Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten
    Novalina skrev 2011-12-29 11:36:39 följande:
    Sexat, el. vad??! Flört
    Hahahahaha! ja visst, på jobbet! :D

Somnade såklart... gah. Är det normalt att vara SÅHÄR trött? Tror mitt järnvärde är mycket lågt...
  • Stövelkatten
    Novalina skrev 2011-12-29 11:54:16 följande:
    OK, jobbigt... Foten i munnen Men kanske en snabbis på toan skulle pigga upp då? Tungan ute
    Det skulle det säkert! Får ta det hos BM i eftermiddag. Tungan ute
  • Stövelkatten

Liten bebis, 9+3 enligt maskinen. :) sambon verkade mycket rörd. Knodden rörde sig lite där inne, allt såg bra ut. Bild kommer sen, nu ska jag ta blodprov.

• Stövelkatten

Det verkar som att många är hemma av olika anledningar, stämmer det? Jag känner verkligen med er som, liksom jag, jobbar vanliga 8-5-jobb och dessutom mår jätteilla! Just nu sitter ju jag på "avbytarbänken" och kan såleden flexa mina tider lite, plus att jag inte kräkts så mycket.

All cred till er som biter ihop och gnetar på! Se bara till att ta er själva på allvar, det är ju inte meningen att man ska jobba på och samtidigt kräkas flera ggr om dagen... trots att graviditet i sig inte är en sjukdom kan man ju bli bra dålig av att vara gravid.

• Stövelkatten
    fru Elle skrev 2011-12-30 08:47:46 följande:
    Känner med av foglossning. Sen jag plussade , till en början i ländryggen och jag var osäker på om det var fogarna. Men det kanske det var då. Nu känner jag av fogarna bak som jag kommer ihåg foglossningen sen förra graviditeten och jag är bara i vecka 8+1 . Förra grav hade jag ont av foglossning både fogarna fram och bak och blev sjukskriven från vecka 25.

Min mamma fick hemsk foglossning med min syster, än idag får hon ont i fogarna ibland och min syster är född 1985. Är nog extremt ovanligt, försvinner ju oftast i samband med förlossningen. Vi är båda överrörliga och sjukgymnasten sa att man kan få ganska besvärlig foglossning.

Nästa gång kommer jag inte vänta lika länge på att besöka läkare, gjorde det först när jag knappt kunde gå.

Det där med glass, en kompis till mig var också väldigt sugen på glass under sin graviditet och det skulle vara sånna stora bigpacklådor. Men när han åkte till affären för att köpa glass som hon var så sugen på så kom han hem med b
    Aha! Så överrörligheten kan påverka? Det verkar logiskt. Är också överrörlig och hade besvär av foglossning from v9 förra gången, men det blev inte så illa att jag behövde bli sjukskriven. (däremot fick jag ingen hjälp eftersom "foglossning ska du ju inte ha förrän efter v20"...) Har börjat känna av i ryggen nu, men verkligen inget farligt. Beror nog mycket på att jag förra gången pluggade och satt på hårda trästolar osv, medan jag nu alltid får sitta mjukt. :)
  • Stövelkatten
    TheMaraja skrev 2011-12-30 09:00:54 följande:

Vakande i morse med jätteont i ländryggen, precis ovanför svanskotan och ut mot sidorna.... googlade lite och tydligen kan det vara ett tidigt tecken på missfall när man har ont i ländryggen?!?!?! Usch känner mig orolig nu! Eller kan det vara så att jag också känner av tidig foglossning?? Hade inte alls något problem med det i förra graviditeten, någon av er som har någon aning?! Har inte ont i magen än alla fall men vet inte om det behöver betyda något.

Suck, all denna oro....

Att bara ha ont i ryggen är inget att oroa sig för! Det är helt okej, och även där kan ligament och annat kännas.
  • Stövelkatten
    Fredrika skrev 2011-12-30 09:33:11 följande:
    Hur tätt är det mellan den yngsta och 3an? 

Jag gick på knäna, sov aldrig, åt aldrig och var mer levande än död. Mitt äktenskap sprack tidigare under graviditeten ocha llt med skilsmässan skulle ordnas i samband med födelsen av barn nr 3 och för att toppa av det gick min bästa vän bort 6 veckor efter förlossningen. Jag var allt annat än i toppskick kan jag minst sagt säga. Nr3 är 5 veckor tidig med andingsbekymmer som följd och som bebis åkte han på astma, svampinfektioner som gjorde att han tappade enorma mängder hud som bildade öppna sår bla all hud på halsen och var dessutom så känslig mot mjölk att magen brakade på honom om jag hade hållt på med mjölkproukter innan jag gjorde hans flaska med hyperallergen ersättning. Nr2 var ju fortfarande bara en bebis på sina 11mån och min "stora flicka" nr1 var 3.5år och saknade sin pappa så mycket att hon höll på att förgås.
    Min karlslok till x har fortfarande inte träffat sina barn sedan mars 2010, dvs har han aldrig träffat sin 3a.

Haha, hoppsan, nu fick ni höra lite skit också ;)  
    Jajks, du är mig en tuffing! All cred till dig som vågar satsa igen.

Någon annan som blir sjukt provocerad av att höra att illamående och andra krämpor "är helt självförvållade, så det får du ju ta!" Idioti!  Jag tycker, som jag skrivit tidigare, att man ska vara rädd om sig, även som gravid. Ingen skulle kräva att du ska jobba på som vanligt om du spydde flera gånger om dagen under andra omständigheter, ingen skulle tycka att en person med ryggskott ska knega på och bita ihop, jag fattar inte varför det är skillnad bara för att man är gravid? Hade det varit män som var gravida kan jag nästan lova att man automatiskt blivit sjukskriven från plusset....
    Fast det är andra kvinnor som främst påpekar att man får bita ihop och skylla sig själv! Någon sjuk prestige i att må kasst och jobba/sköta barn/sköta hushåll utan att klaga.
Svar på tråden Augustibebis 2012