• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Hejåhå

Innan han vände sig kände jag bara tryckningar och sparkar nedåt. Huvudet kändes som en hård biljardboll på sidan några cm ovanför naveln och nedanför fortsatte ryggen som en svängd limpa.
    Nu är det riktigt hårda tryckningar åt sidan så att man nästan får tag i en hand eller fot. Limpan är ff på sidan, hickningarna ff långt nere på samma sida som limpan, men det är framför allt rörelserna som är skillnaden för mig :)

• Blomsterfröna

Jag känner sparkar mitt på magen och ibland ut i sidorna. På måndag ska vi till BM så får vi se hur hon ligger. Jag tror hon ligger med huvudet neråt...

• Stövelkatten

Här har fröken baken upp och huvudet ner. Dels så känna huvudet i murran, och dels så har bm bekräftat det de senaste tre besöken. sparkar är det inte så många, mest stjärtvickande och knorvande; en fot/ett knä som glider runt på sidan eller så. Nere i bäckenet är det "sparkar" men dessa måste ju snarare vara boxningar.

• Blomsterfröna

Sparkar kanske de inte e men hårda buffningar e de allt. Jag har svårt att veta kroppsdelarna om hur den ligger....
    E rätt trött på va gravid nu. Plussade tidigt 3+4 så känns som man gått gravid hela sitt liv:(

• Kampis
    mammsen skrev 2012-06-20 22:14:12 följande:
    När bebisen ligger med huvudet neråt nu så kommer du inte känna sparkar i revbenen, eftersom bebisen ligger med benen och allt vikta så hamnar ju rumpan längst upp och själva fötterna någonstans i mitten på magen :)
    De känner precis hur bebisen ligger på mvc så du ska inte  vara orolig :)

Fast det där stämmer väl ändå inte? Ok att de ligger med benen vikta men de sträcker ju ändå på benen så gott det går och det  verkar vara supervanligt att man får sparkar på revbenen på slutet. Min har legat med huvudet ner i tre veckor och jag får boxningar vid byxlinningen,  knän som trycks ut i vänstersidan och buffar från fötterna precis under revbenen
  • Naimis
    NiniMe skrev 2012-06-21 06:37:29 följande:
    Ja det känns helt tokigt hahaha... Satt och tänkte igår på vad man inte köpt och det är väl mest lite påfyllning av blöjor tvättlappar och lite andra hygienartiklar som ska köpas, tänkte gå och göra det idag Jag har inte ens packat bb-väskan eller skrivit något brev haha, känns ju som det är lääänge kvar men det är de ju inte.. Men annars har vi nog allt det andra, vagn kläder, skötbord, bilstol, babysitter... Kan inte komma på vad mer vi skulle behöva... Jag har ETT problem bara, jag vet inte vilka kläder hon ska ha på sig när vi åker hem från bb, just nu är detta mitt jobbigaste dilemma hahaha

Pojkarna här hemma börjar bli otåliga dom med

Åh, jag har 36 dagar kvar! Ingen väska packade eller brev skrivet. Vagnen beställd, hoppas på att den hinner komma. Ska plocka upp babyskydd och kläder från storebror så fort jag går på semester. Och då ska allt som fattas inhandlas, även en vagga. Lite stressad börjar jag bli
  • 7eHimlen
    Kampis skrev 2012-06-21 08:21:11 följande:

Fast det där stämmer väl ändå inte? Ok att de ligger med benen vikta men de sträcker ju ändå på benen så gott det går och det  verkar vara supervanligt att man får sparkar på revbenen på slutet. Min har legat med huvudet ner i tre veckor och jag får boxningar vid byxlinningen,  knän som trycks ut i vänstersidan och buffar från fötterna precis under revbenen
    Min ligger oxå med huvudet neråt och jag har precis samma känningar som du, måste sitta tillbakalutad annars får jag en spark rakt på revbenen :P men det är ju inte samma sparkar som förr nu när han har mindre plats att röra sig :)
  • novaunique

Stövelkatten:
    Hon kom i vecka 39+3.

Alldeles lagom. Tycker jag nu. Då var jag såklart så less så jag försökte sätta igång förlossningen med alla möjliga "knep". Dagen efter att jag druckit hallonbladste gick slemproppen och dagen efter det startade det hela. Tror inte teet hade så mkt med saken att göra. Eller alla plommon. Eller alla promenader i uppförsbacke. Eller svärmors tjat.

• Roos26

Typiskt typiskt ! Har haft mycket SD nu i några dagar .... Nu har jag fått massa värk i magen oxå ... Vart orolig i kroppen hela natten å inte kunnat sova ...kände på mig detta ... Får ta Alvedon å lägga mig igen ....vill ju vara ute i solen å vill inte missa midsommar!! Hoppas de ger sig å inte blir som sist ...