• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Novixi

Trodde verkligen det var min tur inatt! :(
    Hade värkar/onda sammandragningar som var 1-1,5 min långa med 5-8 min mellanrum.
    Dessa varade mellan kl.02-05 och när jag la mig för att vila så somnade jag och de försvann!! :O
    Va sur jag blir!!! Trodde verkligen det var på gång för de gjorde ont!
    Men jag får väl vänta ett tag till då :(
    39+4 idag......

• Kampis

Hinnsvepningen gjorde ingen nytta, attans :(

Däremot håller jag på att bli sjuk är jag rädd, både i går kväll och nu idag har jag varit helt matt, benen bär mig knappt, jag är yr och trött så trött :( 

• mammsen

Fick just en  stark och bra värk där jag kände hur den blev intensivare och intensivare, och nådde en topp för att sedan kling av sakta men säkert. Strax över en minut lång.. Härligt, Fler sånna vill jag ha! Jag andades mig igenom den i mitten och det kändes som toppenträning :) Skönt när de klena förvärkarna jag haft sedan vecka 28 äntligen börjar kännas ordentliga,,, nu minns jag!!

• Novixi

Kampis: va trist! :( Hoppas du håller dig frisk. Ta och drick varmt och vila mycket!

Mammsen: underbart med ordentliga värkar! :D håller tummarna att de håller i sig för dig. Hur långt har du till BF?

• mammsen

Novixi - 14 dagar kvar, och det är ju andra barnet så man vet ju aldrig ;)
    Hade den starka tydliga värken sedan fick jag en till efter 11 långa minuter som var lite svagare och kortare men över en minut och fortfarande väldigt tydlig sedan dröjde det 6minuter tills jag fick en ganska svag och mesig värk som var halvt otydlig och knapt en minut lång sen var det klart för den stunden.. inget mer efter det och den sista började 11:46.

Har sovit bra 3 nätter i rad utan att behöva kissa en endaste gång bara vaknat till någon gång av någon förvärk och somnat om igen så det hade ju varit toppen nu när jag är utvilad och allt..

SKa slappa en stund och känner jag några mer roliga värkar så blir det sexmaraton med sambon och starkt konsentrerat hallonbladsthé så får vi se om det gör någon nytta, annars blir det iallafall roligt en stund :P Han vill ha bebis nu, gärna idag, hellst medsamma så han passar upp på mig som en drottning här för att jag ska må tipptopp haha (förhoppningsvis går jag över tiden 2 veckor för såhär bortskämmd har jag aldrig blivit) ;)

• Novixi

Mammsen: jag det är alltid ett plus om man är utvilad när bebis kommer. Hade inte den turen med sonen ;)
    Trodde mitt satte igång inatt vid 02, men icke! :(
    Hade riktigt ont och så men efter 3 timmar verkade de ge med sig tillräcklig för att jag skulle kunna sova lite.
    Idag har jag molande mensvärk och 2-3 ondare "sammandragningar" som håller i sig. Så jag hoppas det kommer igång ordentligt!
    Har 3 dagar kvar till BF idag och andra barnet så jag hoppas bebis behagar komma nu. Sonen kom i 38+4 :P

• Challelotten

Idag blir det en tur på ikea då de har gjort om i Jönköping och har en massa erbjunaden, måste komma ut och tänka på annat. Fick hålla grannens bebis en stund idag. Vi tänkte att det skulle locka fram min Flört. Här tror jag starkt på att den vill titta ut den 12/8 en dag över.

Bara jobbit att behöva vara så kass i magen hela tiden. Det har kört nu i nästan 2 veckor.

Hoppas att för er som känner något att det startar :0)     

• Millas
    Maho81 skrev 2012-08-04 22:59:27 följande:
    JAG JAG!! Jag fick lov att ringa till förlossningen idag och fråga om det och barnmorskan blev helt ställd och fick lov att prata med läkare om det. De menade på att jag kanske spänner mig eller mågot sådant för de har aldrig hört talas om det tidigare. Efteråt blir jag helt trött och öm i rygg, skuldror och nacke.

Okej, där ser man! Jag har inte frågat någon om det då det var först igår som jag reflekterade över att det kom i samband med sammandragningar. Men jag har hela tiden tänkt att det har med att göra att man belastar musklerna annorlunda nu och de är uttröttade elller något i den stilen
    Det är ju så obehagligt när det pulserar, kan inte alls kontrollera smärtan då. Hua!!

Jag hade mina första förvärkar igårkväll. Har hela tiden haft det väldigt lugnt och bara känt att magen spänner sig ibland. Då klockade jag värkarna som var på 1-2 min långa med ca 7-8 min mellanrum.

Fick inte den reaktionen jag trodde jag skulle få. Jag blev rädd och tänkte bara inte nu, inte nu snälla!
    Så jag tog två alvedon och gick och la mig så gick det över.

BF +1 idag och jag vill ju så gärna att bebisen ska komma men ändå är jag visst inte mentalt redo? Tror dock att det har mest med allt runt omkring att göra barn och hundvakt m.m. Hatar att inte ha kontroll!

• mammsen

Novixi - Ja det låter ju lovande! Låter absolut som om det närmar sig för dig och att bebis starkt börjar fundera på att kika ut ;) Själv tyckte jag bara det var mest roligt med ett nytt tecken, en ordentlig stark värk.. Nu ser jag fram emot flera sådanna på rad ;)