• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Gadget

SälenCia (tror det var du som frågade om sömnen), jag sov väldigt dåligt först. Trött hela dagen, men svårt att somna och sedan vaknade jag några gånger på natten och hade då svårt att somna om igen. Nu är det dock bättre för mig. Vaknar fortfarande för att kissa, men somnar om lättare efter det. Drömmer dock konstigt som jag läst att många andra också gjort. Inatt kom den hemska drömmen om missfall för mig också. Fast i drömmen fick jag MF i v 12 men var redan gravid igen i v7. Kroppen är allt bra konstig.

Mina bröst gör också lite mindre ont även om jag tror att de blivit större och framförallt fastare. Sambon har också kommenterat det lite förtjust. Däremot är de ömma på natten när jag vänder mig om i sängen har jag känt. Men inte alls så där som första veckan.

Jag tror jag går in i v 8 idag, får väl veta mer exakt efter UL nästa fredag. Längtar. Bästa julklappen till oss så där dagen innan. Förhoppningsvis i alla fall.....Obestämd 

• sommar83
    Helenaa skrev 2011-12-14 08:41:55 följande:
    IIIIiiiiiiiiiiii vad Jag längtar till imorgon!!! Kl 13 ska jag och göra VUL och är lite smått nervös men känns otroligt roligt att få se våran lill* :) Är redan i v.8.....går ändå som framåt :) Dock spyr jag nästan varje dag nu och blir vrålhungrig direkt efteråt. Lite jobbigt. Får väl återkomma imorgon :P
    Åh, blir så avis varje gång ngn skriver dom ska gå på VUL. Lycka till! och hoppas ni få en fin liten bild mer er hem!
    Hoppas illamåendet är övergående ganska kvickt!
  • hektorsmamma

Gjorde VUL idag, dock för tidigt att se någon bebis/hjärta. Enligt mig borde jag vara i 6+1 men det kan ju diffa...Läkaren tyckte i alla fall att allt såg bra ut, men jag hade ju gärna sett ett litet hjärta!

• natlup
    hektorsmamma skrev 2011-12-14 11:39:54 följande:
    Gjorde VUL idag, dock för tidigt att se någon bebis/hjärta. Enligt mig borde jag vara i 6+1 men det kan ju diffa...Läkaren tyckte i alla fall att allt såg bra ut, men jag hade ju gärna sett ett litet hjärta!
    vilken vecka är du i?
  • any19877

Va skönt att du var på vul idag och nu kan du lugna ner dig;) jag ska på vul den 19 dec och då borde jag vara i v 6+0 enligt mina uträkningarna. Få se vad doktorn säger;) längtar!

• Lacey

Puh, rosa-blodblandade flytningar idag, känns ju lite så där.
    Känner mig väldigt orolig :-/

• natlup
    Lacey skrev 2011-12-14 11:53:13 följande:
    Om du tar en topps å snurrar lite e det färskt blod eller brunt?
  • Lacey
    natlup skrev 2011-12-14 11:59:58 följande:
    Om du tar en topps å snurrar lite e det färskt blod eller brunt?
    Nu är det mer bara rosa, men det första såg färskt ut
    Jag har inte ont, bara lite lätt tryck över ryggen.
    Borde jag maila min Bm?
  • natlup

Naimisen 

den dära tröjan du köpte på ebay va sökte du på:D sökte du på vanliga kläder eller någon kategori 
  • oxle bo
    Lacey skrev 2011-12-14 11:53:13 följande:
    du kan alltid ringa o fråga, han vara ett kärl som brustit. ingen fara.
    är det bara lite?
    jag hade ju brunt i 3 veckor o den lever :)
Svar på tråden Augustibebis 2012