• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • AnnaSv

Jag får verkligen inte i mig nått att äta.. Mår inte så jätte illa men ALLT jag tänker på att stoppa i munnen känns motbjudande :( och då börjar man må illa för att man är hungrig och då blir det ännu svårare att äta... Hoppas detta går över snart men gissar på att det bara är början.. Sist mådde jag dåligt fram till v. 16.

• Gadget
    VeritasIV skrev 2011-12-13 22:22:19 följande:
    Åh idag fick jag världens smärta i magen och fick springa på toa i samma veva. Dålig i magen och så ont att jag fick stå dubbelvikt och nästan svimma :s fattar inte vad det berodde på. Känner mig fortfarande svag och lite orolig i magen men inte alls som i morse. Var helt säker på att jag höll på att få missfall men jag blöder då inget iaf..?
    Vad obehagligt, men tror du inte det kan vara tarmarna bara? Det kan ju göra rejält ont ibland. Hoppas.
  • V3ritas

Nja jag vet inte. Känns inte som det men säker kan jag ju inte vara..

• sommar83
    Tifan skrev 2011-12-13 21:08:57 följande:
    Tradera måste jag rekomendera när det gäller mamma kläder där kan man verkligen hitta riktiga guldkorn =) Annars är det bara HM& Po,p som säljer mamma kläder ibutik i de mindre städerna... Men som ni säger så är nätet toppen! Jag levde i mina gravid leggings långa linnen och tunikor sist jag var gravid =)
    Håller med! Leggings får ett stort plus :) Och visst är det kanon att det finns så många såna plagg nu, tunikor och lösare klänningar. Gör ju att man kan fortsätta klä sig som man är van och slipper bli rätt så begränsad med gravidmodet. För utbudet är ju inte jäättestort. Och alla kan inte ha sina vanliga jeans även om man hittar en lösning med knapparna och gylfen, för mig har det inte gått, har behövt byta byxor helt, överdelen har varit lättare, så skönt bara med linne och kofta eller tunika.
  • V3ritas

Äsch citera funkade inte.. #1404 var till blomsterfröna Gadget ingen aning. Hoppas ju att det bara var lite magknip.

• sommar83
    Ari Gold skrev 2011-12-13 19:48:00 följande:
    Det blir ju alltid väldigt många i sådana här trådar då det helt enkelt är många totalt sett som får barn i samma månad. Jag tror man får rätta sina förväntningar efter det.

Om man vill ha något mer intimt finns det ju oftast trådar för respektive stad tex "sommarmammor i Norrköping" eller "BF augusti Stockholm" eler något. Brukar vara kortare tidsintervaller ju större stad det är.

Det har du rätt i! Jag känner oxå det att det är så väldigt många här nu och det skrivs med en välda fart så man hinner helt enkelt inte mer än läsa och svara på en del. Inget personligt.
  • MammaLinn

BF i augusti med tredje barnet v.6 nu då!. Plussade BIM+7, är dock låghormonare... Mina två tidigare graviditeter har vart toppen och jag har mått bra, förutom mkt halsbränna med sista.
    Just nu är jag hungrig som en gris heeeela tiden, lite humörsvängningar o molvärk...lätt illamående emellanåt men slipper tack o lov kräkas iaf!!!

• V3ritas

Googlade lite nu och det verkar vara vanligt med magknip och annat när man är gravid.. :p

• sommar83
    AnnaSv skrev 2011-12-13 22:25:10 följande:
    Jag får verkligen inte i mig nått att äta.. Mår inte så jätte illa men ALLT jag tänker på att stoppa i munnen känns motbjudande :( och då börjar man må illa för att man är hungrig och då blir det ännu svårare att äta... Hoppas detta går över snart men gissar på att det bara är början.. Sist mådde jag dåligt fram till v. 16.
    Känner igen mig i det du skriver. Mår illa av tanken och att inte äta mår jag oxå illa av :( Hur ska man göra. får liksom lika med det lilla. Ngn frukt eller grönsak här och där. Lite nyponsoppa gick oxå bra märkte jag ikväll.
    Med dottern mådde jag illa i fem månader, det vill jag Inte göra denna gång.
Svar på tråden Augustibebis 2012