Augustibebis 2012
Novalina skrev 2011-12-22 01:53:57 följande:
Där jag bor får man inte mer än RUL i vanliga fall.Jag har försökt komma fram på telefon till KK här, men det är upptaget konstand hela deras telefontid, och ingen telekö...
Är jätte-jätte-orolig över att få ett till MA, som jag ju fick i början av okt. Då hade fostret varit dött i flera v. i magen tydligen, fick mf i v.8+1 enligt mina beräkningar med hjälp av fl, dvs exakt samma dag som idag!! Är nu enligt mina beräkningar i v.8+1 idag tor...

Vi har tänkt berätta för släkten på julafton, men då vill jag ju veta att det är nåt som lever inuti mej först.
Va med sambon till min goa bm idag på kub-info, och då berättade jag om min stora oro för mf igen, och mina svårigheter att nå KK på telefonen, så hon skulle försöa hjälpa mej att få en tid där för VUL på fre då min sambo är ledig från jobbet och kan ta sonen då.
Jag skulle ringa och påminna henne om det idag tor, så hon inte glömmer det.
Jag hoppas verkligen jag får en tid!! Annars åker jag dit på fre bara och kräver att få ett VUL, och vägrar gå hem innan jag fått det. That´s it liksom. Inget annat är tänkbart.
Men detta va alltså enligt mina egna beräkningar på fl, och då skulle jag va i v.7+1 idag. Jag har haft kort menscykel sen i påskas, och fl:s beräkningar utgår ju bl.a. från menscykelns längd.
Då jag va hos bm idag på denna kub-infon, så räknade hon ut att enligt hennes "snurra"-tabell så är jag i v.6+4 idag. Men hennes tabell utgår ju från en längre menscykel på 28 dgr, och inte som min 23-25 dgr, så jag tror faktiskt mer på fl än henne, att fls beräkning stämmer mer in på mej.
Sen är det ju så att på ett ultraljud så mäter de fostret, och då vet man mer exakt dag/v, och det är ju bra.

Sist jag va där hade jag ju pågående mf efter ett MA, och sen återkontroll för att bekräfta att inga rester va kvar, så det är ju inga roliga minnen precis...
Hoppas du kommer trivas!

Hoppas min bm kan fixa tid där imorgon, att hopn kommer ihåg att ringa! Har ringt och påminnt henne på telesvararen idag, som hon ville att jag skulle. Annars får väl jag och sambon bara åka dit imorgon fre iaf, utan att ha tid innan. Jag kommer att säga att jag är skitorolig för mf igen, så jag inte kan sova, och dessutom har jätteont och magen och känner en värkande, ovan känsla i underlivet. OK, lite överdrivet - men det är det värt för att få ett VUL!!