Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Saaajmon skrev 2012-01-11 12:49:15 följande:
    För mig känns det lite pinsamt att gå dit som ung och gravid och sätta sig där och be om inskrivning. Det känns lite pinsamt det med. Men nervositeten börjar lägga sig och ska snart gå in på operation ringa MVC för att be om tid. Jag har inte vågat detta förrän nu och jag är i vecka 11 (10+1). Men det har vart mest om oro för missfall och så.. Det har vart en av orsakerna jag inte har vågat ringa. Ännu mer pinsamt och boka tid och vecken efter att avboka tiden när man har fått missfall. 
    Det ska inte kännas pinsamt! Ledsamt, ja visst, men det är ju inget du kan skämmas över. Jag tänker att du resonerar så för att UM fått dig känna dig dum när du varit dit för hjälp. Ring på bara, du är inte mindre värd bara för att du är ung!
  • Stövelkatten

Jag känner mig bara tjock nu mera. Känner inte direkt av någon livmoder (mer än att det inte är så skönt att ligga rakt på mage då) ser bara tjock ut. :( Känns som att det borde hända något mer konkret med mage snart. Och helst inte med brösten, det ser för hemskt ut redan.

• Stövelkatten
    Augustimamman skrev 2012-01-11 16:04:17 följande:
    Jag ser skillnad på min mage nu. :) har en liten hård utstickande mage där nere, men tror bara jag själv kan se och känna det.
    Pratade med mamma igår som sa att hon fick mage väldigt tidigt. Jag är ju bara i v 10 men det är definitivt början på bebbemagen jag känner och ser. :)
    Jag tycker absolut du har liten mage! En sån spetsig en som smala tjejer "brukar" ha. Ser jättegulligt ut. :)
  • Stövelkatten
    suss85 skrev 2012-01-11 17:33:44 följande:
    Mästerkatten jag ser inte heller av någe annat än vanliga magen som inte va direkt platt innan. Känner dem inte heller ar ändå inne i vecka 12 nu. Dock går jag väldigt ont i ryggen så dem kanske växer åt fel håll :-O
    Hahahaha! Kanske är det så! Min mage är visserligen stor och synlig, men just eftersom den är så stor och rund känns det hemskt eftersom bebisen är så liten. :/

Är väl bara inne i en ful-svacka.
  • Stövelkatten
    suss85 skrev 2012-01-11 19:07:42 följande:
    Ja fulvecka va en bra beskrivning! Inga kläder sitter bra eller jo köpte ett par mysbyxor på cubus med hög midjan måste nog köpa ett gäng sånna för dom va super sköna!
    Åh, menar du dem lite tunnare typ "dansbyxor"? Har kollat på dem. Men högklackat kan de ju till och med funka på jobbet.
  • Stövelkatten

Jag mår illa idag... Tänkte i morse att jag kanske borde ta med mig Postafen, men sen struntade jag i det då jag inte mått illa på dagen på länge. Smart... Nu återstår att se om jag dessutom ska iväg på kundmöte med bil under dagen, det blir ju jätteskoj i sånt fall. Hua!

Fick i alla fall höra av min kollega att jag är jättefin idag. :) Han är go.

• Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-01-12 09:31:33 följande:
    Ja vi får ha en - tappa alla kilon- tråd i höst!

Idag spöregnar det ute och jag ska på ett skämt till arbetsintervju. Water system- PRO Aqua. Är ju kock egentligen men tillfälligt arbetslös då min restaurang har vårterminsstängt. Måste åka 14 mil i em för ett jobb jag knappt kan ta! Så arg. Och dessutom bör jag inte köra bil på lergigan. Och som grädde på det sura moset så mår jag som mest illa runt två tiden, såklart just då som intervjun är....
    Ja! Jag är jättepeppad på träning nu, trots att jag aldrig varit det innan.

Vi får köra promenadgrupper i respektive städer!

Fick just reda på att jag ska ut på uppdraget på måndag, och att jag ska jobba i 3-4 veckor med att beställa in nya datorer och 3G abonnemang och annat till ett företag. Skitspännande!

Och inte nog med det; en kollega sa i morse att om vi nu ska få spjälsängen av en annan kollega får vi madrass, spjälskydd och sängkläder av henne! Fantastiskt!
  • Stövelkatten
    FruFoxy skrev 2012-01-12 09:41:02 följande:
    Ellenbmt:
    Varför måste du gå på den intervjun? 14 mil är ju ingen dröm att åka varje dag om man ska till jobbet! Finns det inga andra kockjobb (usch, vad jag tänkte på nått snuskigt nu) i närheten?
    Håller tummarna att du inte mår illa under intervjun! 
    HAHAHAHAHAHHAAAAA! Du gjorde min dag, FruFoxy!
Svar på tråden Augustibebis 2012