Inlägg från: Aprilia1977 |Visa alla inlägg
  • Aprilia1977

Augustibebis 2012

Bebisen är 38 veckor idag... (klappar mig lite på magen och säger grattis till vår lille plutt).

Sitter och väntar på att BM ska ringa upp, för att få lite vägledning/tips på vad jag ska göra åt min yrsel och illamående. Det funkar inte att ha det såhär, att jag inte ens kan gå utan att det känns som att hela havet stormar och dessutom detta konstiga tryck i huvudet.

ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • Aprilia1977
    Tjockisbullen: Grattis till din lille solstråle! Solig
  • Aprilia1977

Karro77: Grattis till er lilla guldklimp!{#emotions_dlg.flower}

• Aprilia1977

Åh, har varit med mitt livs stora kärlek och ätit supergott på Jimmys Steakhouse på Södermalm ikväll... sååååå underbart gott, fantastiskt väder och glada människor! Livet leker och vår bebis kommer när han kommer.
    Solig

• Aprilia1977

Grattis Nettan1982 till bebben!!!

• Aprilia1977

Nya bebisar trillar in från alla håll, Grattis till er alla!

Har igår (tisdag) handlat presenter till min sambo som fyller år i morgon (onsdag). Har varit igång som tusan och stått på fötterna från 12-17.. trodde inte att det skulle vara så påfrestande att gå i butiker och titta. Roligt hade jag fram tills dess att jag flåsande hängde mig över en hylla, kippandes efter luft och med en stenhård mage. 

Vaknade nyss, gick och lade mig innan kl 20, var helt matt i hela kroppen. Men har en orolig känsla just nu. Vet inte riktigt varifrån oron kommer men magen har varit hård sedan jag kom hem... och har vaknat och känt mig rastlös men ändå sååååå otroligt trött!

Jaja, sitter nu med bästa kompisen framför mig (tv:n) och den andra kompisen i knät (datorn). Försöker att hitta något roligt att läsa, bläddrar min ni på aftonbladet, DN, etc och läser bara om en massa tråkigheter....

Allt kommer säkert att bli bättre lite senare idag. 

9 dagar kvar till beräknad fl idag. Till vikarierande BM på torsdag, saknar min vanliga BM. Längtar efter en isglass som har en fruktig smak men som inte smakar socker! Så, substitut till glassen får bli flaskor med vatten som jag fryser in och ställer fram allt eftersom för att få riktigt iskallt vatten! Begär just nu (och det enda jag haft) är stenhårda nektariner. Så fort de blir mjuka, blir de oätliga för mig.... hmm...

Nä, nu ska jag inte tråka ut denna tråd, utan ägna min fulla uppmärksamhet åt min andra bästa kompis. TV:n.

Puss och hej, levergrej!       

• Aprilia1977

Utan att tveka, hade jag ringt förlossningen för att höra mig för. Min barnmorska talade om för mig att från och med nu, skulle jag vända mig till fl om jag hade frågor eller var orolig för något. Jag har hittills bara varit i kontakt med dem en gång och de var hur trevliga som helst. Vilka fantastiska människor och hjälpsamma!

Tveka inte! 

• Aprilia1977
    Issan8

Idag är det 8 dagar kvar till bf.

Det lustiga med mig är att jag inte känner att jag är trött på graviditeten än. Det enda som är jobbigt är just det onda i revbenen, nu gör det nästan ont hela tiden. Bra att jag ska till BM i morgon, får rådfråga henne om vad jag ska göra.

Jag vet inte riktigt heller hur allt ska kännas. Jag gick runt i olika butiker i fem timmar i förrgår och har haft en stenhård magen sedan dess. Men det känns lite bättre idag. Men något annat ont, eller symtom som övriga har haft, har jag inte märkt av än. Bebisen sparkar och har sig och det känns häftigt att ha honom i mig. Och visst är jag supernyfiken på honom... 

När det gäller mat för mig... så får jag halsbränna så fort jag skulle äta en "normal" portion. Och min halsbränna är det värsta jag känt hittills under graviditeten, den är så hemsk, att jag nästan spyr... 

Får se hur det blir ikväll, då ska jag överraska mannen på hans födelsedag och vi ska ut och käka = halsbränna gånger tusen!
    Solig  
  • Aprilia1977
    NiniMe skrev 2012-08-02 05:44:21 följande:
    Eller så kommer jag stanna i sängen hela jävla dagen och bara sura..

Usch, jag kan förstå känslan. Det är ju inte alls kul! Din bebis verkar hålla sig kvar där inne... och trivs säkert som fisken i vattnet!

Du ska se att det säger *plopp* så är det dags! 
  • Aprilia1977

Här känner jag inget och känner inget (7 dagar kvar), förutom om jag ska iväg och handla... då blir jag superyr, illamående och tror att jag ska falla ihop. Så det bästa för mig är att vara hemma. Dubbla hjärtslag, och lägre blodtryck är något jag har upptäckt att jag fått de senaste två dagarna. Förlossning hävdar att det har med värme och att jag kanske inte dricker så mycket vatten....

Ska till BM idag, så få vi väl se vad som händer. Saknar min vanliga BM, men man tager vad man haver!

Lycka till tjejer idag! Håller tummarna för er!!!!

Svar på tråden Augustibebis 2012