• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sandrina

Jag är i vecka 6+5 idag, alltså i gravidvecka 7.
    Men om man kollar i gravidkalendern som finns här och på andra sajter, vilken vecka ska jag läsa om då för att det ska stämma, 6 eller 7?!

• Stövelkatten
    SälenCia skrev 2011-12-14 13:03:50 följande:
    Gör alla vul? Jag blev kallad vecka 10 till inskrivning + ul. Men det känns som att många här skriver om vul rätt tidigt!

Det fanns inte ens på kartan där jag var gravid första gången (Norrköoing), på sin höjd kunde man bli kollad om man blödde. Så nej, alla gör inte det. Nu när det erbjuds och vi oroar oss en del för antal foster och för hur min medicinering kan ha påverkat det/dessa så tar vi erbjudandet.

Jag drömde för övrigt att vi fick fyrlingar. Men min sambos syster var den som födde fram dem åt mig. Snällt. :D    
  • Lacey

Fick svar från Bm och hon sa det lät normalt, om det blev mer rent blod smärta osv hänvisade hon till gynakuten.
    Pratade med sjukvårdsupplysningen med och de tyckte också det lät normalt.
    Men orolig är jag ju, känns precis som att jag har mens, fast blöder inte som vid mens dock. Men rosa-röda flytningar.
    Åh, är väl bara att vänta och försöka vila lite och inte nojja

• natlup
    Lacey skrev 2011-12-14 14:17:06 följande:
    Fick svar från Bm och hon sa det lät normalt, om det blev mer rent blod smärta osv hänvisade hon till gynakuten.
    Pratade med sjukvårdsupplysningen med och de tyckte också det lät normalt.
    Men orolig är jag ju, känns precis som att jag har mens, fast blöder inte som vid mens dock. Men rosa-röda flytningar.
    Åh, är väl bara att vänta och försöka vila lite och inte nojja
    http://www.niomanader.se/content.asp?ID=107

de sidan har hjälpt mig massa
  • jordgubbsylt

såg att ni pratade förstoppning några sidor tillbaka.. well jag har inte gjort nr.2 på minst 5 dagar nu. Längtar tills det bara släpper.

Lacey: hoppas det inte är någon fara med dina rosa flytningar. Jag fick det i förra grav efter jag och maken haft sex en gång.. blodkärlen sägs ju vara lite känsligare.

Jag har inga problem att sova, varken på natten eller dagen. För mig är problemet att inte sova. Idag gick jag t.ex upp 5 med sonen som vägrade sova längre och sedan hade vi en pestmorgon där jag somnade här och där hela tiden. Så fort jag lämnat på dagis gick jag hem och sov i fyra timmar. Jag får verkligen ingenting gjort, tycker synd om min man som verkligen sköter allt här hemma nu.

• Babysugen87

Jag går med här fast jag tekniskt sätt är beräknad till sista juli. Men det känns ganska troligt att bebisen kan komma i augusti ändå!

Min historia är lite rolig! Jag och min man försökte ett år utan resultat. Sen bokade vi fertilitetsutredning för att se om något var fel. Del av det var ett VUL på mig och då sa läkaren att min slemhinna var tunn som den brukar vara innan mensen kommer. Detta var någon dag innan BIM.

Alla andra månader har jag gått och hoppats och känt efter symptom...har flera gånger känt mig nästan säker på att jag skulle vara gravid. Fast sen har mensen kommit ändå. Den här månaden var den första som jag inte trodde att det fanns en chans. Hon hade ju sagt att mensen var på väg och jag hade noll symptom. På BIM+3 testade jag ändå, bara för att slå bort tanken.

Och det blev superstarkt plus! Var symptomfri i någon vecka till och sedan började jag märka av det på kroppen. Just nu är jag i vecka 7+3 och illamåendet är värst. Varje dag är värre än den förra. Jag pratade med min mamma som sa att det gradvis blir värre...tills det vänder och blir bättre. Hoppas hela tiden på att morgondagen skall vara den dagen som det blir bättre istället för värre! ;)

Men jag är så glad så...som jag har längtat!

• Oliwen

Hej på Er!

Har precis plussat, än så länge är det bara jag som vet....
    Det är nr fyra som växer i magen..
    Ett litet oops men o så välkommen:)

• Lacey

Det här går inget bra, verkar vara ett pågående missfall. Blöder mkt nu.

• jordgubbsylt
    Lacey skrev 2011-12-14 15:34:36 följande:
    Det här går inget bra, verkar vara ett pågående missfall. Blöder mkt nu.
    Många kramar. Du borde kanske endå åka in och få det uppkollat?
  • Lacey

Pratat med gynakuten och de tyckte jag skulle vara hemma och låta det blöda och ta det lungt

Svar på tråden Augustibebis 2012