• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • godisbit

Katten - oj! Ingen aning, men låter som ngt jag hade velat få svar från fl om!

• novaunique

Stövelkatten:
    Japp - googlandet stämmer - normalt! (som så mkt annat ) När jag var gravid med dottern var jag på FL för en extrakoll i vecka 35- eller 36-nånting och då var min tapp sådär "på gång" plus att jag även börjat öppna mig någon centimeter. Lät helt ossnnolikt tyckte jag men så var det. Ingen fara så länge vattnet intakt och inget värkarbete sa man till mig då. (detta var dock för sex år sedan och i Tyskland)

• eightythree

Nu vart jag också sugen på Belly bandit. Har ni testat tidigare? Får den plats under vanliga kläder?
    Drick mkt vatten överhuvudtaget för att rensa ut slagg och vätska som annars lagras i kroppen.
    Ha en bra dag! Nu ska jag väcka barnen och sedan fira midsommar på jobbet- sista arbetsdagen innan låååång ledighet! Väldigt blandade känslor!!!

• NiniMe

Jag har faktiskt också känt efter tappen ett par gånger... Har aldrig gjort det innan men nu var jag ju bara tvungen och kolla hahha... När jag var runt vecka 30 så kändes den mjuk som läppar, och var ca 1-2 cm, nu känner jag inte den mer...?

GÅR in i vecka 36 idag wweeiiii, 34 dagar kvar (35 enligt fl)
    Går som jag skitit ner mig... Igår hade jag kraftiga förvärkar/sammandrgningar, kände riktigt hur hon pressades ner och det kändes som en kniv kördes upp mellan benen....
    Gått Från att ha haft nästintill INGA flytningar till mer flytningar...

Börjar bli otålig ang TUL som vi har här nere runt vecka 32-33, jag har fortfarande inte fått någon tid... Jävla skit...
    Trots att min bm skickat en påminnelse till dom....

Ang magen har jag aldrig behövt något för att hålla in, köpte en vanlig sån korsett eller vad det heter på Lindex en gång mest för att hålla in mina lovehandels, men sen träna jag istället och försökte tänka på att ha rak hållning i ryggen med hjälp av mina magmuskler istället.. Och magen blev platt och fin
    Men det kan vara skönt o ha ngt som hjälper en att hålla upp ryggen, man faller liksom ihop i hållning....

• Blomsterfröna

Ninime- nu e de spännande. Nu kan hon ju komma när som:) jag har 56 dagar kvar... Har du förberett för hennes ankomst??

• NiniMe
    Blomsterfröna skrev 2012-06-21 06:30:31 följande:
    Ninime- nu e de spännande. Nu kan hon ju komma när som:) jag har 56 dagar kvar... Har du förberett för hennes ankomst??
    Ja det känns helt tokigt hahaha... Satt och tänkte igår på vad man inte köpt och det är väl mest lite påfyllning av blöjor tvättlappar och lite andra hygienartiklar som ska köpas, tänkte gå och göra det idag Jag har inte ens packat bb-väskan eller skrivit något brev haha, känns ju som det är lääänge kvar men det är de ju inte.. Men annars har vi nog allt det andra, vagn kläder, skötbord, bilstol, babysitter... Kan inte komma på vad mer vi skulle behöva... Jag har ETT problem bara, jag vet inte vilka kläder hon ska ha på sig när vi åker hem från bb, just nu är detta mitt jobbigaste dilemma hahaha
    Pojkarna här hemma börjar bli otåliga dom med
  • NiniMe
    Blomsterfröna skrev 2012-06-21 06:30:31 följande:
    Har du/ni förberett?
  • Blomsterfröna

Ja man har alltid ett dilemma någonstans. Vet inte heller vad min tjej ska ha på sig... Kortärmat, långärmat, e de sol eller regn när vi åker hem. Man får plocka ner lite av varje:)
    Nä du vi har inte förberett. Brukar ta de sista månaden ungefär..:) vill inte förbereda månader innan. Roligare att göra de nån månad innan. Väntan blir inte så lång då:)

• Stövelkatten
    novaunique skrev 2012-06-21 02:19:04 följande:
    Stövelkatten:

Japp - googlandet stämmer - normalt! (som så mkt annat ) När jag var gravid med dottern var jag på FL för en extrakoll i vecka 35- eller 36-nånting och då var min tapp sådär "på gång" plus att jag även börjat öppna mig någon centimeter. Lät helt ossnnolikt tyckte jag men så var det. Ingen fara så länge vattnet intakt och inget värkarbete sa man till mig då. (detta var dock för sex år sedan och i Tyskland)

När kom då ungen, helt i vanlig tid?

Vi har allt viktigt klart, förutom babyskydd! Det väntar vi på från Tyskland. Ska nog be att svägerskan lägger på ett kol med det.