• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Hejåhå

Livelove: grattis! Åh för varje bebis som föds tänker man att det kan verkligen ske när som helst!

• Jloow

Livelovelaugh: Åhh grattis!! Skönt och höra att allt gått bra och att hon under omständigheterna mår bra.

• Tesdy
    livelovelaugh skrev 2012-06-21 12:22:54 följande:
    Hej alla, har varit frånvarande i text men läst nästan dagligen. Tänkte bara berätta att våran lilla tjej är född! Vattnet gick spontant förra fredagen i v.32+5 och jag blev direkt inlaggd med strikt sängläge eftersom hon inte var fixerad. Man tog beslut om att stoppa förlossningen så länge som möjligt men på måndagen var crp't så högt att man tog beslt om igångsättning så vi inte skulle fara illa. 4 timmar senare kl.17.04 såg hon dagens ljus och vägde in på 1815g och var 43cm lång. Allt har gått jättebra och hon är riktigt pigg. Behöver sondmatas men ammar extra och ligger i värmesäng men ingen andningshjälp. Nu ligger vi på neo i ett par veckor sen är det hemgång så småningom. Hoppas ni har det bra!
    Åh grattis!! Härligt att allt gått bra och att ni mår bra.
    Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • Jloow

Nu har jag var hemma på heltidssjukskrivning i lite över en vecka och håller på och bli knäpp på mig själv. Det finns som mycket jag vill göra men kroppen säger nej. Då blir man så klart frustrerad och ledsen. Åker och lämnar och hämtar dottern på dagis varje dag men så mycket mer orkar jag bara inte. Känner mig rätt värdelös när jag hela tiden ber maken om saker. Det ska tilläggas att han är underbar och verkligen gör sitt yttersta för att jag ska orka.. Nu är det bara 48 dagar kvar till BF. Och förhoppningsvis sätter dom igång mig mellan den 23-31 juli (BF 8 aug)..

Nu har jag kräkts klart och ska gå och försöka hänga tvätten..

• Stövelkatten
    Bellatrixx skrev 2012-06-21 12:39:28 följande:
    Tack för rådet!

Hur gör ni med er sambos 10 första dagar? Finns det någon blankett de ska fylla i? Vart får jag tag på den? Så knepigt allt är...

Glad midsommar allesammans hoppas er dag kommer bli mysig, vi ska grilla hos oss. Blir trevligt

Man gör det väl lättast på nätet som allt annat fk-rörande.
  • Challelotten

Grattis till tjejen och att allt gick bra :0)

Nu så börjar det komma bebisar man har ju aldrig tanken på att den kan komma tidigare utan att man ska gå över i 14 dagar. Hade turen med dottern att allt startade på bf även om hon kom dagen efter. Så jag tänker att man får väl gå över denna gång istället.