Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Lills- grav. illamåendet är ganska exakt som. åksjuka. magsjuka tycker jag.är helt annorlunda, kraftigare och så kombinerat med magknip, feber osv.

• Stövelkatten
    iframtiden skrev 2011-12-20 11:26:03 följande:

Insåg i går kväll att jag läcker och det måste vara fostervatten?! Är i v 9.

Någon annan med efrarenhet? Ska man bli otolig nu?

Så har jag med, hade även med sonen (fast senare) och det är bara flytningar. Man ska ju tydligen känna rätt bra på lukten också, om det är fostervatten. Åk och kolla om det känns skönare. Men jag tror inte du behöver oroa dig alls. :)
  • Stövelkatten
    iframtiden skrev 2011-12-20 13:11:26 följande:
    Så flytningar kan vara som vatten? Helt färglösa och tunna?
    Ja, exakt så. Och sen när det torkat så blir det vitaktigt. Men samma sak hände mig igår, det bara rann till och jag fick lov att byta underbyxor. Men som sagt, kolla om det känns bättre för dig!
  • Stövelkatten
    FruFoxy skrev 2011-12-20 14:02:39 följande:
    Äntligen klar med det jag fasat över ända sen jag plussade, köttbullarna! Blev visst 200 stora godingar. Och när jag står och steker hör en kompis av sig och vill beställa köttbullar av mig, haha vilket sammanträffande! Men var tvungen att säga nej eftersom jag har så förbannat mycket att göra som det är och i mitt tempo jag har nu så blir man väl klar till nästa jul!
    Riktigt sugen på köttbullar, janson och rödbetssallad! Vad längtar ni efter på julbordet? Ska ni vara hemma eller resa bort? 
    Vi ska för första gången ever vara hemma och svärmor, svåger + sambo och mina päron kommer hit. Blir riktigt skönt att slippa stressa iväg nånstans i år!

iframtiden:
    Ja det kan de. 
    Åh, jag beundrar att du orkar! Här orkar vi inte ens ta tag i att åka och köpa gran... Köttbullar får göras sen, på torsdag tror jag. Nu mår jag för illa...
  • Stövelkatten
    Naimisen skrev 2011-12-19 22:01:57 följande:
    Mästerkatten- Va tvungen att gå in och spana på dina bilder eftersom du sagt att magen var så stor, du ser onekligen gravid ut!
    Va roligt
    Haha, nja! Nu har den väldiga svullnaden gått ner, så just nu är väl magen tillbaka som i v6. Ser fortfarande uppenbart gravid ut, men det känns iaf inte så tryckande. :)
  • Stövelkatten
    Liza1989 skrev 2011-12-20 18:51:57 följande:
    Jag var precis på ett privat ultraljud och det är eventuellt tvillingar. Barnmorskan kunde inte säga säkert om det var två eller om  det bara var en skugga.

Jag blev tillbakaflyttad några dagar.

Det kanske ändå inte är så ovanligt att det är tvillingar när man gör tidiga ultraljud. För hon sade att det ena fostret kunde tillbakabildas.

Är det större risk att få missfall om det är tvillingar?

Spännande! I sånt fall tredje paret tvillingar. :)
  • Stövelkatten
    Liza1989 skrev 2011-12-20 19:58:58 följande:
    Var det du som också väntar tvillingar?

Har man rätt till tidigare ultraljud för att kolla upp detta? 
    Nä, det vet vi inte ännu. :) Men två andra finns redan! :)
    Allt detta med ultraljud osv beror nog helt på vart man går. Generellt så har man ju tätare koller med tvillingar, men det kan ju vara så att man inte tycker det är nödvändigt innan RUL. Det skadar ju inte att ringa och kolla, om nu denna barnmorska rekommenderade att du skulle kolla snart igen. Vi ska på tidigt ultraljud nästa vecka för att kolla om allt är bra, och då hur många foster det är.
  • Stövelkatten
    Poison82 skrev 2011-12-20 20:29:03 följande:
    Åh vad jag också vill på ultaljud.
    Tror ni att det är möjligt för bm att höra hjärtljud när man är i 6+4?
    Nej, det tror jag inte. De flesta brukar väl lyssna efter RUL/v 20 någon gång.
  • Stövelkatten

I morgon är vi 8 fulla veckor, och ska just nu iväg på teater. Mår illa hela tiden nu, och kräktes massor igår igen. :( Skitillamående.

• Stövelkatten

Naimisen-  Kör på, det borde ju inte vara några problem alls så tidigt.

Ang. hårfärgning... som amatörfrissa har jag läst massor om det där, och risken är då att hårfärgen kan tränga ner genom hårbotten och komma in i din kropp, således också bebisens. Den senaste forskningen jag läste kom fram till att det fanns risk för att fostret blev påverkat, men inte mer än hos mammor som inte färgar håret. Jag tror man får googla och göra sig en egen uppfattning... Man kan, som bekant, bevisa det mesta med ensidig "forskning".
    Sen kan man ju tycka att smeta huden full med kemikalier överlag är rätt galet, men det är ju en annan femma.

Och så; Hej alla nya och välkomna!

Jag är mer och mer nervig för det tidiga ultraljudet nästa vecka, drömmer i princip varje natt att något går fel, att jag börjar blöda mm. Det gjorde jag inte förra gången. :S Man blir väl en del påverkad av det man läser och tar del av här, på gott och ont, givetvis.

Teatern igår gick bra, efter en Lergigan och en redig middag mådde jag bättre än på länge, och än så länge mår jag bra idag! Hurra! Landade också ett paket Postafen, wohoo! (sista på det apoteket)

Nu kommer snart sonen hem, vi ska ta en lång promenad och handla gran. I eftermiddag blir det julmatshandel, och sedan Harry Potter-kväll med hela familjen. (Första filmen, såg andra här om dagen och resterande är knodden för ung för.)

Svar på tråden Augustibebis 2012