• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Novixi

Grattis till alla nya tillskott i tråden! Nu hänger jag knappt med i svängarna med alla nya bebisar som tittar ut :) Men det kommer väl komma bebisar nästan varje dag framöver känns det som.
    Idag har jag storstädat hela huset. Dammsugit, putsat, dammat, diskat och tvättat så nu kan bebis komma när den vill :)
    Får se om det drar igång något efter dagens ansträngning ;) Hade inte varit mig något emot....
    Har hela tiden sagt att denna helgen känns som en bra helg för bebis att komma, speciellt söndag (29 juli). Men det återstår att se. Kanske går över denna gången istället :/ På måndag är jag i alla fall lika långt gången som jag var när sonen kom (38+4)

• NiniMe

Jag blir så tröööött...
    VARFÖR kan inte mina förvärkar sätta igång ordentligt, WHYYYYYY!!!
    Igårkväll låg jag i sängen med sd som kom först med 5 min mellanrum, sen 2 sen 3 sen 2 sen 3, höll i sig ca 1 min men inte fan skulle dom göra ont!!
    Varför kan inte JAG ha lite flyt och få ut min lilla prinsessa NU!!
    Nu är jag REDO, så jädrans redo som man kan bli....
    40+3 idag...
    Lite komiskt, jag var en av dom första på bf-listan och det känns som det är jag som kommer få sist hahahaa

Men ja jag kan ju säga ngt positivt, jag vaknar inte kl 4 längre.. Nu ligger jag på soffan istället och har är svalt och skönt nere, så NU sover jag fanimaj till kl 06... Rekord...

Astro: Hoppas för din skull att det sätter igång {#emotions_dlg.flower}

Mammsen: Jag såg ditt inlägg ang din föredetta, och vad arg man blir... Jag är glad att han inte lyckats med det sjuka skitet han höll på med.. Du förgyller många dagar här för mig {#emotions_dlg.flower}

issan8: Ja jag trodde inte det kunde påverka mig så som det gjorde, att komma ut lite, ha lite skoj osv, den senaste tiden har man gått in i en deppsvacka, men igårkväll så tog man sig upp ur den..
    Vet inte om du skrivit det innan men hur kan det komma sig att du bor i Schweiz?

• eleanoresmamma
    Stort grattis till alla nya bebisar i tråden!

Vill oxå bli av med stormagen, få snusa bebis och kunna röra mig normalt igen men har tre veckor kvar till bf (sen är ju risken att man går över 14 dagar oxå). Har dock lite pyssel kvar innan vår lilla tös bör komma, men egentligen kan vi lika gärna göra det när hon kommit.

Mår egentligen ganska bra, har lite ont i fogarna (mest på kvällen), sammandragningar så fort jag rör mig och några få förvärkar per dag samt är jag trött!

Hoppas alla ni andra mår bra och får snusa bebis innan kort.

Kram     
  • Stövelkatten

Ang. Vänner så är det hittills EN kompis som ringt för att gratulera. De andra, "närmaste", har nöjt sig med ett sms eller till och med en like på Facebook. Hmm... Kanske dags att inse att vi nog inte är så nära vänner ändå. Trist.

• Ellenbmt

Katten- jag vill va din vän!

Hörrni, jag har ju släppt slem i strimmor/kluttar i några veckor, men igår kväll kom en brunrosa större bit, och idag kom ett monster, större än en äggula, genomskinlig med en stor brunrosa blobb i mitten.... Snälla säg att min bebis kommer nu!! (hysterisk)....

• Naimis

Godmorgon tjejer! Vilken babyboom. Stort grattis till alla små bebisar!

Här håller vi på att försöka komma in i någon form av rutin. Igår rann äntligen mjölken till ordentligt. Dock så vill han egentligen bara ta ena bröstet, de andra får han inget bra grepp om. Några tips? Amningsnapp ville han inte alls gå med på.

Har sett att ni diskuterat eda och ks. Jag vill verkligen inte behöva något av detta, inte pga prestige utan rädsla. Är inte rädd för sprutor, men just att få en spruta i ryggraden. Ks är nog mer för att det trots allt är en operation.

Jag är otroligt nöjd med min förlossning. Hade helt underbara barnmorskor (om båda nu var de) från kl 7. Den innan var okej, men något tråkig. Dom andra var jätte trevliga, mkt förtroende ingivande, inte hurtig alls, utan 2 super coola, unga tjejer som älskar sitt jobb. Så fort dom gjorde något förklarade dom, frågade om det var okej etc. Hade inte hunnit skriva ut och packat ner förlossnings brevet men bm hade ju enligt mina önskemål skrivit att jag helst ville gå utan smärtlindring. Lustgas blev de till slut ändå, hade inte klarat mig utan den! När jag läser deras anteckningar gick de 12 min från att vattnet gick till att han var ute. Då ska ja bara varit öppen 6 cm, kan de stämma? Sprack inget vilket också är skönt.

• astro
    Stövelkatten skrev 2012-07-29 08:22:42 följande:
    Ang. Vänner så är det hittills EN kompis som ringt för att gratulera. De andra, "närmaste", har nöjt sig med ett sms eller till och med en like på Facebook. Hmm... Kanske dags att inse att vi nog inte är så nära vänner ändå. Trist.
    De kanske bara är rädda för att störa? fast de kunde ju gott skicka ett grattiskort eller något, tycker man.