• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Lacey

Har mailat.
    Det är som vanlig flytning fast rosa röd, tycker ju inte det känns brunt och det som gör mig orolig.
    Och verkar komma hela tiden, men det är ju absolut ingen fors.
    Har som lätt mensvärk men inte ont

• natlup

som sagt så kan det vara ett blodkärl som spruckit. Vilken vecka är du i?

• Lacey

Jag är i vecka sex.
    Phu, det är värst vad orolig man kan bli!

• fru Elle
    anneh skrev 2011-12-14 08:50:25 följande:
    Är det nån mer än jag som har fått helt vidrig andedräkt på morgonen? Usch!
    Inte något jag har märkt i alla fall. Men tycker vissa saker luktar annourlunda, starkare men har för mig att det är ganska vanligt.
    Molly 2008 och Harry 2010
  • Sandrina
    Lacey skrev 2011-12-14 12:23:19 följande:
    Jag är i vecka sex.
    Klart man blir orolig! Försök att inte ta ut något i förskott!!

Hoppas allt går bra för dig!
  • fru Elle
    SälenCia skrev 2011-12-14 09:45:38 följande:
    Ömheten i brösten och ilskna stickandet i bröstvårtorna har gått över för mig. Brösten har dock vuxit och svullnat och stannar kvar i den storleken. Hur är det för er? Har någon av er haft ömmande bröst som nu känns nästan som vanligt igen?
    Samma för mig, de känns tyngre och fastare, de har ökat i storlek med för BHn börjar bli lite för liten. Bröstvårtorna är mycket mörkare med.

Har inget illamående längre, väldigt skönt men är mycket hungrigare än vanligt.

Vill verkligen inte börja med mammakäder än, vet hur himla less man är på de kläderna i slutet av graviditeten. Får bli tunika, klänning och tights och liknande när byxorna inte funkar längre.
  • SälenCia

Gör alla vul? Jag blev kallad vecka 10 till inskrivning + ul. Men det känns som att många här skriver om vul rätt tidigt!

• fru Elle
    Lacey skrev 2011-12-14 12:23:19 följande:
    Jag är i vecka sex.
    Jobbigt att känna sig så orolig, hoppas du snart får svar från BM. Kan ju vara skönt att få en tid för UL/VUL när man känner sig orolig. Vet dock inte om man kan se ett hjärta så tidigt om du är i  vecka 6, har inte gjort UL så tidigt själv. Om inte BM kan hjälpa dig med det så brukar kvinnokliniker/Gyn ha utrustning för VUL. Hoppas det inte är någon fara med bebisen i magen!
  • V3ritas

Sälencia - Jag har inte och kommer nog inte det heller om inget händer. Här får man inte bara för att, och finns inget privat som man kan betala själv heller.. :-P

Svar på tråden Augustibebis 2012