• Novalina

Augustibebis 2012

astro skrev 2011-12-22 15:44:50 följande:
    Jo, men som f d sockerberoende och f d ätstörd så klarar jag inte av långsamma kolhydrater heller under någon längre tid. Rätt vad det är kommer min gamla matfixering tillbaka. Det är bara på strikt LCHF som den förblir borta.

När jag är med barn brukar det dock bli en del kolisar, för jag brukar bli galen i fullkornsbröd. Och jag tror mycket på att ge kroppen vad den skriker efter.  Särskilt när man är gravid.

Just nu är vinäger grejen och vinäger passar till ALLT. Jag till och med steker kött i det  
    Jaha OK, på så vis. Vad bra att du hittat "din grej" som funkar bra för dej då!

Jag tror oxå man får äta lite annorlunda då man är gravid, lyssna på kroppen är nog rätt att göra för de allra flesta.

Steka i vinäger?? Du är allt rolig du!
  • Novalina
    Litenfyra skrev 2011-12-22 18:16:09 följande:
    Hallå! Jag fick ett oväntat plus häromdagen:) har en son på 4 år och tvillingpojkar på 16 månader! Hur fan ska vi klara detta???? Shit alltså! Bf enligt sista mens 19 augusti!
    Grattis & varmt välkommen!! Drömmer

Man klarar alltid mkt mer än man tror, särskilt då man måste!

En här i tråden har 5 små barn, och det går det med!
  • Novalina
    astro skrev 2011-12-22 20:41:12 följande:
    Välkommen!

Mina första fyra är födda -90, -92, -94 och -95. Så tvillingar har jag inte haft visserligen men däremot fyra blöjbarn samtidigt (äldsta barnet var länge ovilligt att sluta ha blöja) ... Det går bra det också  

Grattis till plusset! 
    Ja, där va du visst!! Tungan ute Skrattande
  • Novalina
    astro skrev 2011-12-22 21:01:01 följande:
    Det är ju ganska vanligt med tvära kast när man är gravid. 

Vid mf är det oftast inte så att symptomen bara försvinner över natt, tror jag ... det var inte så för mig i alla fall. Just att kroppen kändes gravid fortfarande fast den inte var det, det hörde till det jobbiga. 
    Hur många mf har du haft, och i vilken v.?...
  • Novalina
    Helenaa skrev 2011-12-22 21:12:36 följande:
    Ikväll fick jag sjukt sug efter nachochips å salsa. Shiiiiit va gott de var :D
    Du, det förstår jag!! Tungan ute

Konstigt nog så fick jag med det, fast igår!

Måste bli det till käk imorn som fre.mys, med en kall alkoholfri öl till tror jag bestämt!

Och hoppas jag dessutom kan fira att jag har nåt litet frö som lever inuti mej då med! Drömmer
  • Novalina
    05091112 skrev 2011-12-22 21:51:04 följande:
    Usch, är så nervös för imorgon, har ju haft en ofostrig graviditet för två år sen och minns ju den känslan som igår, när de på tredje undersökningen inte såg något foster. Allt annat växte på bra.

Men så fick vi en frisk pigg gosse efter det så...  
    Jobbigt, usch... Foten i munnen Hade du gjort 2 UL och det upptäcktes först på 3:e UL, eller vadå?...

Men denna gången går det säkert bra med för dej!! Drömmer
  • Novalina
    astro skrev 2011-12-22 22:06:43 följande:
    Ett. Jag var i v 10 eller 12, minns inte riktigt faktiskt. Det som har fastnat är att läkaren sa att fostret hade slutat växa i v 8.

Det var första havandeskapet på ett dussin år så jag trodde inte att skulle bli fler barn. Efteråt har jag förstått att efter en paus på många år blir det ofta en "testomgång" som slutar i mf innan man blir gravid och får ett barn. Men det visste jag inte då.
    Jaha, OK...
  • Novalina
    Gadget skrev 2011-12-22 22:31:46 följande:
    Marsflickan:
    Självklart får du vara med - välkommen och grattis!

Poison82:
    Mina symtom har förvisso inte försvunnit men illamåendet vände från att ha mått konstant illa i några dagar och inte haft någon aptit alls känner jag nu bara lätt illamående som i början ungefär och kan äta nästan allt igen. Detta skedde också över en natt och jag grubblar lite över det. Men imorgon bitti ska vi på UL så då vet jag hur den lilla mår. Om den mår bra tycker jag vi kan slå bort vår oro båda två.

Arba:
    Du skrev att du kände en flytning tidigare och trodde det var mens. Jag fick samma känsla idag. Kände det lite fuktigt där nere och samtidigt hade jag ganska mycket växtvärk vilket jag inte känt så mycket sista tiden. Var nästan beredd på en blödning när jag gick till toan. Men det var inget blod - bara en liten flytning.
    Ja, visst är man sååå nojjig!! Tyst

Har du tid för VUL?
  • Novalina
    astro skrev 2011-12-22 23:56:08 följande:
    För att låta liiiite mindre udda: Att steka maten i vinäger är typiskt för det mongoliska köket, som jag gillar. Testa t ex räkor, purjolök, svamp och bambuskott, lite soja, lite peppar, fräs i vit vinäger. Mums!
    Tack för tipset! Annorlunda!! Skrattande
  • Novalina
    oxle bo skrev 2011-12-23 00:04:08 följande:
    två gånger idag har jag fått jätte ont i magen, trot först att det är MF på g, men sen blir jag akut bajsnödig, ursäkta diare. kan man ha ont så långt ner. hmm
    Min mage har oxå varit i obalans ett tag sen jag blev gravid...
Svar på tråden Augustibebis 2012