Inlägg från: Aprilia1977 |Visa alla inlägg
  • Aprilia1977

Augustibebis 2012

Usch, har suttit och gråtit igen på jobbet. Fick ett tips om att jag kanske borde bli omplacerad. Måttet är rågat, orkare verkligen inte och det beror inte på att jag är gravid. Mår som sagt just nu otroligt bra fysiskt!

• Aprilia1977
    natlup skrev 2012-04-20 10:33:20 följande:
    Ja å så blir man så orolig om bebis ligger stilla en längre stund.. Alla barn är ju olika, vissa rör sig mer andra mindre. Självklart vill man känna bebis ofta. Men som sagt vi väntar bebis inte missfall! Jag är säker på att alla bebisar mår toppen!!

Glad ja, vi väntar alla på bebisar!!!
  • Aprilia1977

Åh, har varit hemma från jobbet idag. Har inte kunnat sova på hela natten, bebisen har buffat runt och busat ordentligt. Dessutom undrar jag om det är någon mer som har svårt för att andas, det är riktigt tungt här. Fick höra av min vännina att det skulle bli ännu värre!

• Aprilia1977

God morgon! Undrar om någon kan hjälpa mig ang. en författare som för lääääääänge sedan gjorde en film om graviditeten... Alltså hur det ser ut i magen vecka efter vecka. Kan inte komma på hans namn, en känd svensk fotograf. Har försökt googla , men icke sa Nicke!

• Aprilia1977
    fru Elle skrev 2012-04-28 09:13:18 följande:
    Kan det vara Lennart Nilsson du tänker på, han har gjort en film som heter Sagan om livet och boken Ett barn blir till.

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, så var det han hette!!! Tack så jättemycket, du är en klippa!{#emotions_dlg.flower}
  • Aprilia1977

Jag är trött, trött, trött.. och har ont ont ont i hälarna.. har stått, stått stått heeeeeela dagen och kan knappt gå för det gör ont ont ont i rumpan!

Ha en mysig valborg alla! 

• Aprilia1977

Sommaren12 skrev 2012-04-30 05:15:37 följande:
    Välkommen Bubbs! :)

Här är man vaken kl 5 och nu tänkte jag stiga upp. Saknar att sova!!
    V 26 idag och ska till bm nu på morgonen. Är även vår förlovningsdag idag, åtta år ! Herregud... Tiden tickar på! Och i övermorgon åker vi till NY. Längtar!!

NiniMe skrev 2012-04-30 06:28:54 följande:
    Precis det sa jag till mannen igår... Det känns konstig o säga att man är i vecka 28... som sagt, inte långt kvar.. Jag tycker att veckorna som varit har känts lååånga men nu helt plötsligt gick det fort hahaha

Men om ni är i v. 28, då ska ni har era bebisar i juli? Eller? Undrar som en flundra!! :o)
  • Aprilia1977
    Naimis skrev 2012-04-30 22:14:11 följande:

Har bf 27/7 enligt rul, 1/8 hade jag innan
    Anledningen till att jag undrar (nyfiken) är för att jag själv är i v. 25+4 och har Bf den 9 augusti. Men allt kanske hänger ihop med menstruationscykeln? (hur man nu beräknar bf)...

Jag skulle bara så gärna vilja ta ut vår lille och bara titta på honom. Det känns som en enda låååång väntan! Men samtidigt har jag hört att när bebisen väl är ute, så saknar man sparkarna och magen.... :o)
  • Aprilia1977
    TheMaraja skrev 2012-05-01 20:37:51 följande:
    Usch jag känner mig så ledsen idag. Inget med bebis eller graviditet men en kille jag känner dog i natt . Han var på ett träningsläger i USA och fick hjärtstillestånd i duschen efter ett tränings pass. Fasen det kan inte vara meningen att man ska dö när man är 26 . Det var en trådavstickare det här men ibland inser man hur skört livet är och hur bra man egentligen har det.

Ja, det var en hemsk nyhet att höra. Såg inslaget på tv oxå. Det känns som att man måste få sig lite nyp då och då för att förstå att man trots allt har det bra.

Lyssnade på radio idag och hörde bland annat Aschberg i intervju med en Christian Wass. Intressant att höra ett livsöde som förändrats på några få sekunder.

Jag beklagar verkligen din sorg!{#emotions_dlg.flower}   
  • Aprilia1977

Jag tror att jag är född till att drabbas av otur, och då främst när det gäller jobb. Eller så är det så att jag är en rättshaverist som tycker att saker och ting ska vara på ett speciellt sätt. Varför finns det översittare? Varför finns det människor som inte gör sitt yttersta? Varför finns det människor som inte bryr sig vad t ex chefen säger och varför finns det chefer som är rädda för konflikter.

Jag har iaf en chef som pratar illa om oss alla, för oss alla... fast enskilt. Flera gånger när jag nu suttit i samtal har hon talat om vad som är rätt/fel, vad kollegorna har gjort/inte gjort.... men hon ställer inte dessa mot väggen!?

Skulle helst vilja hamna på ett ställe där alla tänker som jag, där alla faktiskt går till jobbet för att göra sitt jobb, inte sitter ner och förväntar sig att alla andra ska göra det åt dem.

Min närmaste kollega är en riktig skit. Jag har konfronterat henne vid ett tillfälle och då frästes det ordentligt vill jag säga.

Är så glad att jag bara är anställd fram till midsommar. Chefen har sagt: När du kommer tillbaka efter föräldrarledigheten så...... SÅ vaddå???, tänker jag... inte en chans. Men hur i hela fridens namn hittar man ett jobb där alla tänker som jag, där alla gör sitt yttersta, där alla hjälps åt, där alla ser varandra som likvärdiga. Inte som "outbildad", "oerfaren" "för ung" etc....

F**********N!!!!

Svar på tråden Augustibebis 2012