• FruKå

Augustibebis 2012

Åh ni med värkar, snaart är ni i mål :)

Ligger på bb med två andra mammor nu. Min man är på väg hit redan ivrig som han är. så vi får gå o se på tv för o inte störa. Har ej kommit igång med amning än. Men de säger att de klarar sig i början. En gång lyckat men kort och i natt värsta pärsen. Han grimaserar och tar inget riktigt tag så idag kallar jag på experten igen :)
    Har ej läst ikapp än här.

• FruKå

Stranger; mina värkar började med de tiderna ca 3 dagar innan men klingade av då och då. Andra och tredje dygnet var det 3-7 min mellan värkarna och gjorde ont så man inte kunde sova. Försök slappna av med nästan het dusch eller bad, vetevärmare... Jag låg mest och kved.. Hehe. Kan du inte sova så kan man ringa bb så får du kanske en sömndos så du är utvilad nästa dag. Fick jag... Hoppas du slipper värkar länge till...

En annan är jvar på bb än. Åker äntligen hem efter lite prover o samtal. Han var lite gul när han föddes.

Minus 8 kg sen i förrgår.
    Ej läst allt här än. Hoppas fler fått smått

• FruKå

Hej alla gravvon! Hur mår ni, haft känningar?

Grattis till er som fått era underverk!

Längtar efter att tjöta om bajs och annat när ni fått era små!
    Helt ofsttbart hur man orkar med allt när man är döds trött, kroppen är fantastisk och jag är så lycklig!!
    Vi har haft besökare sen i söndags när vi kom hem, varje dag ocj idag kommer fler, jag älskart!!! Trodde aldrig kag skulle säga det för jag ville inte ha besök i början.
    Tog första långa vagnrundan igår, och insåg att kroppen lär nog falla på plats först, haha.. Har btw gått ner 10 kg sen förlossning i fredags. Bara 20 kvar nu!!

Hänger ni i nå andra trådar nu?

• FruKå

Åh va kul ni som är så nära, konstigt nog saknar jag det med att leta tecken o ha ont, tiden på fl och bb...
    LiJon; Du har verkligen helt underbar personal att ha att göra med när det är dags!!! Har träffat de flesta där nu, både dag o nattbarnmorskorna o doktorn åå...
    Berätta sen vilka du hade, ok?

• FruKå

Yes i falun ja! Delade rum med två andra, inte så jättekul. Pappan fick åka hem tyvärr men kom tidigt på morgonen igen :)

• FruKå

Ja hörrni, låter som många ska föda närsom!
    Inte avis på er med värkar :)

Tack såg nu länken till andra tråden, vi hörs där snart då! Kommer nog läsa här vad som händer med:)

• FruKå

Strangeryoutwo; min 7 dagars sover dåligt i sin säng med, helst inte alls. Så jag har han intill mig tills han somnat efter amningen o flyttar över i sin säng. Vi tog bort ena långsidan på sängen o sköt vår säng mot den så det går smidigt :) mja... Någorlunda iaf. Ibland somnar vi bredvid varann hud mot hud o han sover snällt. Är såklart rädd att rulla över men jag sover visst stel som en pinne bredvid :)

Har ej hunnit med att läsa här något alls förutom de sista här nudå.
    Få se om jag hoppar in i nya tråden när alla är färdiga här, har ju inte klarat mig utan er innan så... :) å va ja svamlar känns det som.. Gonatt

• FruKå

Grattis debbie92 förresten!!
    Och till er andra jag missat :-0

• FruKå

Grattis sommaren och ellen!!! På samma dag!!

Tänkte höra var man ska sjriva förlossningsberättelsen? Här lr andra tråden? Och jag vill läsa era!!!

• FruKå

Manmsen: åhh vad segt det går för dig då!! Konstigt om det inte drar igång ikväll efter allt mys o promenader!!? Håller tummar

O jag Skriver nog i andra tråden sen i sånt fall

Njut nu ni nyblivna mammor, de är visst vakna länge såhär i början va?'

Svar på tråden Augustibebis 2012