Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Ellenbmt skrev 2012-01-09 11:09:47 följande:
    Kristallerna är i örat. Där balansen sitter. En ovanlig sjukdom. Min vän hade den precis nyss!!
    Haha, ja det är ju lite mer logiskt! Borde jag kanske listat ut.
  • Stövelkatten

Hua! Min mamma rökte också när hon var gravid, och jag mådde INTE bra när jag föddes. Efter full tid vägde jag 2,3 kilo, och var 51cm lång. Med andra ord smal som en räka. Obestämd

MEn, jag vill ändå lägga till att jag förstår dem som har svårt att sluta röka helt. Det är något man är beroende av, både psykiskt och fysiskt, och man får i princip ingen hjälp alls. Man borde kanske ägna lite tid åt hjälpen istället för att fördöma dem som inte pallar själva.

jag rökte åtminstone ett paket om dagen innan det blev bebis, och trots att jag nu tycker det STINKER om rökare så hindrar det inte mig från att vara sjukt röksugen ibland. Speciellt när hormonrusningarna slår till.

• Stövelkatten
    05091112 skrev 2012-01-09 12:24:01 följande:
    Nej förlåt jag har noll tolerans, jag slutade tvärt när jag plussat med nr 2 och 3 och efter trean började jag aldrig igen (sitter ju nu rökfri i väntan på 4an )

Och så, på tal om annat, så har jag insett att lillebror använder endast min tutte på natten som napp.
    Han tar tre tag, pluttesmå o sen somnar han en ha nhåller ett sånt djävulskt hårt tag. Så efter 20 minuter så kommer mjölken ändå.

Provar ikväll med TVÅ flaskor välling. En vid 20 och en vid 21.30.  
    Bra jobbat att fortsätta vara rökfri! Solig
  • Stövelkatten
    Saftmedbulle skrev 2012-01-09 17:34:24 följande:
    VUL i morse... Allt var som det skulle enligt 7+1, som jag är idag... så himla skönt (även om läkaren påpekade att det var för tidigt att ropa "hej"...)
    Hah, nödvändigt! Det är väl aldrig tid att ropa hej, vad som helst kan ju hända varje dag. Men det är verkligen inget man kan tänka på hela tiden! Såna människor är konstiga. Min ex.svärmor påpekade med sonen att ja, det finns ju som sagt de som tror att allt är bra och så föder man ett dött barn i alla fall. Tack för det, nu kan jag tänka på det resten av graviditeten...
  • Stövelkatten

Vi bor i Sthlm, Handen.

Vi har mycket problem med att få ihop det med hushållsarbetet här hemma. Det känns lite som att min sambo tror att allt är ursäkter för att slippa göra saker. Vilket gör mig jävligt sur... för jag gör i princip allt som det är.

• Stövelkatten

Oj, angående jobb fick jag idag ett samtal om ett projekt de vill sätta mig på, lät jättekul! Och eftersom det är ett projekt känns det okej med tanke på hur uppenbart gravid jag är också. Kalas! Innebär ju dock att jag inte kan sitta på FL hela dagarna längre. ;)

Ari Gold skrev 2012-01-10 17:46:18 följande:
    Här är det väl inte direkt någon som gör något hushållsarbete känns det som... tror vi får ta och skaffa städhjälp nu om jag ska joba så mycket. Förstår inte hur heltidsarbetande får ihop vardagen faktiskt, vi har hela släkten involverade i livspusslet den här terminen känns det som.
    Du, jag vet inte heller. Jag skrev just i min blogg om spelet Sims; jag fattar inte hur någon kan tycka det är ROLIGT att stressa så mellan jobb, familj, hushåll mm. Jag är på något sätt väldigt glad att jag är sjukskriven till 25% just nu, för jag vet inte hur det skulle gå ihop annars. Undra på att jag gick raka vägen in i väggen när jag jobbade heltid. (gick dessutom upp 3:40 på morgnarna, kom hem vid femsnåret)
  • Stövelkatten
    Augustimamman skrev 2012-01-11 10:20:57 följande:
    Jag fattar inte riktigt folk som frågar om man är gravid bara för att de misstänker det! Kan ju va jättekänsligt! Att man inte bara väntar tills det är uppenbart eller den gravida själv berättar. Förra året hade jag jättemycket problem med tarmarna, magen blev rätt svullen men inte extremt, en på jobbet frågade om jag var gravid. Vet inte om det var mest pinsamt för henne eller för mig när när jag svarade nej på den. Kan bli så trött på otaktiska människor! Grrr... Okej om det åtminstone är ens närmsta familj/vänner men kollegor går bort tycker jag. Nyfikna jävlar!

...ursäkta, vaknar skitsur idag av ingen anledning (hormoner?). Första gången idag som magen känns helt bra, inte svullen eller gasig alls. Och vet ni, jag har ändå en liten kula där nere. :) plus lite fett kanske men definitivt bebismage! Men tror ingen kan se skillnaden mer än jag.
    Jag håller med! Det är väldigt privat, tycker jag, och helt upp till de väntande att bestämma.
  • Stövelkatten

Jag fick jobbet med det nya projektet, men nu ska jag ut och träffa kunden och måste hitta några bra business kläder snabbt! Fram med symaskinen alltså. Huh... jag har en alldeles ny kavaj jag köpte innan jag blev gravid, men den är väldigt trång i ärmarna och bysten, vet inte om det bara ser vulgo ut om jag har den.
    :S

• Stövelkatten
    godisbit skrev 2012-01-11 12:08:38 följande:
    Vulgo eller inte - låter inte som den sitter så bekvämt? Men grattis till projektet!! =)
    Haha, nä verkligen inte! Men jag vet inte vad annat jag ska ha på överkroppen, och jag vill inte köpa en ny kavaj bara för detta. Och tack! :)
    Lullaby skrev 2012-01-11 12:09:00 följande:
    Hoppas på fin UL-bild sen i bildtråden och håller tummarna för att allt är som det ska!

Imorgon har jag inskrivning! Hoppas på ett vul, men har inte vågat fråga så det blir det nog inte. Men frågar om hur det står till med sånt när jag är där. Ska berätta för mor o far imorgon tror jag. Men skulle så gärna ha ett livstecken först som man kan "ta på":. Mamma skriver nämligen journalerna på vårdcentralen här med några andra. Fast hon vickar/hoppar in när det behövs så hoppas denna journalen passerar osedd! Men de andra vet ju vem man är till namnet sen innan skolåldern. Småhålor alltså! Nu hade det vart bättre att bo nån annanstans!

Det där med strålandet är så lustigt. Känner mig verkligen inte strålande heller. Snarare som jag inte sovit på en vecka minst. Men 2 dagar innan vi plussade sa mamma just det där att jag såg så lugn ut, eller ja sådär tillfreds.. jaha det kanske. Reflekterade inte mer över det. Men efter 2 dagar tänkte jag mer på det när vi fått plusset. Lustigt!

Men dom måste ha märkt nåt dom behandlar mig annorlunda känns det som. Avårder mig att skaffa hund igen då jag kommer ha att göra ändå sen osv.. undra vad det skulle vara om dom inte gissat rätt redan.

Har ni några husdjur eller är det bara sambos? ;)
    Vi har två marsvin också. Inte lika mycket att göra som med en hund, men visst behöver de också en massa tid. Känns kasst att de inte fått så mycket som de borde när jag varit skittrött och illamående. :S Sambon är alldeles för nervös för att umgås med dem, han hoppar till varje gång de rör sig lite.
  • Stövelkatten
    Lillismaj skrev 2012-01-11 12:45:00 följande:
    Hej! Kan man hoppa in här?
    Jag har också bf i augusti (vet inte riktigt vilket datum) men är i v 10+2 idag.
    Har en dotter som blir fyra i april, henne fick vi på våran tredje ivf-behandling och nu några år senare gjorde vi en ivf till och plussade på första försöket.
    Och inte nog med det. Det ligger två kottar i magen!

Jag har varit på tre vul och varje gång sett två små hjärtan ticka.
    Imorgon är det inskrivning, ska bli spännande.
    Jag har mått väldigt illa länge nu. Har fått Lergigan comp men jag kräks ändå.
    Har även en urinvägsinfektion som inte vill ge med sig, nu är jag inne på tredje antibiotikakuren. Det känns ju inte alls kul, blir orolig av detta men får se vad bm säger imorgon.

Grattis förresten till er alla! Vad kul vi kommer ha nästa höst!
    Grattis och välkommen! Och kul med fler tvillingar!
Svar på tråden Augustibebis 2012