Inlägg från: Aprilia1977 |Visa alla inlägg
  • Aprilia1977

Augustibebis 2012

Är det någon som vet varför det går så fasligt ont i underlivet. Är det för att man sitter mycket? Alltså, det känns som att man befunnit sig på en spinningcykel i 2 timmar.... Känner så efter att ha suttit ett tag på en stol, samt på nätterna när jag stiger upp....

Dessutom, just på nätterna när jag stiger upp knäcker det till i höften. Det är obehagligt, gör inte ont.. men ändå. Ska till sjukgymnasten på fredag, tidigt.. tidigt... 7:10 för att få lite hjälp! 

• Aprilia1977
    A R skrev 2012-05-16 09:36:27 följande:

JAg var hos sjukgymnasten igår, har inte någon foglossning men mycket stela muskler i bröstryggen men det kan jag stå ut med. Det jag sökte för var ischiasnerven som blir klämd och mycket riktigt är det en muskel i skinkan som krånglar och klämmer på nerven. Fick både tens, akupunktur och massage, ska dit om en vecka igen och hoppas verkligen det blir bättre. 
    Åh, då har du samma problem som jag haft... det som räddade mig var stretchning av rumpmuskulaturen. Det var ett rent hel*ete att ha det. Kunde varken sitta eller gå. Så stretcha rumpa, lår och ben så blir det bättre. Nu ska man ju inte dra och slita i musklerna, men ta det försiktigt.

Nu mår jag prima ballerina! 
  • Aprilia1977

En riktig BAJS-dag här!

Hoppas på ett trevligare veckoslut! 

• Aprilia1977

Ellenbmt: Skickar dig lite styrka från lata mig. Sitter här framför datorn och äter frysta bananskivor.... godis istället för glass (som iof redan käkat 1/2liter av).

Måste fråga alla erfarna mammor. För ett tag sedan hade ni låååånga listor på vad som skulle inhandlas för bebisen den första tiden. Jag kommer ihåg att någon av er nämde att man skulle köpa omlottkläder till bebisen. Men är det någon vänlig själ som har lust att lägga upp listan igen. Jag har som sagt inte vågat köpa kläder än. Barnvagnen och babyskyddet var ett måste. Men det övriga allt vad gäller kläder, bebisens hygien (blöjor etc.) saker till mig som nybliven mamma, ja... allt det dära nödvändiga.

Eller finns det kanske någon hemsida där man kan läsa sig till. Jag kommer ihåg att någon av er nämnde att några saker som ni köpt till bebisen var onödiga.

Jag är verkligen enormt tacksam om någon kan hjälpa mig....

Hjärta

• Aprilia1977
    Ellenbmt och jguz: Åh, tack tack... vad gulliga ni är! Jag ska kopiera samtliga tips jag får.... ni är helt fantastiska!!!
  • Aprilia1977

Grattis till tvillingarna, Strongenough. Nu vill jag ha min lilla knodd.

• Aprilia1977
    Ellenbmt skrev 2012-05-17 20:53:08 följande:
    Egentligen kan du ju köpa saker varteftersom, men alltid skönt å ha lite så man slipper.
    Tack för listan!!!!!{#emotions_dlg.flower}
  • Aprilia1977
    natlup skrev 2012-05-19 19:58:54 följande:
    Jag sitter och letar efter en vagn som e lite högre än de andra. När barnet sitter i den så sitter de rätt högt. Någon som vet vilken jag menar?

Det är inte orbit?
  • Aprilia1977

Till BM idag. Bebis sparkar och det känns så bra! Ont i lederna, ont i underlivet.... så får se vad hon säger till mig idag!

• Aprilia1977

Har varit hos BM idag. Är 28+3. Tror att det var första gången sedan vi blev gravida som tårarna sprutade när jag hörde bebisens hjärta slå. Pratade med min BM ang min arbetssituation och ska få träffa läkaren som förhoppningsvis sjukskriver mig.

Har idag haft reält ont i magen. Den har varit spänd och så har jag haft ont i underlivet. BM sa inget speciellt om det, utan sa bara att det kanske var foglossning (värken i underlivet). Men om smärtan i magen fortsätter i natt så kommer jag nog att ringa förlossning. Bebisen sparkar hejvilt.... och hade huvudet neråt och rumpan upp...

Det är nu rädslan kommer, om vi kommer att få ett friskt barn eller inte..... läskigt!   

Svar på tråden Augustibebis 2012