Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Karo77 skrev 2012-01-23 18:38:22 följande:
    Tjejer nar har ni kannt av bebisen forsta gangerna?? Jag kanner av min klart och tydligt d'en senaste veckan. Bebisen ar ça 11cm och min BM sager att det ar omojligt att jag kanner av den innan minst v.17...... Kan det vara sa!!!! Jag kande av min forsta i vecka 14 m'en ar det bara inbillningar da??
    Åh va härligt det är när barnmorskor uttalar sig bergssäkert om saker de inte alls vet... Jag känner av Lilla Shoe klart varje dag, speciellt vid mat. H*n gillar mat! Första graviditeten kände jag fisksprattlen i v14, men nu är det mer puffar från start. Eller, nått som knorkar omkring där inne. :)
  • Stövelkatten
    lovisen01 skrev 2012-01-24 08:22:07 följande:
    Usch idag är en sån dag som bara känns bläää. Är på dåligt humör, tycker allt är tråkigt och jag fattar inte hur jag ska orka gå upp i heltid nästa vecka, vilket innebär lååånga dagar för barnen på dagis och fritids då min man börjar innan mig och slutar efter mig.

Är trött på jobbet med, trött på allt. Känns som det bara är en lång transportsträcka fram till i sommar, har ingen motivation alls på jobbet. Ska i alla fall lägga in min semesteransökan nu, kommer sluta jobba 13/6, känns så skönt att ha bestämt det! 

Ibland så får jag sådana jobbiga tankar att det inte kommer vara nån bebis i magen vid UL 21/2, eller att nåt kommer vara jättefel. Det är så svårt att sluta med dom tankarna och dom tar ju så mkt energi. Nån mer som känner som mig? Eller bara har nåt tips på hur man får upp motivationen och blir lite positiv :p    
    hear hear... har likadant idag. Allt gör för tusan ont i mig idag, och det var ruskigt jobbigt att ta sig till tåget i morse- Fick gå i snigeltakt. Är skittrött eftersom jag sover så illa, alltid är det någon kroppsdel som drar. Pest... Jag hoppas det är övergående, är så trist att bara vilja "ha det överstökat".
  • Stövelkatten
    oprofessionell skrev 2012-01-24 13:42:51 följande:
    Hej!
    Ni har hållt på ett tag här innen förstår jag :) Är det ok att haka på såhär sent?

Gick in i v12 idag (11+0) med mitt andra barn.
    Lite kort kan jag säga att jag är en  24-årig student och frilandsskribent/fotograf med en vild 1,5åring hemma. 
    Bloggar på www.forossoprofessionella.se och ska outa min graviditet där i veckorna.

Jag är sedan tidigare med lite i en tråd med sämre aktivitet i, och alla är så hemliga, så jag vill gärna va med här, få lite ansikten på andra gravida. Hoppas att det är ok?
    Välkommen! Glad
  • Stövelkatten
    hektorsmamma skrev 2012-01-24 13:52:05 följande:
    30 minuter kvar till UL!! Sitter och dricker vatten som en dåre för att bebisen ska synas så bra som möjligt, haha! Sååå nervös! Förlåt, behövde bara skriva av mig. Nu ska vi snart åka, önska mig lycka till! Återkommer efteråt, förhoppningsvis med bild! :)
    Lycka till! Solig
  • Stövelkatten

Kul att jag sa att jag inte skulle ha möjlighet att sitta på FL hela dagarna när jag är ute på projekt... Skrattande Man får prioritera!

Jag väntar på samtal från VC efter att ha ringt till barnläkarmottagningen i ett par veckor, utan att få något svar. Det är ju ett enkelt sätt att skära ner på vårdköerna, att bara låta bli att boka in fler patienter...GAH! Försöker alltså få en ny remiss till rätt ställe (läkaren skrev remiss till något helt annat) så att min son kan påbörja sin utredning för ev. ADHD.

• Stövelkatten
    FrunMee skrev 2012-01-24 22:18:57 följande:
    Idag var jag på Vul! Gud va nervös jag var innan, satt där själv i vänterummet och klockan kunde inte gå saktare =) Det var bara en liten skrutt där inne i magen, men jag fick se två fostersäckar eller vad han nu kallade det, så han sa att det har nog varit två men att den ena inte klarat sig..Hade hänt jättetidigt i graviditeten i så fall. Blev direkt lite ledsen, hördes så hemskt .. Jag hade ju verkligen hoppats på att det bara var en men inte på det här viset.. Det var tydligen rätt vanligt att det är så och hade jag inte gjort ett tidigt ul så hade jag aldrig fått reda på det.

Nu efter känns det iaf bra =) Var nog mycket hormonerna i mig som spelade mig ett spratt. Den lille jag fick se låg och sprattla som bara den och sög på tummen =) Helt underbart! Tråkigt nog fick jag inget kort, men det gör inget, huvudsaken att lilla bebisen mår bra! Jag blev bakåtflyttad två dagar så nu är jag på 10+4 =)

Men egentligen, om det nu skulle ha varit två från början, borde jag inte ha blödit eller något om en inte hade klarat sig? Även om det är tidigt? För det har jag nämligen inte gjort.. Tycker det var lite konstigt.. Och det var inget "extra" kvar därinne heller..  

Som jag har förstått det så kan en liksom bara tillbakabildas, utan att man för den skull blöder. Förstår att det känns konstigt, tvillinggraviditeter är nog rätt vanliga, men att bara en fortskrider, verkar det som. Och nu när fler och fler gör tidiga ultraljud så märker man det, annars hade man aldrig anat. Bara spekulerar, jag har alls inga fakta för detta och orkar inte googla nu. :)

På lördag ska vi hämta Shoe's spjälsäng och en massa sängkläder och sånt! :) Spännande!
  • Stövelkatten
    oppofessionell- Gillar din blogg! Den gjorde mig glad och peppad. Tack!

Jag tror att det är en tjej i min mage. Dels för att jag mått mer illa, fått hormonrand på magen redan osv osv. men också för att det bara känns så. Min lilla Shoe.
  • Stövelkatten
    astro skrev 2012-01-25 10:59:40 följande:
    Tycker nästan det känns som en pojke men illamåendet tyder på tös. Hela resten av familjen tippar dessutom flicka.

Tänker inte be om könsbestämning på RUL men jag skulle inte direkt lida om det råkade synas ändå  
    Haha, är du så randad att du skulle se det själv? Berätta, vad är det man ska hålla utkik efter! Nyfiken!
  • Stövelkatten
    Gadget skrev 2012-01-25 11:11:36 följande:
    Jag hade från början en känsla av en flicka, men börjar svänga till att råka kalla den för honom. Så egentligen har jag väl ingen som helst aning men å andra sidan blir det lika bra vilket som. Rent praktiskt vore det just nu bättre med en flicka då vi inte lyckas hitta ett enda pojknamn som känns bra - åtminstone inte för båda. Tror vi har vår första kulturkrock här hemma. Många tyska och svenska namn är ju lika, men jag märker att de har varit populära vid olika tider. Har inget bra exempel just nu, men de gamla svenska namn som nu börjar komma tillbaka är inte tillräckligt gamla i Tyskland och tvärtom. Men det löser sig nog.

Har börjat småkolla lite på barnvagnar. Flera av er verkar ju mer eller mindre vara experter så jag slänger in en fråga, vad tror ni om Teutonia Mistral S? En snabb prisjämförelse över typ svenska och tyska pricerunner över grunddelen visar priser på 439 EUR mot 6990 SEK, så i Tyskland är den ju inte så hiskeligt dyr. Gissar dock att alla tillbehör o.s.v. drar iväg dock. Kan förvisso även tänka mig att köpa en begagnad om jag hittar någon fin.

Mina krav är som jag tänkt på hittills:
    Kombivagn (men det är kanske alla liggvagnar?!) Enkelt justerbart handtag då min sambo och jag är väldigt olika långa Möjlighet att ha sittdelen både mot mig och framåt Mest kommer den köras på asfalt, men det ska fungera på en hyfsat jämn skogsväg (typ grusväg) utan att bebisen skumpar ur vagnen Snö är ganska sällsynt här där vi bor så det är ingen större faktor att ta hänsyn till Hyffsat smidig och lätt för mig att lasta in i en kombi 
    Argh, tell me about it, med de tyska namnen! Vi är väldigt oense också... namn som jag gillar, som kanske är lite ovanliga här, tycker sambon man absolut inte kan nämna sina barn, eftersom bara gamilingar heter så osv. (Han har från början röstat på Frieder och Gerlinde... på skämt, hoppas jag.)

Jag är också nyfiken på Mistral S, speciellt jämfört med Fun. Vilken liggdel är bäst att ha för en vinterklädd bebis?
Svar på tråden Augustibebis 2012