• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fransyskan
    Gadget skrev 2012-07-05 18:50:18 följande:
    Ellenbmt: jag tycker mest det verkar jobbigt att sätta mig in i de olika varianterna just nu när allt är nytt med bebis. Och som sagt dyrt om man köper på sig och inte gillar det eller vill byta typ. Är det inte lite olika system?
    Därför tänker jag att om vi börjar med vanliga kan jag byta sen till tyg, för man köper väl ändå olika storlekar? Men då kanske man blivit för bekväm.
    Ang storlekar beror det på -- vissa kommer i "one size fits all", medans andra kommer i olika vikt-klasser.

Vi har köpt två sorters; dels LittleLamb som består av en mjuk och fluffig blöja som man sätter på med velcro och sedan ett skal/skydd som man sätter på över blöjan. Sedan, som back-ups köpte vi amerikanska vik-blöjor som man bara viker till en limpa och sedan ett antal ytter-byxor till det.

Sammanlagt har det kostat mig 127 euro. (Japp, jag har koll på varje krona! )
  • Ellenbmt

Börjar man med vanliga så byter man nog inte. Fast jag har ju libero och är nöjd med det. Hade jag haft råd med "engångssumman" med tygblöjor 09 när dottern kom så hade jag kört på tyg. Många vänner hade tyg. Men det kostar ju några tusen att köpa på sig allt man behöver.

• Novixi

Sandra1983: pratade med min BM också och hon tyckte att jag skulle komma in imorgon bitti och ta prover. Så det blev samma utlåtande som för dig. Sen är det bara att vänta och se vad proverna visar

• Sandra1983
    Novixi skrev 2012-07-05 20:20:00 följande:
    Sandra1983: pratade med min BM också och hon tyckte att jag skulle komma in imorgon bitti och ta prover. Så det blev samma utlåtande som för dig. Sen är det bara att vänta och se vad proverna visar
    Då får vi se vad utlåtandet blir... Fick du också rådet att inte äta något innan? Jag ska fasta från 24:00 tills 09:00 (då jag ska vara där). Skönt att de tänkt på att ge en morgontid.
  • Novixi

Ja tydligen skulle gallproverna tas fastande. Hon sa att de öppnar 07.30 imorgon på labb så jag kunde komma när jag ville efter det, bara jag var fastande. Lycka till! :)

• Ellenbmt

Om man verkligen vill ha ett tul, hur gör man då? Ljuger om skada, betalar, eller bara tjatar? Min bm är på sem. Och mvc är nu i annan stad i fyra veckor....

• lillakotten

Ellen; när jag frågade om extra täta kontroller på slutet för jag är rädd att moderkakan lägger av så bokade min bm in ett TUL. Jag hoppas att det är ett vanligt TUL så de kan uppskatta lillebrors storlek då jag kommer vara i v 38+5 vid tillfället

• Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-07-05 20:49:04 följande:
    Om man verkligen vill ha ett tul, hur gör man då? Ljuger om skada, betalar, eller bara tjatar? Min bm är på sem. Och mvc är nu i annan stad i fyra veckor....

Förklarar varför det är nödvändigt för dig. och gör det då ordentligt, inte själv gå in med attityden att det vore kul om det var möjligt... Annars får man väl snällt betala, antar jag.
  • Novixi

Ellenbmt: ingen aning. Det hjälpte inte när jag påpekade att jag ville ha ett TUL :/ så om du kommer på hur man gör för att få det, dela gärna med dig ;)

• Ellenbmt

Min anledning är att jag glömde fråga min bm vad hon trodde ang mitt konstiga sf-mått. Vet sedan innan att min bm är vimsig och lite slarvig så hon kan ju bara ha mätt fel, men jag har legat mellan två sträck i en jämn kurva tills nu senast, då var jag uppe över den övre linjen?! Hörde aldrig om hon sa måttet, men jag såg när hon ritade in kurvan, och så sa hon typ "oj oj oj då, haha" sen pratade vi vidare om det vi pratade om tidigare... Och jag kom lixom av mig. Sedan dess har jag undrat vad måttet låg på och om det innebär en jättebebis....