Gadget skrev 2012-01-25 11:11:36 följande:
Jag hade från början en känsla av en flicka, men börjar svänga till att råka kalla den för honom. Så egentligen har jag väl ingen som helst aning men å andra sidan blir det lika bra vilket som. Rent praktiskt vore det just nu bättre med en flicka då vi inte lyckas hitta ett enda pojknamn som känns bra - åtminstone inte för båda. Tror vi har vår första kulturkrock här hemma.

Många tyska och svenska namn är ju lika, men jag märker att de har varit populära vid olika tider. Har inget bra exempel just nu, men de gamla svenska namn som nu börjar komma tillbaka är inte tillräckligt gamla i Tyskland och tvärtom. Men det löser sig nog.
Har börjat småkolla lite på barnvagnar. Flera av er verkar ju mer eller mindre vara experter så jag slänger in en fråga, vad tror ni om Teutonia Mistral S? En snabb prisjämförelse över typ svenska och tyska pricerunner över grunddelen visar priser på 439 EUR mot 6990 SEK, så i Tyskland är den ju inte så hiskeligt dyr. Gissar dock att alla tillbehör o.s.v. drar iväg dock. Kan förvisso även tänka mig att köpa en begagnad om jag hittar någon fin.
Mina krav är som jag tänkt på hittills:
Kombivagn (men det är kanske alla liggvagnar?!) Enkelt justerbart handtag då min sambo och jag är väldigt olika långa Möjlighet att ha sittdelen både mot mig och framåt Mest kommer den köras på asfalt, men det ska fungera på en hyfsat jämn skogsväg (typ grusväg) utan att bebisen skumpar ur vagnen Snö är ganska sällsynt här där vi bor så det är ingen större faktor att ta hänsyn till Hyffsat smidig och lätt för mig att lasta in i en kombi
Argh, tell me about it, med de tyska namnen! Vi är väldigt oense också... namn som jag gillar, som kanske är lite ovanliga här, tycker sambon man absolut inte kan nämna sina barn, eftersom bara gamilingar heter så osv. (Han har från början röstat på Frieder och Gerlinde... på skämt, hoppas jag.)
Jag är också nyfiken på Mistral S, speciellt jämfört med Fun. Vilken liggdel är bäst att ha för en vinterklädd bebis?