• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mijja12

Ohh 6 dagar kvar till bf känns som jag får gå över tiden inget har hänt på länge nu.

• eightythree

Issan: bm sa att magnesium var bra mot kramper i i fötter och ben. Bra med extra tillskott men har ej provat själv...

Kul upplevelse att flytta utomlands några år!

• Tesdy

Hoppas att det verkligen sätter igång ni för båda Ninime och Ellenbmt nu!

Själv sitter jag och försöker övertala lillbäsen att vända sig så att hen har huvudet neråt lagom mycket till imorgon bitti så att det blir en lätt vändning. Men jag är skeptisk till att hen lyssnar på mig :P

• Ellenbmt

Inga känningar men nu kom det liiiite lite färskt blod. Gud vad man överanalyserar allt

• Millas

Jisses vad det ploppar ut bebisar här!! Så roligt! Stort grattis till er allihopa!

v 40 (39+0) idag nu då. 6 dagar kvar till bf. Här är det så lugnt så lugnt det bara kan bli. Har lyckats mysa till det ett par gånger denna vecka inte för att det verkar göra någon nytta men mysigt var det iaf

Har varit rätt nöjd med vädret denna sommar så när alla andra varit nöjda denna vecka har jag börjat klaga haha.

Är så nervös över hur det ska sätta igång och när. Sist gick ju vattnet med ett STORT plask. Inget man vill vara med om vart som helst :-S

Men men har fortfarande en del att göra. Packa BB väska är FORTFARANDE inte gjort. Måste göras under dagen nu! Och kanske baka bullar, om man pallar det i värmen?

Hoppas på att Liten väljer att titta ut i veckan nu då vi har svärmor på besök mån-tors då är barn och hundvakt löst vilket annars är mitt stora ångest moln som hänger över mig.

• fru Elle

Ellenbmt om det kommer färskt blod så kanske du ska höra med FL.

Här är BB-väskan packad. Hade så mycket bebiskläder att jag bad min man rensa lite, var effektivt för hälften av plaggen sorterades bort från väskan. Har bara mobil, plånbok, nesesären och kameran som ska med förutom det som finns i väskan. Ser till att ha de sakerna lättillgängliga om det blir lika bråttom som sist.

• Ellenbmt

Fru elle- tror det är för lite för att vara aktuellt att ringa... Men det måste analyseras av mig ut till sin spets :) (kommer bebisen nu?!) haha man är ju tokig

• fru Elle

Ellenbmt känner igen det där med att överanalysera alla tecken på en eventuell förlossningsstart . Hade lite förvärkar i förrgår natt när min mamma var bortrest. Hade dock ingen lust att ringa hit min syster vid 04.40 och värkarna avtog efter 40 min.

• Ellenbmt

Ja min blir ju som en hysterisk liten brud :) men men, det hör väl till :)