3apåGång skrev 2012-01-19 14:20:56 följande:
LiJon: Grattis o välkommen! Då har vi samma BF du och jag!
elle 1979: Ja foglossning hade jag inte alls med första. Med andra hade jag ganska ont från v. 27 och nu börjar jag känna lite lite om jag sitter fel. Känner dessutom en del obehag och stickningar i benen, nån mer som har så redan?
FruA85: På vår vagn sa de att leveranstiden var 10 veckor så vi beställde i ganska god tid men den kom efter 7 veckor tror jag.
Angående att vara höggravid på sommaren är det ju fördelar och nackdelar. Jag tyckte att det var helt ok att vara gravid förra vintern trots kyla och snö. Dessutom fick jag ha foglossningsbälte nästan jämt och det var ju lätt att dölja under vinterkläderna. Däremot var det inte lika kul att få bebis i december då det är stor risk för RS-virus och andra sjukdomar. Jag var ganska orolig i början trots att det var andra barnet. På sammaren innan var jag ju gravid också gravid men hade bara gått ungefär halva tiden. Vi var utomlands 2 veckor och jag minns att jag tålde värmen lite sämre än normalt redan då.
mästerkatten: Jag är jätte sur och har kort stubin ofta nu, inte kul alls! Min man visar ingen större förståelse utan tycker att jag är sur jämt. Kan inte hjälpa det. Det var likadant då jag väntade dottern i början. Som om det inte är nog så har vår son just kommit in i en riktig trotsperiod och är jätte bråkig, man blir helt slut ibland och uppgiven!
MariaOstling: Vad skönt!! grattis till att allt såg fint ut!
Jaa, tycker nog man kan vara lite förstående och ge en extra kram istället för att själv brusa upp. :/ Inte för att jag försvarar mitt beteende, men nog är jag förstående vid dåligt morgonhumör, stresskänslighet med mera.