 2011-12-21 11:05:21 följande:
    Har varit på vul nu och såg ett litet hjärta slå! Laddar upp bild när jag kommer hem, fick med mig 2 bilder hem :) blev flyttad 1 dag, så är i 7+6 idag.
    Grattis!!!!!!!! Solig

Ser fram emot först VUL-bilden i tråden!! Drömmer
  • Novalina
    Augustimamman skrev 2011-12-21 11:59:49 följande:
    Man ska väl inte ta järntabletter förrän bm rekommendera det efter typ blodprover å så?
    Det enda jag tar extra är Mitt Val Kvinna, mest för folsyrans skull. 
    Jag åt iaf järntabletter från ca v.10 i min förra grav., mådde mkt bättre och va piggare särskilt på mitt nattjobb då.

Hade svimningskänslor ofta innan.
  • Novalina
    NiniMe skrev 2011-12-21 13:02:26 följande:
    Såg efter att det står olika, pampers står det från v.9, här står det från v10 så jag vet inte vad men ajja om den inte e ett foster än så SNART :)
    OK.
  • Novalina
    sommar83 skrev 2011-12-21 13:04:16 följande:
    Vad härligt att läsa din historia. Jag känner lite likadant med min kropp. Den måste "väntat på den rätta" )
    Jag har levt i 3 längre förhållanden innan detta (första 4 år, andra ett år och det tredje 5 år) och inget av dom skyddade vi oss mer än när vi lärde känna varann. I mitt första förhållande försökte vi på riktigt efter ca 2 år och inget funkade. (vi hade ju inte använt skydd innan det heller, men då först började vi aktivt) och när vi sen separerade och han träffade sin nya flickvän så blev dom gravida direkt. Då förstod jag ju att det var mig det satt hos, eller iaf så drog jag den slutsatsen. Så i förhållandet där i mellan skyddade vi inte oss eftersom jag ändå inte kunde få barn. Jag ska tillägga att jag vid 3 olika tillfällen provat p-piller men mått så annorlunda psykiskt av dom och dessutom gått upp i vikt, så slutade. Men när jag träffade min tredje partner som dessutom hade barn sen innan ville jag göra en utredning varför det inte hände ngt och då konstaterades det att jag hade cystor i äggstockarna, men inte överdrivet mkt ändå. Man kunde då kontrollera dom genom p-piller, eller hormoner om man ville bli gravid direkt. Jag och mitt ex hade då inga planer på att få barn direkt, så jag sköt upp det ett tag. Sen gick åren och inget hände. Nu har det alltså gått 10 år och jag träffar min nuvarande. vi pratade mkt om framtiden och att vi båda ville ha barn men inte på en gång, men att vi kanske skulle ta och boka tid på mama mia och få mina cystor kollade bara så vi visste hur läget låg. Den tiden bokade jag i juli. Fick tid i december så det var låång väntetid för detta. (vi blev tillsammans i maj)  I september testade vi positivt och var då i 7e veckan. Jag har aldrig blivit så paff. Trodde självklart inte på testen (minns inte hur många jag tog) men tyvärr så slutade det i ett MA 3 veckor senare med skrapning som resultat. Vi blev (nog mest jag) förkrossade men kunde ändå gå vidare från det med vetskapen om att jag faktiskt kunde bli gravid. I mars blev vi gravida igen efter en mens mellan missfallet och det. Att det skulle gå så fort förvånade oss lika mkt. och i december för ett år sen föddes vår dotter. För några månader sen fick vi ett till plus (som slutade i mf) och nu denna grav. Så nu lite mer än 12.5 år senare så är detta min 4 grav inom loppet av 2.5 år. Som sagt. Min kropp väntade nog på den rätta Hjärta
Svar på tråden Augustibebis 2012