• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • cupcakekiller

V.38 idag, hade småvärkar med 5 mins mellanrum i 1 och en halvtimme tidigt imorse som sen slutade och blev kraftig "mensvärk" istället...Så trött, vill bara sova!

• fru Elle

Grattis NiniMe, härligt att ni nu fick träffa er tjej. Gick ju fort när det väl ville starta på riktigt.

Mammsen; då tror jag inte den sprutan är något för mig. Har ju fått den på båda mina förlossningar och upplever att BM har blivit lite stressade att den inte vill komma ut. Hämtat andra BM som skall komma med sina knep osv. Har för mig att de sa att de ville ha ut den inom en timme annars skulle det bli OP. Nu kom den ut efter 45 min. Dess utom har jag inte haft någon stor blödning i samband med förlossning. Har varit pigg efteråt, tom orkat duscha efter moderkakan har kommit ut på förlossningen.

• Lilja85

Jösses, här regnar det bebisar! Grattis alla som fått sina små, å ett extra stort grattis till Ninime!! Äntligen!!

Lycka till ni som känner att det är på g. 2 dagar till BF å här händer itte ett skit. 

• Makkinje

Måste fråga hur det har varit för er andra när slem proppen har gått?
    Märkte inte av den men mina döttrar, men den här gången har den börjat släppa lite vid toa besök redan för två veckor sen. Sen idag när jag duschade så kom det ganska mycket slem blandat med blod i kombination med mensvärk. Kan det vara ett tecken på att det är igång? Är Bf+1 idag men vågar inte hoppas för mycket.

• 7eHimlen

Grattis NiniMe!!! Äntligen kom hon!!! Ser såå fram emot bilder o hela berättelsen sen! Skönt att det gick så fort iaf, när hon väl bestämt sig för att komma! :D

Här sväller fötterna (och änderna oxå) mer o mer för varje dag känns det som. Har fläkten på för jämnan och håller ändå på att dö av värmeslag. Igår blev min fru lite nojjig och tyckte vi skulle börja med skydd i sängen eftersom hon är rädd att slemproppen/vattnet ska gå o förstöra madrassen. Det funkade i en timme, sen var jag helt BLÖT överallt! ISCH!!! Nu la vi skyddet under bäddmadrassen istället så vi iaf skyddar resten av sängen :P

Dagens planer är att bara sitta i titta på när frugan målar om köket. Jag blir frustrerad för det finns så mkt jag vill göra, men min rygg säger ifrån på en gång =( Vill städa, diska, hjälpa till att måla, flytta runt i källarförrådet, baka och laga storkok. På måndag går iaf min andra hälft tillbaka till jobbet så då kanske motivationen återkommer. Kan ju inte bara sitta här o stira tills ungen behagar titta ut.

På onsdag är det äntigen dags för nästa BM-besök. Var ju där för en o en halv vecka sen, men hos en vikarie, så det ska bli roligt att träffa vår ordinarie igen. Och som jag tidigare skrivit så tänker jag be henne kolla tappen. Och kanske göra hinnsvepning om det känns bra. Iaf kolla så jag vet hur det verkar där nere :P   

• Makkinje

Nu kom det ännu mer när jag var på toa, vågar man hoppas att det kan vara på G snart?