Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Vi kommer dela föräldraledigheten, jag ska försöka amma så jag har första 6 månaderna, sen delar vi veckorna i några månader, sen har sambon 6 månader själv. Eller nåt sånt. :)  Men att båda har lika mycket tid med barnen känns självklart, trots att en av oss tjänar mer. Den har ju dessutom större FP, så glappet blir knappt kännbart.

FruFoxy skrev 2011-12-18 15:05:40 följande:
    Arba:
    Jag har försökt googla på det men får inte upp nån bra länk till en sida där de visar hur de ligger. Men om du googlar på bilder så kan du se skillanden på pannbjudning och ansiktsbjudning. 

Sen är det tråkigt nog graviditetssnuva jag har då det enbart är svullna slemhinnor och inget snor eller så. Dessutom har jag varit såhär sen jag plussade 3+4 (nu i 6+2) och ingen förbättring eller försämring alls. Och haft denna täppa med alla tre tidigare barn så jag känner igen symtomen. Men då har de alltid kommit mot slutet.
    Så det är bara bita ihop och hoppas det går över av sig själv snart och inte håller i sig till slutet. Vill ogärna ta nässpray då det är beroendeframkallat. Undrar om det finns nån som inte gör en beroende...?  
    Prova Olbas olja! Det brukar jag sniffa på, är avsvällande och klarar upp. Jag kan inte använda nässpray, så jag kör alltid på den. :)
  • Stövelkatten
    FruFoxy skrev 2011-12-18 15:35:00 följande:
    mästerkatten:
    Tack för tipset! Vart kan man hitta den? 
    Jag köpte den på Apoteket (Hjärtat, tror jag det var.) Annars hälsokosten. Oleum Basileum olja heter den förresten här. Samma sak, men Olbas hette den på Irland. :)
  • Stövelkatten
    AnnaSv skrev 2011-12-18 19:17:24 följande:
    Kollade apotekets hemsida nu och läste bipacksedeln.. Detta stod:

GRAVIDITET
    Användning under graviditet kan inte rekommenderas.
    AMNING
    Användning under amning kan inte rekommenderas.
    Argh! Tanken har inte ens slagit mig! Står det varför? Hur som helst, tur att andra är lite mer klartänkta än vad jag är.... :S Och tur att ni inte bara tar mina råd utan att dubbelkolla. Puh!
  • Stövelkatten

Hum... det står inte varför, och även babycenter tipsar om det när man är täppt. Verkar ju inte som att man forskat så mycket alls på dessa oljor, och bieffekterna är ju endast eventuell klåda och rodnad. Måste googla mer om detta! :)

• Stövelkatten
    AnnaSv skrev 2011-12-18 20:26:52 följande:
    Läste inte hela bipacksedeln men det står inget mer under graviditet/amning iaf. Kanske inte är tillräckligt testat bara?
    Nej, precis. Verkar helt enkelt vara att ta det säkra före det osäkra; alltså för att man inte forskat om det och det är ett naturläkemedel. Hittade varken mer eller mindre på andra ställen.
  • Stövelkatten
    Schaaf skrev 2011-12-18 20:24:02 följande:
    Ok då kanske jag har en illamående-period framför mig visst är de skönt att slippa symtom... Men samtidigt blir jag lite nojjig.
    Fast så länge jag inte har ont kan jag väl va lite lugn angående missfall... För då borde jag väl få massa smärtor?? Eller de är säker oxå individuellt??
    Sen undrar jag när ni skrev in er på BVC? Jag har nämligen inte gjort de än...
    Jag ringde ett par dagar efter plus (innan BIM till och med) och var på inskrivning i förra veckan. Är man ute efter en speciell mödravårdscentral så bör man nog ringa så snart man kan, eftersom de kan ha lång väntetid.

Förresten, skrev jag att vi även fick tid för RUL? Första veckan i Mars är det dags, känns helt tokigt, som att den här graviditeten kommer flyga fram! Om viktökningen stannar kvar... annars rullar den väl fram, snarare. ;)

(snabb viktökning i början är tydligen också ett av eventuellt tecken på tvillingar... Spännande!)
  • Stövelkatten
    Augustimamman skrev 2011-12-18 20:53:45 följande:
    Hur mycket hade ni gått upp i v 7? Jag har ätit som jag brukar och har gått upp ett kg.
    F***ing 6 kilo. :S Eller, 6 kilo i v8. Helt otroligt. Gissar att 5 kilo sitter i tuttarna. ;)
  • Stövelkatten
    AnnaSv skrev 2011-12-18 21:12:16 följande:
    Bullen: här beror det nog på att jag inte rört mig något och magen är trögare än trögast.. Svullen som attan är jag.. Ja, mer orsak än så kan jag inte komma på till kilona eller ja, blodvolymen har ju ökat och så har jag inte rakat benen på ett tag
    Hahahahahahaha! Det stämmer på mig med! Bäst att göra det med en gång. Kanske kissa en extra gång också...
  • Stövelkatten
    strongenough skrev 2011-12-19 11:04:57 följande:
    Hej alla!
    Jag va på VUL precis. Jag fick ett chockerande besked! Det är TVILLINGAR! Jag är så chockad att jag inte vet var jag ska bli av. Dem sa att det är därför jag mår så fruktansvärt dåligt. Dem såg ingen skiljevägg så ska dit om 2v igen. Hoppas verkligen där är en så dem inte trasslar in sig i varann!
    Häftigt! Jag när ju en hunch om att det är fler i min mage (rent statistiskt så är det dock inte det, eftersom nu redan två har konstaterats med tvillingar) men det får vi se 29e december. Anledningen till att vi började tänka så är för att magen är så himla stor, att jag varit så sinnessjukt trött och att jag gått upp väldigt mycket i vikt redan.
  • Stövelkatten
    strongenough skrev 2011-12-19 20:42:39 följande:
    Haha det hade varit lite kul med så många tvillinggraviditeter :)
    Mått extra illa? 
    Extra illa jämfört med förra gången, eftersom jag HAR mått illa och till och med kräkts. (attackspydde i lördags, helt från ingen stans. :S) Och tröttheten känner jag som sagt inte igen alls, förra gången var jag tröttare på kvällen, tog kanske en tupplur på eftermiddagen, medan jag nu kan sova vääääldigt mycket och länge.
    Det återstår som sagt att se! Himla spännande för er i alla fall! :)
Svar på tråden Augustibebis 2012