• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • 7eHimlen

Aha, nån sån såg jag inte så då missade jag dig nog :P Själv hade jag en svart/blommig tunika från indiska på mig, o min fru hade ett turkost linne o jeansshorts. O så hennes bror med rakad skalle o skägg :) vi såg nog ut som alla andra :P

• Ellenbmt

Nope. Minns däremot en mindre kula i turkost :)

• Aprilia1977

Åh, har varit med mitt livs stora kärlek och ätit supergott på Jimmys Steakhouse på Södermalm ikväll... sååååå underbart gott, fantastiskt väder och glada människor! Livet leker och vår bebis kommer när han kommer.
    Solig

ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • Aprilia1977

Grattis Nettan1982 till bebben!!!

ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • Stövelkatten
    Aprilia1977 skrev 2012-07-28 22:33:41 följande:
    Åh, har varit med mitt livs stora kärlek och ätit supergott på Jimmys Steakhouse på Södermalm ikväll... sååååå underbart gott, fantastiskt väder och glada människor! Livet leker och vår bebis kommer när han kommer.

Vad glad jag blev av att läsa detta!!!
  • Issan8

Samma här, och så fick jag sådan sjuk hemlängtan till Sverige å alla mina vänner när NiniMe skrev om den trevliga förfesten m goa vänner. Håller verkligen med om att bra vänner å trevligt sällskap kan göra mycket för själen. Nästa gång jag e preggo ska jag bo i Sverige m min familj å mina fina tjejkompisar...livet i Schweiz är fantastiskt förutom hemlängtan till alla nära å kära....

Tack för tips om bäddning osv av bebissäng...sådant löser man nog med tiden antar jag. Godnatt alla, hoppas på bra sömn! 

• Lilja85

Grattis till alla nya bebisar i tråden. Går med raketfart just nu! Som nämnt tidigare... Har faktiskt blivit lite less jag med nu... Tycker att nu/ikväll/inatt är super-bra, har sagt söndag hela veckan. Dock inte minsta tecken på att någonting händer. 38+5...

• carran no1

Har haft sjuk mens värk idag och mycket förvärkar, som dock gick över efter 2 Alvedon nu på kvällen... MEN det fick mej att tänka efter att det verkligen är dags snart ... Hjälp jag blir snart 2 barns mamma... Ha ha jag som knappt hunnit smällta att jag är mamma till en liten kille.... Känner faktiskt att även om jag längtar massa efter det nya lilla livet i magen så får jag lite panik och undrar om jag tagit mej vatten över huvudet :S