• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Vet ni vad min nya favorithobby är?! Att kolla på höstmodet på nätet! Även om jag antagligen kommer bli besviken över att inte kunna ha samma lilla storlek som förut så ska det bli SÅ kul med lite nya kläder! Mannen min har lovat att ge mig ett litet shoppingbidrag. :)

Å så har jag en fråga som redan ställts och som jag trodde jag hade koll på, men nä... Hur klockar man värkar?! Trodde det var från början på en värk till början på nästa värk, men ni pratar ju om hur lång tid det är MELLAN värkarna också och nu inser jag att det blir ju aldrig nåt "mellan" ifall man räknar så som jag gör. Ska man klocka från början på en värk till slutet och sedan klocka mellantiden tills nästa värk börjar? Eller?!

7eHimlen skrev 2012-08-04 11:45:14 följande:
    Här sväller fötterna (och änderna oxå) mer o mer för varje dag känns det som. Har fläkten på för jämnan och håller ändå på att dö av värmeslag. Igår blev min fru lite nojjig och tyckte vi skulle börja med skydd i sängen eftersom hon är rädd att slemproppen/vattnet ska gå o förstöra madrassen. Det funkade i en timme, sen var jag helt BLÖT överallt! ISCH!!! Nu la vi skyddet under bäddmadrassen istället så vi iaf skyddar resten av sängen :P
    Här har vi en till vars sambo börjar nojja... Slutade med att vi körde till IKEA igår och köpte två plastade frottélakan som nu är inbäddat i sängen och ligger i soffan. Nu ville han att jag skulle ta med mig det ut i bilen också (har ny bil) men DÄR går fanimej gränsen! Går det i bilen så gör det, pallar inte ha lakan överallt!
    Jag är för övrigt också supersvullen. Har bara ett par skor jag kan använda, ett par supergamla slitna jesussandaler (sulan sitter inte ens fast ordentligt :D) och här om dagen fick jag inte på dom heller.
    En del säger ju att man inte får tillbaka sin vanliga skostorlek alltid. Det är jag skitskraj för för jag har redan stl 41 och 42 finns ju liksom inte i många damskor... :/ 
  • mammsen

Syntosinonsprutan (Fru elle) - Ja, det kan ju vara så. Men jag är sammtidigt lite rädd för att om man skriver att man absolut inte vill ha den så kanske man inte får den även om man behöver den. Tror iof att man räknar att ca 1 av 10.000 svenska kvinnor som får den värkligen behöver den så risken är ju iof liten. ;Men jag har som sagt skrivit innom parangtes att de får ge mig den om läget blir livshotande. Men då ger de ju inte den innan moderkakan släppt för då har ju det området inte börjat blöda än och är det så att moderkakan släpper och att man inte får värkar efter det så livmodern drar ihop sig kan det ju blöda ganska kraftigt då är det ju då de ger sprutan. Vem vet moderkakan kanske släpper mycket bättre för dig om du testar utan sprutan denna gången så din kropp får göra det på naturlig väg :) 

• jguz
    Makkinje skrev 2012-08-04 11:53:09 följande:
    Nu kom det ännu mer när jag var på toa, vågar man hoppas att det kan vara på G snart?
    Säkert nått på gång!!
    Håller tummarna för dig i alla fall :)
  • Ellenbmt

Makkinje- vill inte slopa ditt hopp, men min slemmis kom blodig å stor som en handflata nästan i LÖRDAGS... Suck.

• Ellenbmt

Sommaren- om du laddar en en app som heter värktimer så behöver du bara klocka start och stopp så håller appen koll på tiden där emellan.

• mammsen

Makkinje - Ja det kan ju vara på g, med första barnet var ju dottern ute efter 2 dygn från att slemproppen gick, men denna gången har det lossnat lite då och då i flera veckor. Så det är så svårt att säga! Håller tummarna!

7:ehimlen - Tror inte varken du eller frugan behöver oroa er för att slemproppen ska lossna i sängen. Det är nog ovanligt och det kommer ju sällen mycket på samma gång förutom om man sitter och trycker på toan lixom.. Eller man ska väll aldrig säga aldrig. men jag hade nog snarare oroat mig för vattenavgång isåntfall. Genom en bäddmadrass kommer nog knappast slemproppen igenom tror jag ;)

Sommaren12 - Klocka värken från starterna på värkarna. Altså från den första värken startar tills nästa värk startar. Annars kan man ju räkna hur länge pauserna är men då får man ju förklara det för förlossningen när man ringer :) Hur man än räknar så brukar så kan man ju förklara när man ringer förlossningen :) Glöm inte kolla hur långa de är, från första lilla känning/spänning till sista lilla känning/spänning. Altså klocka från värk 1 startar till värk 2 startar så kan du ju barakomma ihåg hur lång värken är ungefär genom att ha koll :)

• Maho81

Jag började känna igår att när jag får sammandragningar så känns det i hela ryggen och jag känner mig stel ända upp i nacken, hur normalt är det? Idag gick lite mer av slemproppen och jag funderar på om jag har börjat läcka fostervatten, det har blivit väldigt blött i trosorna stötvis idag, genomskinligt, vattnigt. Jag har dock svårt att identifiera doften, tycker inte att det luktar flytning.. Tror jag.. =S

• Ellenbmt

Man vill väl veta hur många värkar man har inom ex. 10 minuter och sedan hur regelbundet de kommer? Jag hyllar iaf "värktimer" från AppStore

• Makkinje

Ja jag hoppas verkligen att det är något på gång, men samtidigt vågar man inte hoppas för mycket. Gick över BF+16 men första dottern och BF+3 med andra.

• mammsen
    Maho81 - Jodå! Värkar kan stråla lite vart som hellst! Jag fick liknande på några av de aktiva värkarna då var det superskönt att ha någon som bara stryker en över axlarna och ner på överarmarna och påminner om att man ska slappna av. Passa på att träna på att slappna av om du känner att du spänner dig och be din partner stryka/tynga ner/massera dina axlar om han ser att du spänner dig och lixom drar upp dem mot öronen, vad som än känns skönast för dig :) Avslappnade musckler får mer syregenomströmmning och då gör det inte lika ont :) Se det6 som en bra sak att du får lite onda värkar att öva på :D