Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

3apåGång skrev 2012-01-20 09:24:15 följande:
    Hejåhå: Ja jag behövde ju inte vara gravid hela förra vintern utan enbart före jul men som sagt inte så kul att få en liten precis då det är som kallast! Vår lilla är 13 månader nu, jätte mysig ålder även om hon klättrar en del och busar. Mysigt att ni ska gifta er! Vi gifte oss för flera år sen utomlands. Har ni gäster med er också?

Ja, det där med studier har jag funderat på, inte för ersättningen utan mer för att jag ska få ha barnen lite mer på dagis. Som det är nu får de bara gå 15 timmar i veckan. Vet inte hur det ändras om man pluggar 50 % på distans.
    Då har du rätt att ha dem där de timmar du har till att plugga, alltså 50% av heltid.
  • Stövelkatten
    LillaMy85 skrev 2012-01-20 16:27:07 följande:
    Verkar väldigt olika det där med KUB och om man får betala själv eller inte. Jag, och många med mig, är inte heller 35 men får göra det gratis. Kanske är olika i olika landsting?
    Stämmer, det är olika regler i olika landsting. Glad
  • Stövelkatten
    3apåGång skrev 2012-01-20 17:24:22 följande:
    MrsMee: Ja det är ju en stor mage! Tycker själv att min är jätte stor och jag är i v. 10+6 men din är större. Kan du dra in den? Det kan jag men orkar ju inte.
    Precis samma för mig. Jag kan dra in kanske en tredjedel av magen (främst då precis vid revbenen) men då får jag verkligen ta i! Orkar helt enkelt inte hålla in musklerna så längre.
  • Stövelkatten
    strangeryou skrev 2012-01-21 12:01:15 följande:
    När man är i v. 12 + 0, är man då i vecka 12 eller vecka 13?
    När man är 12+0 är man i trettonde veckan. Precis som man är under första levnadsåret när man är 11 månader.
    Du är där emot 12 gångna veckor.
  • Stövelkatten

Jag tror jag kommer gå upp 25-30 denna gången också. :( Jag har redan gått upp 10 kg! Fast jag tycker inte jag ser så rund ut i ansiktet och på överarmarna i alla fall, alltid något. Men med tanke på att siste månaderna sker på sommaren tror jag att jag också kommer samla på mig en massa vatten. Känns lite jobbigt att tänka på, men försöker trösta mig med att jag gick ner 21kg på lika många dagar förra gången.

• Stövelkatten
    TheMaraja skrev 2012-01-21 19:53:48 följande:
    Jag vägde 87 kg sist hade gått upp 25 då, men allt var borta på 4 månader så mycket var nog vätska. Jag orkade ingenting på slutet sist så jag hoppas att jag inte går upp lika mycket den här gången.
    Exakt! Jag vägde hela 97 kg två dagar innan födseln! Och det var inte kul. Därför jag tränar (nästan) varje dag nu, så att jag åtminstone har orken ifall jag går upp sådär mycket igen.

Förresten alla, jag såg idag att jag börjat få en liten hormonrand på magen. :) OCH jag kände livmoderkanten nu! WOHOO! Ungefär ganska mitt emellan blygdben och navel.
  • Stövelkatten
    Evelina b skrev 2012-01-22 00:23:42 följande:
    Jag hade bestämt mig för att inte bli medlem på sånna här fjantiga sidor när jag blev gravid, Nu sitter man här gravid.. och tycker det är jätte intressant.

Känner mig rätt ensam om att prata om min graviditet vill bara prata om den hela tiden

är i vecka 12! 
    Lillen kommer väll runt 8 agusti      
    Välkommen att prata på! :) Hur kommer det sig att du känner dig ensam? Inga vänner med barn eller bara känns för privat?
Svar på tråden Augustibebis 2012