• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • 7eHimlen

Grattis till alla som fått sina bebisar!
    Vi är nere på 28 dagar till BF nu, men hoppas ju så klart att han kommer tidigare så man slipper längta, om en vecka räknas han ju iaf somfullgången :D  
    Håller med om att det känns som att alla föder innan vecka 40 - men det kanske bara känns så för att man längtar så! :P
    Idag har vi varit på marknad i Malmköping, haft det jättemysigt o ätit både churros o langos - mums!! Men fötterna ser ju inte ur som de ska just nu, såååå svullna! Bara att lägga de i högläga o hålla sig i soffan resten av kvällen :P  

• isaochbel

Grattis till alla nya bebisar och mammor!! Hänger inte alls med i svängarna ;). Är så sjukt trött på att vara gravid nästan så jag vill lägga mig ner och gråta! Längtar tills på onsdag då jag ska till BM igen och förhoppningsvis få tid till igångsättning. Magen är sååå stor Sf mått 41 med 4 dagar kvar och värst av allt är att jag inte orkar leka med min fina dotter då magen är så i vägen och tung. Så nu är hon med sin farmor varje dag och jag vill inget annat än att göra alla roliga saker själv med henne :(

• Gadget

Gladdes åt lite spänd mage med mensvärk och tryck i överdelen av magen. Tänk om kanske... Men det verkade avta lika fort igen. 39+1 idag och imorgon fyller mannen år så jag både vill och inte vill att det ska starta ikväll/imorgon. På måndag vore jag överlycklig om han kom.

• Issan8

oj oj stort grattis till alla bebisar, otroligt vad det går undan nu. Försöker hålla modet uppe och vara positiv men nu börjar även jag ledsna på att vara preggo speciellt med tanke på att min mage blivit gigantisk. Obekvämt hur man än sitter, står eller ligger.

10 dagar till bf, på måndag går jag raka vägen till ett apotek å skaffar mig hallonbladste för nu måste jag få igång lite action här. 

Undrar precis som sommaren hur ni bäddar för att skydda mot kräks å läckande blöja osv. Jag har köpt plastat lakan på IKEA men de kanske var dom som inte andades?  

• Svipp

Grattis till alla nya bebisar som sett dagens ljus! Vilken boom!!

Själv har jag 30 dagar kvar och det känns som en evighet. Hela familjen bara väntar och väntar. Imorgon har vi bestämt oss för att åka till mina föräldrars stuga, 10 mil in i skogen, bara för att ha något att göra. Åkte till en sandstrand idag men det var så kallt, jag satt med långbyxor och kofta och frös. Tråkig sommar! Önskar att bebis var här så vi hade något att göra.

Angående krämpor så har jag mycket förvärkar, är sjukt trött och har konstant ont i huvudet. Men det känns ändå lindrigt motför den överjävliga foglossning jag hade med de tidigare barnen.

Ja, nu har jag fått skriva av mig lite. Tack för det!

• Tesdy

Stort grattis till  Karo77, Jloow, Maaya, Noli och Nettan till era bebisar.

Idag har vi varit och storhandlat och det känns underbart att ha fyllt upp skåpen innan förlossningen. Fick dock bita mig i läppen många gånger för att inte skälla på barnen som gärna ville att deras mamma skulle hänga med i deras tempo. Fick mycket SD under tiden vi gick i affären och som sonen sa till min man: Man måste gå långsamt om man skall gå med mamma. Sötnosen.

Ellenbmt: är du nöjd i allmänhet med Mölndals BB? Jag har ju fött mina stora barn på Östra men skall in till Mölndal nu på måndag morgon och försöka vända lillbäsen och startas upp om det funkar. Så jag tänkte se höra mig för hur du upplevde det både på FL och på BB. Om det OK att svara.

Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • Karo77

Grattis till jlow,nettan, maaya, noli och tjockisbullen och alla andra som har fatt Bebis de senaste dagarna. Tyvarr sa har jag ingen dator som jag kan skicka bild.sa det far bli om 8 dagar nar jag kommer hem