• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Svipp

Å vad det är jobbigt med denna mensvärk som moler på hela tiden. Gör nästan lika ont som när jag gick högstadiet och gömde mig på toan i plågor, trots två Alvedon. Sammandragningarna känns mer normala på nå vis. Då får jag stanna upp och vänta ut dem, men mensvärken tar liksom aldrig slut. Trots det har jag inte sett tillstymmelsen till en slemmig flytning eller dylikt som man väntar på med spänning. Och ingenting är regelbundet.

Lite orolig är jag oxå över minskade fosterrörelser. Hon rör sig ju, så jag vet att hon lever, men senaste dagarna har det gått från makarenadans till långsamma små rörelser. Undrar hur hon mår...

Och jag har tre veckor kvar till bf...suck! Ska jag måsta ha det så här så länge...förmodligen ännu länge...
    Ursäkta klagan, orkar bara inte klaga till gubben nå mer...

• Maho81

Jag har inte ringt ännu, tog två Alvedon för att se om ömheten i rygg, skuldror och nacke försvann. Det gjorde det inte och jag kände hur jag blir alldeles varm om kinderna när jag får sammandragningar. De gör inte ont och jag behöver inte andas mig igenom dem, men det är obehagligt att ha en stenkula på magen och det bultar i hela ryggen och nacken.

• NiniMe

Tack ALLA Hjärta
    Ja äntligen kom hon den envisa lilla busan, hon kom verkligen med dunder och brak när hon väl bestämde sig för att komma... Hade min första värk här hemma 00,40, 01,05 ringde jag min syster som har en timmes bilfärd hit... 02,40 blev jag uppkopplad med ctg fick gå med det en halvtimme ca, sen fick jag träffa min barnmorska..
    Upp på britsen och hon kände hur pass öppen jag var, 5 cm... Jaha sa jag och tänkte vi kommer vara här hela dagen Tungan ute
    Men när hon kände därinne så kände hon att hinnorna buktade ut jättemycket..
    Jag ville inte ta hinnorna än eftersom jag hade en jävla intensiv upplevelse av det med tvåan... Men lillan blev stressad i magen och hjärtat låg på ca 180-200 slag i minuten, bm tog hinnorna ca 03,45-04,00 och sen jävlar fick jag en ÄNDA lååååååååååååång värk och sen kryste jag, och informerade alla om att NU BAAAAJSAR JAAAAG , och 04,26 kom hon ut och titta på stjärnorna direkt haha, jag sprack inget, fick ett litet sår bara, men inget jag känner av
    Jag är fortfarande lite ställd över hur fort det gick...
    Nu ligger hon och nannar gått, hon greppa fint tag om tutten direkt...

Ja nu e jag LYCKLIG

• FruKå

Ja det här mensmolet och ständigt spända magen o onda svanken är kvar....
    V 39+0 idag då! Flytningarna har minskat och likaså hungern.. Idag sjönk nog magen ner en bra bit, den hänger verkligen.

• Sommaren12

Så häftigt Ninime!! :) grattis igen!

Wiiiee!! Har tittat på moseskorgar till förbannelse. Varje gång mannen frågar vad jag gör vid datorn så har jag svarat "tittar på korgar...", både dag som natt. Har vänt ut och in på hela internet för att hitta ett prisvärt alternativ, dvs ingen tokdyr och en som jag ändå gillar (många ser inte ut att va i bra kvalitet). Men nu fick min man nog. "Om du lägger lika mycket tid på mig ist som på att leta efter dom där korgarna så köper jag en! Har förstått att det verkar va väldigt viktigt för dig!" Haha, sagt och gjort. Han hittade en bra rabattkod så det blev en clair de lune på Lekmer. Så ikväll ska jag tydligen bjuda på pizza var kravet... ;)

• Makkinje

Slem proppen släpper i omgångar hela dagen, men bortsett från det har jag inga direkta känningar mer än molande mens värk och lite ryggont som jag haft länge. Så verkar som det inte är någon bebis på G iaf =/