• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Gadget

Karo77: vi har inte så mycket färdigt. Det stora är färdigt, d.v.s. vagn, bilbarnstol och säng. Blöjor och andra hygienartiklar har vi inte köpt, skulle bebis komma förtidigt är det det minsta problemet att snabbt springa in och köpa för mannen. Däremot har vi nästan inga kläder och jag skulle vilja köpa lite kräktrasor och någon tunn filt, och det vill jag helst inte skicka mannen för att göra utan vara med och välja själv så det börjar väl bli dags att ta tag i det. 

Det här med att packa BB-väska har jag aldrig förstått. Så mycket kläder som jag kommer i nu har jag inte så att jag kan packa en väska med några uppsättningar, inte heller har jag lust att köpa dubletter av alla hygienartiklar för mig. Tänker att det sällan blir så bråttom så man inte hinner slänga ihop de sakerna när det sätter igång. Däremot tänkte jag skriva en packlista för jag gissar att man inte har huvudet med sig när värkarna startat. Eller om det skulle bli så att mannen måste slänga ihop det åt mig i efterhand. Allt löser sig.  

• Kampis
    LiJon skrev 2012-06-21 09:00:47 följande:
    Jag undrar när de här onda sparkarna ska komma? Tycker alla har sagt 'vänta tills den börjar sparka på revbenen...'. Går ändå in i vecka 33 på lördag och visst sparkar/bökar hon massor men inget som gör ont. Det kanske kommer mer på slutet? Eller så slipper man det, hihi.

Förra gången fick jag inte en enda spark som gjorde ont på 42 veckor, och nu har jag heller inte fått nån. Inte heller nåt på revbenen, bara precis under =)
  • Kampis

BM Idag 32+...3?

Blodtryck 110/55
    SF 31cm
    Järn 106 så dags att börja äta det :/
    Vikt +7 kg
    Hjärtljud mellan 140-145
    Inga bakterier i urinet. 

Hon ligger med huvudet ner lite snett åt höger och ryggen åt höger men det visste jag ju redan =)     

• Karo77
    Gadget skrev 2012-06-21 10:32:00 följande:
    Karo77: vi har inte så mycket färdigt. Det stora är färdigt, d.v.s. vagn, bilbarnstol och säng. Blöjor och andra hygienartiklar har vi inte köpt, skulle bebis komma förtidigt är det det minsta problemet att snabbt springa in och köpa för mannen. Däremot har vi nästan inga kläder och jag skulle vilja köpa lite kräktrasor och någon tunn filt, och det vill jag helst inte skicka mannen för att göra utan vara med och välja själv så det börjar väl bli dags att ta tag i det.  Det här med att packa BB-väska har jag aldrig förstått. Så mycket kläder som jag kommer i nu har jag inte så att jag kan packa en väska med några uppsättningar, inte heller har jag lust att köpa dubletter av alla hygienartiklar för mig. Tänker att det sällan blir så bråttom så man inte hinner slänga ihop de sakerna när det sätter igång. Däremot tänkte jag skriva en packlista för jag gissar att man inte har huvudet med sig när värkarna startat. Eller om det skulle bli så att mannen måste slänga ihop det åt mig i efterhand. Allt löser sig.  

Min bb vaska kommer att vara ganska fylld. Maste packa ner klader for mig och Bebis + blojorna och hygiène artiklar for 8dagar!!!! Jag blir inlagd for snitt och i Genève ar det 5-8dagar pa sjukhus. For mig blir det 8 dagar . Dagarna har inte Med mamans/barnets halsa att gora. Det ar mer business mellan privat sjukhus och forsakringsbolag. Fast bb:n ar ju som ett lyxhotell Med privat rum, 3ratters maltider, osv sa Man. Kan ju vila ut sig riktigt ordentligt i alla fall.
  • Stövelkatten
    Gadget skrev 2012-06-21 10:32:00 följande:
    Karo77: vi har inte så mycket färdigt. Det stora är färdigt, d.v.s. vagn, bilbarnstol och säng. Blöjor och andra hygienartiklar har vi inte köpt, skulle bebis komma förtidigt är det det minsta problemet att snabbt springa in och köpa för mannen. Däremot har vi nästan inga kläder och jag skulle vilja köpa lite kräktrasor och någon tunn filt, och det vill jag helst inte skicka mannen för att göra utan vara med och välja själv så det börjar väl bli dags att ta tag i det. 

Det här med att packa BB-väska har jag aldrig förstått. Så mycket kläder som jag kommer i nu har jag inte så att jag kan packa en väska med några uppsättningar, inte heller har jag lust att köpa dubletter av alla hygienartiklar för mig. Tänker att det sällan blir så bråttom så man inte hinner slänga ihop de sakerna när det sätter igång. Däremot tänkte jag skriva en packlista för jag gissar att man inte har huvudet med sig när värkarna startat. Eller om det skulle bli så att mannen måste slänga ihop det åt mig i efterhand. Allt löser sig.  

Mest är det nog för den egna förberedelsen och som du säger; för att inte glömma något viktigt. jag packade just bebiskläderna och reseförpackningar med tvål och sånt, men egna kläder osv känns rätt onödigt.
  • Karo77

Jag maste nog ta och fixa min vaska snart eftersom min man skulle inte kunna fixa mina klader i efterhand i fall det blir akut. Forra gangen var allt fardigt i tid och jag fodde ju i v. 36! D'en har gangen Kanns det konstigt overkligt...men anda sa nara FL !!

• Sommaren12

Har varit på både ul och hos bm idag.

v. 32+3
    vikt: +12 kg
    sf-mått: 31
    hjärtslag: 150
    blodtryck: 110/75
    Blodsocker: 5,6

Bebisen väger 2 kg exakt vilket är precis på normalkurvan. Hon ligger fortfarande med huvudet nedåt och som en ostbåge med rumpan ut mot höger och fötterna åt vänster.

Läkaren sa hela tiden "han" när hon tittade vilket gjorde mig förvirrad då vi fått veta att det är en hon. Jag ifrågasatte det och då sa hon att hon alltid säger han, lite lustigt men jaja. Hon kollade bebben mellan benen och sa att visst är det fortfarande en tjej därinne! :)

Och så verkar det som att det är Dostinex med de hemska biverkningarna jag ska få för att stilla bröstmjölken på bb... :( känns ju inte kul men det finns ju inget att göra åt så...