Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Augustimamman skrev 2012-01-13 09:59:41 följande:
    God morgon! Nytt craving här: MJÖLK!!! Skrattande
    Mmm... Jag är inne på apelsin juice nu.
    emeliehen skrev 2012-01-13 10:01:46 följande:
    Är det okej om man hakar på här tro ? 

Plussade den 11 November o är nu i vecka 10+4 :)  
    Välkommen!
  • Stövelkatten
    minstörstalycka skrev 2012-01-13 11:57:49 följande:
    Jag mår gräsligt över min fula mage!! Jäms med gravidmagen kommer även hängmagen!! Jag tror jag döör!!
    Jag vill inte se fet ut, jag vill ju bara ha en bebismage!!
    Men som min fästman sa "Du skall vara nöjd över magen, vi vet ju att det växer en bebis där inne, och tror andra att du blitt tjock, låt dom tro det då"
    Ja så är det kanske, men jag kan ju inte låta bli!!!
    nån fler som har några kilon extra som också får en hängmage jäms med gravidmagen? Finns bild på bildforumet! :)
    Jag fick ju inte så mycket hängmage, men visst kan jag dra in musklerna lite från min stora kula, och då hänger den snygga randiga påsen där. :/ Eller när jag böjer mig fram, hua! Och dessutom så har din mage vuxit också, och snart har du fyllt ut det lilla extra! :)
  • Stövelkatten
    Gadget skrev 2012-01-13 12:51:06 följande:
    Det är mitt första barn och jag har ingen hängmage, däremot har jag några kilon extra som framförallt alltid har suttit på min mage. Jag har alltid sagt att jag har en ofördelaktig kropp. Mina ben är ok och resten också, men den där putmagen... Tycker folk som får sina fettreserver på rumpa och lår uppfattas som smalare. Dessutom har jag en ganska känslig mage också som svullnar upp lätt, så nu i början av vecka tolv har jag redan stor mage. Särskilt på kvällen. Ska se om jag kan ta en bild sedan och lägga upp.
    Ja, det är faktiskt samma här! Och också sån som får fettreserven på magen, aldrig haft helt platt mage. Eller, på hela framsidan; magen och brösten har alltid varit där den minsta lilla viktuppgång syns med en gång.
  • Stövelkatten

Känner alla (som är i typ v12) sin livmoder!? Jag blir faktiskt lite orolig nu. Jag känner inget alls där inne när jag ligger på rygg på morgonen. Däremot när jag sitter ihopsjunken kan jag känna att det inte är så bekvämt, att något är "i vägen". Men ingen kant. :S Jag minns inte om jag gjorde det såhär tidigt förra gången, enda gången jag minns är i v16 då jag kände mina första sammandragningar. Och då var det ju en hår kula, stor som en galiamelon, ungefär. Men nu; ingenting. :(

• Stövelkatten
    Värmeljuslyktan skrev 2012-01-13 21:12:28 följande:
    Hej tjejer! Tänkte ta och tacka för mig, vi har fått missfall nu i v 11, fostret dog för en vecka sedan ca :( varit inne och gjort en skrapning idag. Mår bra men är väldigt ledsen.

Önskar er alla ett stort lycka till! Kram
    Beklagar verkligen och önskar er lycka till i framtiden!
  • Stövelkatten
    babyhummingbird skrev 2012-01-14 13:11:52 följande:
    På grund utav att svärmor inte har kunnat hålla tyst om min graviditet.. Så har det sakta men säkert spridits ut. Svärmor berättade för folk i vecka 5..(trots att jag bett henne inte berätta för någon).. sedan dess har jag hört folk som vet om det.. Bor man i en liten stad så går ryktet fort också.. Så idag valde jag att göra det officiellt.. Skulle något hända så vet ju halva stan om det i vilket fall.. Känns dessutom bättre att få berätta det själv än att alla hör det "ryktesvägen". Så nu är det officiellt.. Ger mig en liten klump i magen.. Hade velat vänta lite till.. Men ibland blir inte allt som man tänt sig.
    Jag vet hur det är. Vår nyhet har ju spridit sig överallt utan att vi själv berättat det. Nu spelar inte det mig någon roll med tanke på om det händer något, men tycker det känns som ett otrevligt overtramp. Det är en privat sak, och vi vill ju gärna bestämma själva när och vem vi vill berätta för.

Jag har tränat pilates idag! SÅ skönt var det. Jag ska verkligen, verkligen försöka hålla att göra det varje dag, så kanske jag slipper gå upp så förbannat mycket denna gången.
  • Stövelkatten
    Gadget skrev 2012-01-14 13:29:23 följande:
    Mästerkatten:
    Tränar du pilates själv hemma?
    Jag har denna vecka äntligen kommit igång med lite promenader igen och ska försöka leta upp någon gravidyoga också. Vill helst gå på dagtid bara då jag ändå är hemma hela tiden och redan är inställd på soffläge annars vid 18. Får se vad jag hittar.
    Ja, kör efter youtube-videor. :) Jag skulle aldrig ta mig iväg någonstans, så det passar mig utmärkt.
    körde denna idag

lagom hårt för min extremt otränade kropp.
  • Stövelkatten
    anneh skrev 2012-01-14 15:05:52 följande:
    Idag har det pirrat i magen hela dagen, speciellt när jag sitter ner. Långt ner. Är det livmodern som växer kanske? För det är ju alldeles för tidigt för att känna fosterrörelser.. Är i v 11+2..
    Jag vet inte det jag... det står även över allt att man som förstagångsföderska inte känner då jag kände sist, vilket var i v14. Jag tycker mig känna Skrotten på vänster sida nu, men det återstår ju att se ifall det är så, eller om det kommer en annan sensation på annat ställe i magen. :)
  • Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-01-14 15:49:33 följande:
    Tycker mig ibland känna som svepande rörelser i livmodern. Gaser säger de som "vet" men man vet väl bäst själv vad man tror sig känna? V 12. eller 11+ nånting...

En orolig fråga!!
    Idag hjälpte jag brorsdottern upp på en d-ponny, alltså ca 145 cm hög, och tjejen är 8 år vet inte men normalvikt på en sån tjej... Gjorde ONT! Vet i efterhand att det var ju tokdummt gjort att hjälpa så, men tänkte inte just då?! Vad tror ni? Kolla upp eller glömma?
    Så länge du inte fortfarande har ont behöver du nog inte tänka på saken... det är många som lyfter tungt länge i sin graviditet (inte för att det är bra, alltså) utan att det är farligt. Men sånt kan ju trigga sammandragningar och så. Hoppas alltså det onda har gått över!

Jag körde kundvagn idag, det var ingen hit heller för magen och höften. :/ Får låta bli det framöver.
Svar på tråden Augustibebis 2012