Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

God Morgon damer!

v14 idag! Spännande. Känner lilla Shoe varje dag, speciellt vid matdags. Annars har jag jätteont i höger ljumske idag, hua. Trodde det värsta var över nu, men fick hukandes ta mig till jobbet.
    Min man är hemma magsjuk...
    har i alla fall fått ny stol på mitt uppdragskontor, så nu sitter jag lite bättre.

Ha en fin dag alla!Solig

• Stövelkatten
    Albasmamma skrev 2012-01-23 09:26:47 följande:
    12+0 idag!
    En fråga, jag misstänker att jag kanske har fått UVI. Är det farligt för bebisen? Kan jag vänta att ringa min BM på onsdag (hon är ledig fram tills dess) eller bör jag ta kontakt med VC idag? Vad tror ni?
    Håller med! Ring med en gång och se till att få lämna prover och få antibiotika.
  • Stövelkatten
    FruFoxy skrev 2012-01-23 10:41:34 följande:
    Fina magar ni har.
    Måste fråga, drar ni in magen allt ni kan på bilderna eller slappnar ni av? 
    Nä, jag slappnar av!  Eller du kanske menar mer dem som ser lite mer fit'ta ut än mig? Skrattande Jag kan dra in magen en del, men då får jag verkligen ta i!
  • Stövelkatten
    3apåGång skrev 2012-01-23 11:03:51 följande:
    Stövelkatten: Tack för tipset om pilates, har nu för första gången kört 2 av passen, jätte skönt och inte alltför jobbigt. Känner mig nöjd! Har ju inte börjat yoga än men nu är det hög tid, ska boka tid nästa vecka.
    Va kul att du gillar det! Jag tycker också det är jätteskönt. Behöver göra sträckningsövningarna åtminstone varje dag. :)
  • Stövelkatten
    anneh skrev 2012-01-23 11:09:58 följande:
    Ska på vul nr 2 kl 14 :) späännande!
    Jag tror vi var lika i tid, vet du varför man fortfarande gör VUL då? Kom att tänka på det bara, vart och varför man slutar göra VUL och övergår till abdominellt UL. :)
  • Stövelkatten
    FruFoxy skrev 2012-01-23 11:21:25 följande:
    Var precis på toa och såg att jag blödit! Blev alldeles iskall men kom på att jag har min doppler och efter många lååånga minuter så hittade jag krabatens hjärtljud. Är så glad att jag har dopplern hemma!
    Måste ju varit min långpromenad som gjort att jag började blöda? 
    Men usch! Har du ringt in för en koll? Det kan ju vara skönt att se vart blodet kommer ifrån. Lycka till!
  • Stövelkatten
    FruFoxy skrev 2012-01-23 11:41:07 följande:
    stövelkatten:
    Avvaktar lite och ser om det kommer mer innan jag ringer för koll. Vart ringer man då föresten?
    Gynakuten. Är väl lite olika vart man bor, men här i sthlm har de en gynsköterska på växeln som avgör om man kan komma eller inte, och då skickar hon en remiss till gynakuten så man får komma in. Efter v23 är det förlossningen som gäller. (tror det är v 23...)
  • Stövelkatten
    FruFoxy skrev 2012-01-23 11:44:25 följande:
    stövelkatten:
    Vart ligger gynakuten? Bor också i sthlm.  
    Just det. Kolla det närmaste sjukhuset. Själv ringde jag till SÖS förut när jag behövde kolla min vajayjay i annat sammanhang, de var jätterara. Så, kolla närmaste sjukhus, alt. ring sjukvårdsrådgivningen.
Svar på tråden Augustibebis 2012