• Novalina

Augustibebis 2012

Novalina skrev 2011-12-22 01:53:57 följande:
    Där jag bor får man inte mer än RUL i vanliga fall.

Jag har försökt komma fram på telefon till KK här, men det är upptaget konstand hela deras telefontid, och ingen telekö...

Är jätte-jätte-orolig över att få ett till MA, som jag ju fick i början av okt. Då hade fostret varit dött i flera v. i magen tydligen, fick mf i v.8+1 enligt mina beräkningar med hjälp av fl, dvs exakt samma dag som idag!! Är nu enligt mina beräkningar i v.8+1 idag tor... Skäms

Vi har tänkt berätta för släkten på julafton, men då vill jag ju veta att det är nåt som lever inuti mej först.

Va med sambon till min goa bm idag på kub-info, och då berättade jag om min stora oro för mf igen, och mina svårigheter att nå KK på telefonen, så hon skulle försöa hjälpa mej att få en tid där för VUL på fre då min sambo är ledig från jobbet och kan ta sonen då.

Jag skulle ringa och påminna henne om det idag tor, så hon inte glömmer det.

Jag hoppas verkligen jag får en tid!! Annars åker jag dit på fre bara och kräver att få ett VUL, och vägrar gå hem innan jag fått det. That´s it liksom. Inget annat är tänkbart.
    Skrev visst fel... menade i v.7+1, alltså i v.8.

Men detta va alltså enligt mina egna beräkningar på fl, och då skulle jag va i v.7+1 idag. Jag har haft kort menscykel sen i påskas, och fl:s beräkningar utgår ju bl.a. från menscykelns längd.

Då jag va hos bm idag på denna kub-infon, så räknade hon ut att enligt hennes "snurra"-tabell så är jag i v.6+4 idag. Men hennes tabell utgår ju från en längre menscykel på 28 dgr, och inte som min 23-25 dgr, så jag tror faktiskt mer på fl än henne, att fls beräkning stämmer mer in på mej.

Sen är det ju så att på ett ultraljud så mäter de fostret, och då vet man mer exakt dag/v, och det är ju bra.
  • Novalina
    Drömmar och förhoppningar skrev 2011-12-22 01:58:20 följande:
    Arba, jag hoppas verkligen att du får gehör för din oro och att du kan få till ett vul. Framförallt hoppas verkligen, verkligen att du då kommer få se att du har ett litet liv i dig som växer och mår bra!
    Va gooo du är då - tack snälla för den värmande omtanken!! Hjärta Drömmer

Ja alltså, guuuuuuud så otroligt nervös jag kommer va då!!!!!!! Förvånad Sist jag va där hade jag ju pågående mf efter ett MA, och sen återkontroll för att bekräfta att inga rester va kvar, så det är ju inga roliga minnen precis...

Hoppas verkligen få se ett frö-liv därinne!!!!!!! Gravid 

Idag tor ska dessutom lägga upp min resterande föräldraledighet i kontakt med fk, hoppas den kommer att räcka så länge jag trott/hoppats!! Mycket att va pirrig för nu!!! Tyst 
  • Novalina
    astro skrev 2011-12-22 02:16:13 följande:
    När jag inte slarvar med maten utan låter bli kolhydraterna så är mitt blodsocker väldigt stabilt så jag slipper den typen av hunger. Känner igen den från tidigare graviditeter på blandkost, dock
    OK. Själv äter jag nästan bara långsamma kolhydrater, har du testat det innan med? Skönt för dej att slippa känna så då iaf, att du hittat en bra lösning på det för din del.
  • Novalina
    minstörstalycka skrev 2011-12-22 07:28:14 följande:
    Jag hoppar in här jag med! :) ´
    Varmt välkommen!! {#emotions_dlg.flower} Hoppas du kommer trivas! Drömmer
  • Novalina
    Naimisen skrev 2011-12-22 08:17:23 följande:
    Godmorgon! Vi kommer ha 2 år och 4 månader mellan våra.
    De känns som en bra åldersskillnad för oss.

Har ett litet dilemma. I början av feb ska vi på kick-off i sälen med jobbet. Kommer då vara i v 14-15. Självklart finns de annat att göra i sälen än att åka skidor. Liftkort och allt är fixat. Hade väl inte tänkt att berätta redan då på jobbet.
    Har åkt snowboard sen jag va 10, och är berädd att ta de väldigt lugnt i backen.
    Hade ni vågat åka? Bebis ligger ju fortfarande rätt skyddad.
    Hihi, själv åkte jag vattenrutschbana då jag va i 7:e mån med sonen! Tungan ute Skrattande

Kan du verkligen dölja graviditetsmagen så länge som till v.15??
  • Novalina
    Strossel skrev 2011-12-22 08:53:52 följande:
    Vågar ni färga håret när ni är gravida?
    Ja.
  • Novalina
    Augustimamman skrev 2011-12-22 09:02:14 följande:
    Vippan: hmm ja varför inte? :S gjorde det nyss... Stod i min gravidapp att håret kan va jobbigt nu men att färga går bra.
    Mitt hår blir så äckligt fett och ofräscht om jag inte tvättat det på bara en dag!! Är det så för er andra nu med??? Vad menas eg. med att "håret kan va jobbigt" tror ni?...
  • Novalina
    fru Elle skrev 2011-12-22 09:07:20 följande:
    Kommer precis från VUL, fick se ett pickande hjärta . Hon mätte att jag var i vecka 7 + 0, det stämmer med vad jag trodde.
    Grattis!!!! Solig
    Augustimamman skrev 2011-12-22 09:22:02 följande:
    Nån skrev att man fick betala 1000 krför ett vul, vad var det för lustigt ställe? Här kostar det 300 och eftersom jag har frikort blir det dessutom gratis för mig.
    Så är det där jag bor med, har oxå frikort till feb. 2012.
  • Novalina
    ananasen01 skrev 2011-12-22 09:58:31 följande:
    Kom precis från VUL - som visade ett tickande hjärta!! 1 cm och 7+1! Ouiii!!

Fick dock en liten blödning igår kväll som hon trodde var resterna av en tvilling då hon såg två säckar, varav den ena var tom.

Tydligen är det väldigt vanligt att blödningar i början av en graviditet är just en tvilling som inte klarar sig. Någon annan som har erfarenhet av detta?
    Grattis du med gumman - underbart!!!!!!!! {#emotions_dlg.flower} Solig

Själv är jag heeeelt tokigt nojjig nu, är superrädd att få mf-blödning plötsligt igen!! Igår hade jag ganska rikliga, vattniga flytningar - och gissa om jag blev glad då det inte va blod då!!! Förvånad

MÅSTE bara få till ett VUL imorgon fre, efetrsom vi som sagt tänkt berätta för släkten på jul, och jag vlil vill vill se ett tickande Hjärta innan det - känns inte kul alls att berätta annars.

Och såklart jag inte kommer fram till KK idag tor heller, de svara aldrig!*GRRR* Skrikandes Hoppas min bm kan fixa tid där imorgon, att hopn kommer ihåg att ringa! Har ringt och påminnt henne på telesvararen idag, som hon ville att jag skulle. Annars får väl jag och sambon bara åka dit imorgon fre iaf, utan att ha tid innan. Jag kommer att säga att jag är skitorolig för mf igen, så jag inte kan sova, och dessutom har jätteont och magen och känner en värkande, ovan känsla i underlivet. OK, lite överdrivet - men det är det värt för att få ett VUL!!
  • Novalina
    iframtiden skrev 2011-12-22 11:17:08 följande:
    Tänker man efter säger ju det sunda förnuftet att det inte kan vara bra att färga håret. Hur mycket man än vill eller behöver.

Satt och tittade i boken "Ett barn blir till" som kom ut 1976 och i den står det t.ex. att det är ok att dricka ett par glas vin och även lite sprit samt att det är bättre att röka 6 cigaretter om dagen än att riskera att gå upp i vikt av att sluta!

Jag är säker på att om trettio år kommer vi alla tycka det är precis lika vansinnigt att utsätta våra ofödda barn för kemikalier i t.ex. hårfärg som vi idag tycker att det är att ge det alkohol..
    What, stod det verkligen så??! FörvånadOch jag som är född 1976 - sån tur att min mamma inte läste den boken då!!! Tyst
Svar på tråden Augustibebis 2012