• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Maho81

Åh så du menar att det kan vara riktiga värkar? =) Även fast de inte gör ont, utan jag bara känner mig fruktansvärt stel? =D

mammsen skrev 2012-08-04 12:21:16 följande:
    Maho81 - Jodå! Värkar kan stråla lite vart som hellst! Jag fick liknande på några av de aktiva värkarna då var det superskönt att ha någon som bara stryker en över axlarna och ner på överarmarna och påminner om att man ska slappna av. Passa på att träna på att slappna av om du känner att du spänner dig och be din partner stryka/tynga ner/massera dina axlar om han ser att du spänner dig och lixom drar upp dem mot öronen, vad som än känns skönast för dig :) Avslappnade musckler får mer syregenomströmmning och då gör det inte lika ont :) Se det6 som en bra sak att du får lite onda värkar att öva på :D

• mammsen

Maho81 - Ang vattenavgång tycker jag du ska ringa och hörra med förlossningen. Jag ringde igår då jag misstänkte samma sak men efter jag pratat med dem lite så tyckte det lät mer som vattniga flytningar jag tog själv beslutet att inte åka in. Misstänker de att det är vattnet som gått så vill de gärna ta reda på det så fort som möjligt. Hur mycket har du hängt i tråden vi har ju haft några där det bara sipprat lite vatten då och då, typ i samband med sd och liknande sedan har vi haft några som bara haft vattniga flytningar så det KAN vara SÅÅ vattniga flytningar som inte är kladdiga och inte luktar osv. Olika sjukhus värkar ha tagit olika allvar på dessa frågorna. Här på näl värkade det inte så akut och jag kunde komma in och kolla om jag ville men någonstanns var det någon som fick åka bums in och blev igångsatt. Så ring du förlossningen de jobbar ju med rådgivning :)

• Challelotten

Äntligen ninime och grattis :0)

39+0 idag :0) önskar att den ville komma ut nu. Fick se grannens tös igår som var ca 15 timmar gammal så söt och då blev man bara mer sugen.

Hoppas att det startar för er andra som har börjat att känna något :0)

• mammsen
    Maho81 - Ja förvärkar känns oftast långt ner i magen (som mensvärk) eller i ryggslutet som värk. Men det kan stråla ner för låren eller upp för ryggen. Har du värk hela tiden är det nog ryggproblem bara men om de kommer och går så låter det som förvärkar tycker jag. Har du sammandragningar sammtidigt så magen blir späng och hård?
  • Maho81

Tack för svar! =) Jag har inte hängt här länge alls, från igår tror jag =) Jag trodde jag hade vattenavgång en gång tidigare i graviditeten, men det var det inte och jag försöker komma ihåg om jag luktade något på den och så. Kan mycket väl vara att det bara är en vattnig flytning eftersom slemmisen går lite grann varje dag. Jag ska ringa dem sen tror jag angående mina sammandragningar som känns i hela ryggen så då ska jag nämna flytningarna/vattenavgången också.

mammsen skrev 2012-08-04 12:25:45 följande:
    Maho81 - Ang vattenavgång tycker jag du ska ringa och hörra med förlossningen. Jag ringde igår då jag misstänkte samma sak men efter jag pratat med dem lite så tyckte det lät mer som vattniga flytningar jag tog själv beslutet att inte åka in. Misstänker de att det är vattnet som gått så vill de gärna ta reda på det så fort som möjligt. Hur mycket har du hängt i tråden vi har ju haft några där det bara sipprat lite vatten då och då, typ i samband med sd och liknande sedan har vi haft några som bara haft vattniga flytningar så det KAN vara SÅÅ vattniga flytningar som inte är kladdiga och inte luktar osv. Olika sjukhus värkar ha tagit olika allvar på dessa frågorna. Här på näl värkade det inte så akut och jag kunde komma in och kolla om jag ville men någonstanns var det någon som fick åka bums in och blev igångsatt. Så ring du förlossningen de jobbar ju med rådgivning :)

• Maho81

Förvärkar har jag haft med både mensvärk och ryggont som har strålat ned i ljumskar och lår, därför jag blev så förvånad när jag helt plötsligt blir stel i hela ryggen/nacken av sammandragning. Jodå magen blir stenhård som en stenkula.

mammsen skrev 2012-08-04 12:28:23 följande:
    Maho81 - Ja förvärkar känns oftast långt ner i magen (som mensvärk) eller i ryggslutet som värk. Men det kan stråla ner för låren eller upp för ryggen. Har du värk hela tiden är det nog ryggproblem bara men om de kommer och går så låter det som förvärkar tycker jag. Har du sammandragningar sammtidigt så magen blir späng och hård?

• Maho81

Missade att skriva att stelheten i rygg och nacken kommer när jag får sammandragning och försvinner sen när sammandragningen är över. Blir då trött och lite öm i ryggen istället.

• mijja12

Här hade man sammandragningar hela natten fram till 5 imorse då tog jag 2 st Alvedon och la mig i sängen somnade efter typ 5 min. När jag vaknade då vart allt borta. Så nu blir det vandra runt på gislövs marknad en stund.

Grattis till alla er som fått era underverk inte alls avis

• mammsen

Maho81 - Ja slå du en signal sen. och glöm inte låta oss veta vad de säger! Det är ju så spännande!! Hur täta förvärkar har du ungefär? är det några om dagen/några i timmen eller ganska tätt? Att förvärkarna ändrar karaktär kan ju vara ett tecken på att det är på g. Har man välldigt effektiva värkar så behöver de ju inte komma med 5 minuters mellanrum för att göra nytta :) Det finns ju de som har en hel förlossning och aldrig har mindre än 10-15 minuter mellan värkarna med menar jag även om det kanske inte är jättevanligt. Är de starka så du lixom får andas dig igenom dem eller kan du fortfarande prata när du har som ondast?