• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • alex02

Jag är för övrigt en tjej på 23 år. Min sambo är 25.
    Hoppas det går bra att jag är med här :) 

• AnnaSv

OJ! Det var inget dåligt positivt!! Tror du är längre gången än så faktiskt.. Vecka 2 är ju då ägglossningen sker..

• AnnaSv

Grattis och välkommen skulle jag ju skriva också :) är det första barnet?

• alex02

Nej och detta var ändå kvällsurin efter att jag druckit och ätit. Hm ok, vad tror du att jag kan va i da? För jag testade mig för nio eller tio dagar sedan och då visade det negativt. Jag har druckit äppeljuice ikväll. Det kan väl inte ge fel utslag? : P Ja det är första barnet : ) Kram! : )

• oxle bo

grattis alex02: om du fick - för tio dagar sen så skulle jag tippa på V4-5. när hade du BIM? jag fick också så starka sträck för en vecka sen (och idag)

Anna sv: jag är också svullen, år ha stora tröjor på mig, jag jobbar på ett älder boende där jobbar kläderna är som pyjamasar, så går o dölja här :)

• oxle bo

ett + är ett + säger dom. kan man bara få om man är gravid, så vi får tro på det. tills vi ser våra små :)

• alex02

A ok. Ja precis det var neg förra fredagen! Mina första cykler var först 24-26 dagar de första månaderna efter jag slutat med p-piller i juni. Förra cykeln var på 32 dagar. Idag var jag inne på dag 38 i cykeln o tyckte att mensen gått över lite väl ;) så bim har jag tyvärr inte riktigt koll på :/ men du har kanske rätt i v 4-5. Är inte så kunnig med att räkna dethär. Kram!!

• Naimisen

Grattis till plussen och välkomna hit!

• oxle bo
    alex02 skrev 2011-11-28 23:26:25 följande:
    A ok. Ja precis det var neg förra fredagen! Mina första cykler var först 24-26 dagar de första månaderna efter jag slutat med p-piller i juni. Förra cykeln var på 32 dagar. Idag var jag inne på dag 38 i cykeln o tyckte att mensen gått över lite väl ;) så bim har jag tyvärr inte riktigt koll på :/ men du har kanske rätt i v 4-5. Är inte så kunnig med att räkna dethär. Kram!!
    det är en djungel det där med Bf o BIM inte lätt.
    var bar tur att jag upptäkte mitt + så tidigt. hade mens iaugst/ sep senast o hade ont i brösten så tog ett test. o det blev ett starkt + ell två sträck. så gjorde VUL på en privat klinik o jag var bara i v4(en vaka sen så v5 nu)

Grattis
    kul att vi är så många. jag försöker fyll dagarna så tiden ska gå den här veckan jobbar jag 5 nätter så den brukar springa förbi. näst är jag långledig men då ska vi på krysning på tisdag/ onsdag ska bli kul :) med barnen.. sen så är det julbort med jobbat nästa torsdag, sen svirshar helgen förbi så är det måndag o dax för mitt andra VUL (så nervör över att det ska vara tomt o att jag bara har inbillat mig)
  • oxle bo

jaha sitter på jobbet, har nu fått en brun flytning mörk brun, ursäkta mig men hade en drope i trosan o " körde upp" fingrett som blev aldeles brund.. så käns rätt kört för mig, har även tyckt att jag haft samandragninger om man nu kan ha det i v5

Svar på tråden Augustibebis 2012