Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Jag är, enligt UL, 10 fulla veckor och 2 dagar, alltså i vecka 11. Men då är ju mitt BF datum inte längre 1/8 heller, utan i slutet på Juli. Men jag vill ju inte lämna tråden NU heller! :D Sen beror det också på hur lång menscykel man har.

• Stövelkatten
    Hejåhå skrev 2012-01-04 09:13:30 följande:
    Jag köpte en begagnad Bugaboo cameleon för 3500. Ny kostar 11 papp. Alla delar går att tvätta så jag tyckte det kändes ok.

Jag tänkte att om jag inte är nöjd så säljer jag sen för samma peng. Jag tyckte det också var en djungel att välja och på så sätt kunde jag slå till.

Nu är det syskonvagn-djungel istället :)
    Var du nöjd med Buggan? De verkar så praktiska, men samtidigt har ju alla en nu... och funkar vinterhjulen tillräckligt bra? Och kan man dra den upp för trappor utan problem?
  • Stövelkatten
    Ari Gold skrev 2012-01-04 09:56:02 följande:
    Svarar fast du inte frågar mig...jag har haft ett par stycken.

De är bra i köpcentrum, i affärer, i stan och utmärkta på buss/spårvagn. Ganska små i bilen, bra om man bor så att man måste lyfta vagnen upp för trappen (lätt) eler har en liten hiss. Den tidigare miodellen "frog" har en något lägre tyngdpunkt än den senaste modelen och är något mer lättmanövrerad men har mindre sittdel.

De är dåliga på grusväg, ojämn landsväg och i snö. Fjädringen är för dålig för skumpig väg (dålig komfort för barnet) och tar sig fram dåligt på oplogad väg både med stora hjulen eler lilla hjulen fram. Även mycket svår att köra i sand.

VInterhjulen är en bra uppfinning i teorin men i praktiken är vagnens tyngdpunkt inte anpassad för dessa hjul och den blir betydligt svårare att svänga och manövrera än en vanlig fyrhjuling.    

Om man bor i stan och framför allt vill ha en smidig och lättkörd vagn i citymiljö är den ett bra val men tar man ockspå mycket skogspromenader kan man komplettera med en skumpig fyrhjuling (går ju att hitta billigt beg.).    

Absolut billigast är det att köpa en begagnad bugga direkt från Holland på holländska motsvarigheten till Blocket. Har som lägst köpt en frog i bra skick för 1500 spänn.    

Tack för ditt utförliga svar! Vi är lite av en skogsmullefamilj, men går inte direkt på skogsvägar, så en vagn skulle vi kanske inte använda där iaf. :)

Och tack tack för tipset om Holland!
  • Stövelkatten
    sponen skrev 2012-01-04 12:49:07 följande:
    Har alla mkt symtom har inte vågat skriva så mkt i er tråd, är så orolig för missfall då jag inte har några symtom. Är beräknad till kanske 28 aug
    Nej, alla har inte mycket symptom. Min bästa vän var precis som vanligt, enda skillnaden var att magen växte och att hon kände sparkar, plus att hon i slutet fick ont i ryggen. Vilket nog mest berodde på att hon sov på en tunn madrass på golvet. :)
  • Stövelkatten
    Aprilia1977 skrev 2012-01-06 09:46:33 följande:
    Jag har hört att man ska undvika ananas när man är gravid. Om jag inte missminner mig så sätter det igång en förlossning. Men jag kan ha fel. Har oxå varit extremt sugen på ananas, men har inte vågat att äta den!
    Det har med förlossningen att göra, alltså när kroppen redan är redo för bebis. se.babycenter.com/test/natural-bring-on-labour/eatingpineapple/ om man nu tror på det alls. Flört
  • Stövelkatten

Hallå alla!

Jag har stannat lite i tjockheten, verkar det som. Skönt!
    Mår fortfarande lite illa, men inte alls så att jag känner att jag behöver kräkas. Börjar däremot känna foglossningen i bäckenbenet, och det är så obehagligt! På mig är inte det alls samma smärta som i ländryggen och höfterna, men jobbigt ilande obehag.

Har postat en ny bild på den lika stora magen. :)

Och uppdaterar sidfoten! :)

• Stövelkatten
    Augustimamman skrev 2012-01-08 23:17:59 följande:
    Men Gud!! Sitter och läser min kurslitteratur och stöter på följande uttalande! Känns förlegat även för 90-talet!

Ja, hon är ju inte den enda som resonerar så, tyvärr. Och någonstans kan jag tycka att det är mer förlåtligt än att de som väntar barn NU håller sig med såna argument. "Min mamma rökte och drack, och jag mådde inte det minsta dåligt av det" ...
  • Stövelkatten

Blä, jag mår riktigt ruttet idag! Haft huvudvärk i ca en vecka, och idag känns balanssinnet helt ur spel. Raglar fram som jag vore redigt på örat. Otäckt. Är det någon annan som varit med om något sånt?

känns mest jobbigt att det är så halt ute och jag är rädd att halka.

(jag är för övrigt ett hormonmonster. Känner mig inte så himla trevlig alls.)

• Stövelkatten
    FruFoxy skrev 2012-01-09 09:53:54 följande:
    mästerkatten:
    Jag brukar få yrselattacker även som ogravid, och fått förklarat för mig att det har nått med kristaller i ögat (?), vette tusan, men min pappa har likadant. Nu som gravid känns det dock lite annorlunda med yrseln och kommer helt oväntat. Lite vila och mycket vatten brukar oftast lindra. 

Jag brukar också drabbas av yrsel, men det är lite mer övergående. Idag har jag bara ingen balans alls. Känns som om jag sitter och gungar, som när man är riktigt full. Obehagligt. men det har nog lättat lite grann nu. :) (måste googla detta med kristaller i ögat! :D)

I övrigt började jag fundera efter jag kollat i bildtråden; känner alla sin livmoder? Jag går in i vecka 12 idag och jag har då inte märkt av någon kant. (känner den dock som en bulle när jag ligger på mage. Det går oftast inte, blir för obekvämt.) Men någon kant känner jag inte, och nu ska väl livmodern "komma upp" ur bäckenet?
Svar på tråden Augustibebis 2012