Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

novaunique skrev 2012-01-15 10:05:18 följande:
    Godmorgon på er!
    Hörrni jag har en fråga (är väl helt bimbo ) Jag har fått BF 1/8 och går idag in i vecka 11+4. Hur kommer det sig att vissa av er andra har gått fler veckor och ändå har BF i augusti? Har det med ÄL och sånt att göra? Jag fattar kokosboll
    För min del beror det på att uträknade BF var 1/8, medan tidiga ultraljudet visade att jag var längre gången. Men jag vill inte byta tråd för det, eftersom denna är så väldigt travlig! :) Sen får man ju se på RUL om datumet fortfarande stämmer. Men annars så har det också med ägglossningen att göra. Det kan diffa. Och även om vi alla räknas dagar och veckor så vet man ju aldrig exakt när bebisen kommer i alla fall. ;)
  • Stövelkatten
    anneh skrev 2012-01-15 19:45:21 följande:
    Naimisen: krya på dig!

Nån mer än jag som har fått typ klåda/eksem? Jag har nästan rivit sönder mina knäveck! Och det är bara på kvällarna det kliar, och bara i knävecken och på låren.. Blir tokig snart!
    Uh. värsta! Smörj mycket fett och ofta! Jag får alltid så så snart det blir kallt, och kliar värre än vanligt nu som gravid. Usch... det är verkligen hemskt, eftersom huden är så tunn i knävecken också!
  • Stövelkatten
    3apåGång skrev 2012-01-15 20:50:59 följande:
    Jag har haft klåda under båda mina tidigare graviditeter. Mest på armarna, jätte jobbigt ibland, mest på hösten efter sommarens solande men jag tror ändå det hade med graviditeten att göra. Har hört att det kan ha med levervärden att göra. Ett tag då jag väntade dottern kunde jag inte sova av klådan, jag strök på kortisonkräm och det hjälpte lite men inte helt. Hursomhelst jätte jobbigt. Än så länge har jag inte så mycket kli denna gången.

Någon mer än jag som fött flera barn och redan börjar få lite svårt att hålla tätt då ni t ex nyser? Jag tycker det är SÅ jobbigt och i slutet av förra graviditeten var det ett av de värsta problemen, lär ju inte bli bättre nu Har ändå varit duktig med knipövningar och allt.
    JAG! Jag har alltid haft svårt att hålla tätt när jag nyser eller kräks. Tror dock inte det blivit värre efter jag fött barn. Men jobbigt i slutet av graviditeten var det verkligen.

Idag körde jag två pilatespass hemma i sovrummet, kändes jätteskönt för ryggen och inte alls så tungt som jag trodde. Kanske inte är SÅ ofit ännu. :)
  • Stövelkatten
    Sandrina skrev 2012-01-18 09:51:50 följande:
    Vad säger ni om att byta Beach 2012 till Förlossning 2012? :)

Själv har jag inte heller någon kondition kvar! Har knappt vart utanför dörren dom senaste veckorna men vet att det är viktigt att röra på sig!

Springa och liknande träning är nog inte att tänka på för min del! Men jag hade tänkt att börja simma. Det känns som ett bra sätt att hålla sig i form.

Så, någon som är med mig? :D Vi måste ju vara i form för vår livs utmaning i augusti! :)
    Jag är med! Kör ju 1-2 gravidpilatespass om dagen. (a´10 min) Jättebra utformat för att träna inför förlossning osv.
    I love it!

Jag trivs jättebra på mitt nya uppdrag, sitte och pillar med Excel-listor hela dagarna. Och har ett eget litet kontor! :D

Min mage är superfin just nu, men folk påpekar hela tiden hur stor jag är. :( Det får mig att känna mig rätt tjock. Speciellt när folk hälsar "Hej Tjockis!" och petar på magen och säger att det nog är fler där inne osv. Är väl inte allmänt gods bara för att min mage är stor. :( Igår grinade jag lite i smyg för att jag är så tjock. hej och hå, va töntig man kan bli av hormoner. :D Uppdaterar bildtråden med magen på jobbet. :)

Förresten, jag kom inte in på FL alls igår! Kändes jobbigt att inte hinna läsa vad ni skrev. ;)
  • Stövelkatten
    Augustimamman skrev 2012-01-18 10:47:11 följande:
    Jag kom inte heller in på FL igår! Trodde det va min dator som blivit knäpp...

Men när de säger att du är stor är det nog som en komplimang. Ingen kan ju tycka annat än att din mage är fantastisk liksom! Jag är själv pissigt avis haha! Vill med få bebismagen nu, eller mja, skulle iofs kunna vänta tre veckor så jag hinner berätta för alla enligt planerna INNAN magen avslöjar mig... 
    Haha, tack! Det kan nog stämma att det är menat positivt, men man behöver ju inte i sånt fall använda ordet "tjock". :S
    Men dina komplimanger värmer! :)

Ja, det är ju just det. Det undgår ju ingen att jag är gravid, och ibland vore det ju roligt att få BERÄTTA och inte bara visa folk. ;)
  • Stövelkatten
    babyhummingbird skrev 2012-01-18 11:07:14 följande:
    Vi kommer kolla könet (om man ser något, inte säkert ju!).. Skulle det sen visa dig vara fel.. Får jag väl ta fram en gammal balja och färga kläderna :)
    Köpte en bra bok med pilates för gravida nu i mellandagsrean.. Har även kollat ut en pilatesboll som skall inhandlas! Annars blir det mest promenader med hunden nu (och det räcker gott och väl efter att ha jobbat hela dagen.. Efter snart fyra års heltidsarbete ska det bli gudomligt skönt med mammaledighet!!
    Vi vill också veta könet. Kommer boka könsUL ifall det inte syns på RUL. Det känns viktigt denna gången att förbereda sig. Och (vem var det som skrev det, Ari Gold?) jag vill inte ligga där med min nya bebis och tänka "Åååkej, en XXX, det går nog bra det med, men..." för visst har man en önskan. Men som sagt, ungen blir ju inte mindre älskad för det!
    Det är dessutom väldigt höga förhoppningar i släkten, och jag vill gärna INTE höra kommentarer om det när bebisen redan är född. Hellre då att de också får förbereda sig mentalt.
  • Stövelkatten
    Sandrina skrev 2012-01-18 11:46:05 följande:
    Mästerkatten - du har inte lust att dela med dig av ditt gravidpilatesprogram? :)
    Tycker det också verkar vara en bra träningsform inför förlossningen!
    Självklart!
    ">

Finns 4 eller 5 i samma serie på 10 min vardera. Brukar plocka ihop som det känns bäst för dagen. SÅ skönt är det för kroppen att få sträcka sig ordentligt!

(igår fuskade jag dock och tränade inte... Kändes ruttet.)
  • Stövelkatten

Tränade 3 pilatesdelar nyss, så skönt för ryggen som var alldeles stel av pillandet i Excel.

Jag älskar verkligen den träningen, perfekt för mig som inte tränat alls innan. Bara skönt för kroppen utan att man blir slut. Fast nu är jag väldigt skönt trött i alla fall. :)

Jag drömde en sån fruktansvärd dröm i natt igen, att vi fick missfall såklart, och nu såg jag lilla bebisen. :( Vaknade av att jag gnydde och "ropade" NEJ NEEEEJ!!!
    Blä.

Eh... HEJ alla nya, förresten! Glad

Svar på tråden Augustibebis 2012