Augustibebis 2012
Astro: Grattis till sjunde lyckan (eller åttan om man räknar med din partner)Tjockisbullen: Först måste jag fråga, vilken förlossning var du på? Jag förstår inte att personalen var så respektlösa mot dig. Det är nog det du har varit med om som jag är mest rädd för. Jag har iaf talat om för min man att han måste vara med och föra min talan. Och honom vill ingen bråka med, han är bra på att "göra sig förstådd" i sådana här sammanhang. Men det kan nog bli åt andra hållet oxå, att han blir tyst och inte vet vad han ska ta sig till.
Nä, fy bubblan, bra att du har skrivit till överläkaren. I första hand är ju huvudsaken att din bebis mår bra, men en sådan upplevelse förstör så otroligt mycket. Jag undrar just i skrivandets stund hur man ska undvika att sådana situationer händer igen? Vissa BM verkar vara hur bra som helst, som en kvinna (en gammal inbiten BM) vid Karolinska i Huddinge som jag träffade för ca 4 veckor sedan, som sa åt mig att lyssna lagom mycket på "oss Barnmorskor, för vi kommer att ha olika åsikter om olika saker när du väl ligger på BB". Kul att hon förvarnade mig om att de bland annat tycker och tänker lite kring bland annat amning, hur man ska amma och inte amma etc. Utan att jag själv ska finna vad som är rätt för mig och för vår blivande knodd.
Jag blir så upprörd (mitt hjärta slår superfort just nu) jag kan fortfarande inte förstå varför de inte lyssnade på dig. Skickar dig tusen kramar och jag hoppas att du kan gå vidare, för att ha sådant här hängande över sig är inget kul och förstör så mycket...
Idag fyller bebisen 39+0... och 6 dagar kvar till bf....
Tycker fortfarande efter gårdagens besök hos vikarierande BM att hon var superkass. Hon sa:
"- Det är konstigt att din magen inte har sjunkit mer, ok att din bebis är fixerad men detta är konstigt".
Och vidare....
"- När din riktiga BM kommer tillbaka får ni nog ta och diskutera igångsättning".
Hmmm... undrar varför hon var så lustig, det hinner väl hända en hel del på en vecka samt ytterligare 2 veckor efter bf.... jaja..
Livet leker och jag vaknade för ca en timme sedan av världens skyfall . Coolt!