• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • oxle bo

jag har bara ett par byxor jag kan ha, jätte svullen. måste leta fram mamma byxor.
    min 4 graviditet kanske därför.... hmm

• capy

Går också in i vecka 7 idag. Har börjat få nån konstig känsla/värk i ljumskarna och en bit ner på innanlåren. Kan det vara foglossning så här tidigt? Nån som känner igen känslan, det gör inte jätteont, mer som en molande värk lite åt träningsvärkshållet?

• MrsTM

Är det möjligt att få göra VUL så tidigt som vecka 7 eller 8?? Jag har gått in i vecka 7 nu och skulle verkligen vilja göra VUL så tidigt som möjligt! Men här i göteborg brukar de vara snåla med vården så det skulle inte förvåna mig om jag får vänta till vecka 13 eller nåt...

Har inbokat hälsosamtal med BM i nästa vecka, sen skulle tydligen provtagningen dröja till efter helgerna... Tur att jag åtminstone var på hälsoundersökning förr ett år sedan och fick bekräftat att jag är frisk som en nötkärna!

• SälenCia

Ömheten i brösten och ilskna stickandet i bröstvårtorna har gått över för mig. Brösten har dock vuxit och svullnat och stannar kvar i den storleken. Hur är det för er? Har någon av er haft ömmande bröst som nu känns nästan som vanligt igen?

• Augustimamman

Elle 1979: jag går in i v 7 på fre och mina byxor sitter också åt vid magen nu. Måste diskret knäppa upp och dra ner gylfen lite när jag sitter ner. Tycker också det känns tidigt...

• FruFoxy

Herrejäklar vad illamåendet slår till ibland. Det slår ner som en bomb och äter jag inget precis då så hulkar jag och nästan kräks. Fy! Det blev en akutlösning nyss, stod vid spisen och fick lov att kasta mig in i skafferiet och öppna en burk majs och hälla salt på och skyffla i mig. Nu har jag knappt några nödlösningar kvar, måste nog ner till affären idag. Men jag ser illamåendet som något positivt, ju illa man mår desto säkrare graviditet är det... sägs det. Allting löser sig med positivt tänkande!

Annars så är det bra. Tvingar mig själv att baka och förbereda saker inför julen idag också trots att jag bara vill sova. Just nu väntar jag på att rödbetorna ska svalna så jag kan skala, skiva upp dem och lägga in. Sen blir det sockerkrokar och syltkakor och skriva ut två oblatbilder som ska göras, samt städa i hela huset (kul med tre våningar när man mår såhär! ). Men värre har jag mått så det ska säkert gå bra!

Hur mår ni andra? Vad ska ni hitta på idag?

• Marmite

Jag är bara 5+3 men känner inte av byxorna ännu... Däremot är brösten fortfarande ömma och magen trögare än trög. Tror ni kassörskan på Willys undrade lite när jag kom in igår och köpte katrinplommon, linfrön och "snäll mot magen-yoghurt" ; ) ?

• MrsTM
    Marmite skrev 2011-12-14 10:25:15 följande:
    Jag är bara 5+3 men känner inte av byxorna ännu... Däremot är brösten fortfarande ömma och magen trögare än trög. Tror ni kassörskan på Willys undrade lite när jag kom in igår och köpte katrinplommon, linfrön och "snäll mot magen-yoghurt" ; ) ?
    Ja jäklar vad känslig magen har blivit! Visste faktiskt inte att matsmältningen jobbar långsammare när man är gravid, så jag känner mig en aning tagen på sängen! Glad

Mitt bästa tips är att strö extra russin på frukostmüslin, det hjälper litegrann.

Nästan lite humor att beskrivningen av vecka 8-9 lyder "under denna period är risken stor att drabbas av förstoppning". Jo tjena, jag går in i dessa veckor lagom till julafton, ha ha! Årets värsta frossardag med så mycket onyttigheter att även den coolaste stålmage kan hamna ur balans! Skrattande Wish me luck!
  • sommar83
    oxle bo skrev 2011-12-14 07:59:07 följande:
    god morgon :)
    8+0 idag v9 känns som man ljuger en vecka liksom..
    jag är så trött värst mellan 18-20 då måste jag sova middag typ, o hungrig på kvällarna sent. kan äta som en häst då..
    idag är det BVC för min son 1,5 års kontroll, sprutor. urs gillar inte dom..
    Va kul att läsa att allt såg bra ut, och va kul att bli framflyttad, tror det är mer vanligt åt andra hållet :) Vill oxå gå på VUL och se att allt är bra :)
    1 års sprutor blir det här imorgon, bävar för det. Är ju så OTROLIGT blödig just nu, gråter till det mesta, och hur ska det då bli när jag ser dottern så ledsen och ha ont :(
  • sommar83
    Hejåhå skrev 2011-12-14 08:12:05 följande:
    Huga så trött redan och värre kommer det bli! Dottern vaknar varannan timme hela nätterna så jag kommer nog gå omkring i dvala om dagarna snart.
    Grattis och välkommen hit.
    Blir trött bara av att läsa om din vakentid på nätterna. Fy. Är det något hon gjort länge eller börjat med nyligen?
    Hoppas det blir längre intervaller snart så du får sova mer och längre!
Svar på tråden Augustibebis 2012