• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimis
    Noli skrev 2012-07-29 11:54:13 följande:
    Naimis: Här har mjölken precis börjat rinna till också, ackompanjerat med såriga bröstvårtor som gör ONT!! Det blir ju svårare att få ut mjölken också, då såren "täpper till". Ond cirkel minst sagt. Har skickat iväg sambon och stora sonen för att köpa Purelan och amningsskydd som förhoppningsvis kan underlätta lite.

Har annars lite samma problem som du, han får inget bra tag om speciellt ena bröstet och jag har aldrig heller fått till det riktigt med att amma liggande. Men jag vill gärna, känns ju mycket bekvämare och mer praktiskt på natten. 

Nej, ingen vidare kombination alls. Var och inhandlade de och en pump i fredags. Hade också gärna legat ner och ammat på natten, lite bekvämare än att sitta och sova.
    Challelotten skrev 2012-07-29 12:33:54 följande:
    Man kan ju också testa att om man har mycket mjölk i bröstet att hand pumpa med handen lite så inte bröstet är så spänt. Så kanske han kan komma åt bättre.

Ska försöka om de funkar. Han blir så frustrerad när han inte får till de.
  • Juliette

Grattis till alla små liv, hinner inte med.

Här har det kommit en till. Igår kl 22.46 föddes vår son. 3350 g och 50 cm. Det gick ganska fort, var öppen 9 cm när vi kom in. Hade haft värkar som kändes som rejäl mensvärk hemma under hela dagen och gick och funderade på om det inte skulle bli värre nån gång. Då gick vattnet och jag fick ordentligt mycket mer ont.

Han har inte nåt namn än, men är så klart sötast i världen :).

• Ellenbmt

Grattis till er alla som får bebisar nu! Så många det blivit!! Grattis och lyckönskningar!

Det är otroligt att tiden gått så fort ändå. Tänk hur man satt på nyår och undrade hur och om man skulle dölja :)

• 7eHimlen

Här är en till som har svårt att sova, det är så himla varmt här hemma.. Försökte tidigare i veckan att sova med fläkten på i sovrummet, men då frös frugan o stördes av ljudet. Sen försökte jag sova i soffa i vardagsrummet, men då kände jag mig helt övergiven :P Igår natt försökte jag därför sova i sovrummet utan fläkt, vilket resulterade i värmeslag och irritation. Kunde ändå sova av och till, men var helt slut när jag vaknade i morse. Nu får det gärna bli kyligt eller så får han komma ut! :P (27 dagar kvar idag).
    Försökte ge mig på att städa lägenheten, vi har bara låtit allt stå förra veckan. Lyckades plocka in o ut ur diskmaskinen, sen gjorde svanken ont. Satt still en halvtimme, vek lite tvätt, fick ont i svanken. Nu tänker jag sitta still en timme sen ge mig på disken, sen blir det väl vila igen. Behöver oxå dammsuga, torka lister, moppa golv, bära ner saker till källaren, gå o handla mat (frugan har kidnappat bilen till en kompis). Får se hur det går *s*

Ellenbmt & NiniMe - hejja er, hoppas det sätter igång ordentligt snart!! :D

• Sommaren12

7eH: min sambo störs också av "kylan" på natten. Vi har vanligtvis dubbeltäcke men jag tog ut det för flera veckor sedan och sen dess gnäller sambon över att han fryser. Men han kan ju ta ett litet täcke över sig. Jag håller på att DÖ av värmen om nätterna. I morse var det dock bara 17 grader å det har regnat sen dess så nu njuter jag haha!

Efter lite av mannens helt underbara pannkakor har jag städat lägenheten med lupp samt grovstädat balkongen. Är nu rätt öm... :S

Bullar bakte vi förra veckan och frös in. Tror ni det e några kvar eller? :D Bebisbesöket får nog ta med egen fika, här överlever inga godsaker så länge jag är gravid...

• EmelieOfGbg

Grattis till alla nyblivna mammor Så söta bebisar så man blir ju alldeles sjuk Gud vad man längtar nu, helt galet. Ha det fint alla!

• 7eHimlen

Vi sover i vanliga fall med varsitt täcke, så nu får hon ha sitt för sig själv, men jag sover med bara en kudde mellan knäna o håller på att avlida :P här är inte heller lika varmt idag, så hoppas det blir ännu svalare i natt.

Åh vilken lyx att du klarat så mycket städning, jag önskar verkligen att det gick :/ tror jag måste prioritera att vagga till centrum o fixa nåt t middagen, sen blir det nog inte så mycket mer gjort idag.. GAH blir så himla irriterad och rastlös avat inte kunna göra nåt. VIll ju heller inte att hon ska behöva fixa allt själv!

HAha, men SÅKLART finns det inga bullar kvar, man måste ju äta dem medans de är nybakta! :P Min fru är ju utbildad konditor, men jag tror inte vi kommer baka nåt innan bebisens ankomst. De gäster som kommer efter det får helt enkelt ta med sig fika till oss allihop, tror inte nån kommer ta illa upp - alla vill ju ändå bara hälsa på lillkillen sen :P  

• Tesdy
    Juliette skrev 2012-07-29 14:56:29 följande:
    Grattis till alla små liv, hinner inte med.

Här har det kommit en till. Igår kl 22.46 föddes vår son. 3350 g och 50 cm. Det gick ganska fort, var öppen 9 cm när vi kom in. Hade haft värkar som kändes som rejäl mensvärk hemma under hela dagen och gick och funderade på om det inte skulle bli värre nån gång. Då gick vattnet och jag fick ordentligt mycket mer ont.

Han har inte nåt namn än, men är så klart sötast i världen :).
    Grattis till Killen.

Här är BB väskan packad och jag har sorterat ut så jag har dom senaste och mest aktuella papper i mappen, plånboken är i lagd i väskan också. Kanske inte så konstigt med tanke på att jag skall vara på FL klockan 8:00 i morgon bitti.
    Shit jag är så sjukt nervös med tanke på att jag inte vet hur det kommer att bli... Funkar vändningen eller kommer det att sluta med KS??
    Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • Ellenbmt

Spännande tesdy! Oavsett hur det blir så är det otroligt nära nu !! Kul-läskigt-spännande-Pirrigt :)

• Albasmamma

Hej tjejer! Har inte haft så mycket tid att sitta vid datorn, men försöker hänga med vad som sker iaf.

Stort stort grattis till alla som hunnit få sina bebisar redan och sen håller jag tummar och tår för att det sätter igång för er som har känningar och tiden ute. 

Ser att några diskuterat amning och sprängfyllda bröst, hittade en bra sida (ni kanske redan sett den, men tipsar iaf): http://www.amningshjalpen.se/index.php?option=com_content&view=article&id=137 Jag har fotbollar till bröst och jag tyckte detta hjälpte lite för Dante att få bättre tag om bröstet.