Augustibebis 2012
Lills- grav. illamåendet är ganska exakt som. åksjuka. magsjuka tycker jag.är helt annorlunda, kraftigare och så kombinerat med magknip, feber osv.
Lills- grav. illamåendet är ganska exakt som. åksjuka. magsjuka tycker jag.är helt annorlunda, kraftigare och så kombinerat med magknip, feber osv.
Insåg i går kväll att jag läcker och det måste vara fostervatten?! Är i v 9.
Någon annan med efrarenhet? Ska man bli otolig nu?
I morgon är vi 8 fulla veckor, och ska just nu iväg på teater. Mår illa hela tiden nu, och kräktes massor igår igen. :( Skitillamående.
Naimisen- Kör på, det borde ju inte vara några problem alls så tidigt.
Ang. hårfärgning... som amatörfrissa har jag läst massor om det där, och risken är då att hårfärgen kan tränga ner genom hårbotten och komma in i din kropp, således också bebisens. Den senaste forskningen jag läste kom fram till att det fanns risk för att fostret blev påverkat, men inte mer än hos mammor som inte färgar håret. Jag tror man får googla och göra sig en egen uppfattning... Man kan, som bekant, bevisa det mesta med ensidig "forskning".
Sen kan man ju tycka att smeta huden full med kemikalier överlag är rätt galet, men det är ju en annan femma.
Och så; Hej alla nya och välkomna!
Jag är mer och mer nervig för det tidiga ultraljudet nästa vecka, drömmer i princip varje natt att något går fel, att jag börjar blöda mm. Det gjorde jag inte förra gången. :S Man blir väl en del påverkad av det man läser och tar del av här, på gott och ont, givetvis.
Teatern igår gick bra, efter en Lergigan och en redig middag mådde jag bättre än på länge, och än så länge mår jag bra idag! Hurra! Landade också ett paket Postafen, wohoo! (sista på det apoteket)
Nu kommer snart sonen hem, vi ska ta en lång promenad och handla gran. I eftermiddag blir det julmatshandel, och sedan Harry Potter-kväll med hela familjen. (Första filmen, såg andra här om dagen och resterande är knodden för ung för.)