• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Millas
    mijja12 skrev 2012-08-05 15:11:29 följande:
    Hjärtljuden slår har känt honom 2 ggr nu dom ska snart kolla fostervattnet.

Lolli87: jag fick veta att där var fullt i Lund, Helsingborg och Malmö
    Vilken tur! Har suttit här och varit orolig för dig/er!
  • mijja12

Millas: nu har dom kopplat bort ctg och vad hon bm sa att det såg fint ut nu kommer snart en läkare och ska kolla fostervattnet om det har rätt mängd

• mammsen

Mijja12 - Skönt att höra att du fått lite kikkar! Hur vet du at det är dags för förlossning? Vattenavgång/värkar/öppen??? 

Det är ju just juli och augusti som det brukar vara högst belastning på sjukhusen. Mycket semester och lite semesterpersonal och vissa avdelningar stänger i perioder som ökar pressen på de som fortfarande öppna osv.. Är själv riktigt orolig för att inte få plats där jag vill ha plats..  

• mijja12

Mammsen: vet inte om det är dags men när jag ringde till fl i morse sa dom att överallt är det fullt så fick komma till en annan avdelning som har hand om eftervården efter bb. Just nu väntar jag på läkaren ska undersöka mig och fick nyss reda på att jag är nästa på tur.

• tjockisbullen

Tjejer har ni något tips på vad man kan lägga/smörja därnere när det börjar läkas (läs svida/klia), jag sprack ju ngt enormt denna gången, blev dock endast sydd inne. Konstigt när de stressade mig att krysta ut ungen på 8 MIN endast:/ Utan att ens hålla emot!!!
    Det har gått mer än en vecka och jag får fortfarande så ont av att sitta långa stunder samt skratta o nysa:( 

• mijja12

Nu är vi på väg hem fostervatten var där så det räckte sa läkaren men så fort jag hade 5 min mellan värkarna eller vattnet går så ska jag ringa in med en gång.

• Novixi

På väg in till fl nu :) 3-5 min mellan värkarna och ONT!! Hoppas, hoppas!! :D

• Randiga Rut

Novixi!! Kämpa på, håller tummarna för dig! :) Kikade in här som hastigast å då e du på g, tänka sig...!! Bästa lyckönskningarna!