• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Kosmos katten
    oxle bo skrev 2011-11-29 03:47:13 följande:
    jaha sitter på jobbet, har nu fått en brun flytning mörk brun, ursäkta mig men hade en drope i trosan o " körde upp" fingrett som blev aldeles brund.. så käns rätt kört för mig, har även tyckt att jag haft samandragninger om man nu kan ha det i v5
    Men är det inte vanligt att man kan få en liten blödning? Förstår dock att det är svårt att tänka så. Håller tummarna för dig!
  • Naimisen

Nyköpingsbo- Det kanske bara är en mellanblödning? Brukar de inte vara färskt blod annars? Håller tummarna för att de inte är nån fara med fröet.

• Stövelkatten

Nyköpingsbo: bort med tassarna! klart man blir knäckt, men så länge du inte har jätteont blöder massor kan det ju bara vara lite spotting. verkar ju vara sjukt vanligt. för övrigt tror jag att SD är helt normalt även så här tidigt näram är omfoderska. håller tummarna för dig!

• lovisen01

Nyköpingsbo: håller tummarna för dig! Det är piss att blöda, men det behöver inte betyda att det är missfall på gång!

Imorse när jag cyklade till jobbet så märkte jag att det är något med mitt humör, jag brukar annars vara en lugn och trevlig människa men idag pekade jag finger åt en gubbe som höll på att köra på mig (eller, han var väl inte ens i närheten, men jag tyckte han var för nära). Blev jätte arg, annars skulle jag snarare rykt på axlarna. 

Tycker det är svårt att koncentrera mig på jobbet. Vill bara att dom första 12 veckorna ska vara klara så jag kan slappna av lite mer, går hela tiden och väntar på att jag ska börja blöda, men så vill jag ju inte ha det. Ska försöka tänka positivt :)     

• Kosmos katten

Tycker också att det är svårt att koncentrera mig + att jag är väldigt trött. Måste verkligen tvinga mig själv att jobba, vilket inte brukar vara fallet i vanliga fall. Förra veckan var jag tom tvungen att gå och sova mitt på dagen. Som tur är har jag ett väldigt fritt jobb så jag lägger upp det som jag vill. Får nog bli att jobba några timmar i jul trots semester för att ta igen lite.

Är det någon som har stickningar i brösten? Tidigare har de bara varit ömma men nu känns det som någon sticker in en kniv under bröstet. Inge skönt =(

• Stövelkatten
    Kosmos katten skrev 2011-11-29 08:46:03 följande:
    Tycker också att det är svårt att koncentrera mig + att jag är väldigt trött. Måste verkligen tvinga mig själv att jobba, vilket inte brukar vara fallet i vanliga fall. Förra veckan var jag tom tvungen att gå och sova mitt på dagen. Som tur är har jag ett väldigt fritt jobb så jag lägger upp det som jag vill. Får nog bli att jobba några timmar i jul trots semester för att ta igen lite.

Är det någon som har stickningar i brösten? Tidigare har de bara varit ömma men nu känns det som någon sticker in en kniv under bröstet. Inge skönt =(

Ja, mina bröst är helt galna! Det kliar, sticker och ilar i bröstvårtorna och de är så ömma att jag inte kan småspringa, krama min son eller böja mig framåt utan att det gör ont. :/
  • Gadget

Åh nej nyköpings bo. men det måste verkligen inte vara kört. Vad hände sedan? Slutade det komma, eller hur mycket kom det? Tycker också att jag har läst att det ska vara klart blod.
    Blödningar kan man ju få lite av så många anledningar, efter sex eller vad som helst.

Jag hoppas verkligen det upphörde direkt.

• Gadget

Idag när jag klev upp ur sängen fick jag som kramp från ljumsken och ner i låret, eller mer som om jag sträckte mig. Blir glad över alla konstiga tecken man får. 

• Kosmos katten

Nu ska jag iväg på en första kontroll och kolla blodtrycket. Hoppas det inte har rusat iväg!!

• Naimisen

Hemma med sonen idag med. Har knappt mått illa i några dagar, men idag är illamåendet tillbaka och även växtvärken.
    Sedan igår känner jag av ökad hunger.

Längtar så till magen börjar växa

Svar på tråden Augustibebis 2012