• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mijja12

På väg in till prematalen för att bebis inte rört sig på hela morgon trots isglass mm när jag väl ringde till fl i Lund så vart där fullt överallt både Helsingborg, Malmö så nu blir det en annan avdelning i Malmö så tar emot oss visar det sig att det är förlossning idag så blir det att åka till Ystad detta har jag varit rädd för länge att jag skulle behöva åka Skåne runt..

• NiniMe
    Mammsen: Ja hahaha min kom först och snabbast hahah
    HAr pratat med henne nu och hennes son kom 23,53, Smilla kom 04,26...
    Det som faktiskt är ganska häftigt med det hela är att hon förlöstes av samma barnmorska som jag gjorde och hon låg i samma sal... Hennes fl tog 24 timmar och min 4
  • Bellatrixx

Bf+3 och ingenting händer. Usch vad less man blir, jag är ju klar med allt nu så kan inte bebisen med vara det?! har tvättat nu på förmiddagen, gick dock väldigt fort då man bara städar, tvättar och lagar mat om dagarna.. Haha, sorry för min optimistm. Jag tror kotten där inne brås på sin far, älskar att retas med mig. Men en liten skojare är aldrig fel men jag vill att den ska komma ut och visa upp sitt roliga jag. Hihi!

Igår släppte 1dl pöl rakt ner i soffan bara sådär, åkte för att kolla om det var fostervattnet men den hade lagom mängd och mådde bra där inne. Det var väldigt vad vattniga flytningar man kunde ha? har dock inte kommit något mer efter. De nämnde inget ang tapp/öppning heller. Så nu fortsätter vi att vänta, wihu! Hoppas ni mår bra, och jag måste säga: tusan så söta bebisar ni lägger upp i bildtråden, grattis ännu en gång!

• mammsen
    Mijja12 - Men du har fått klart för dig att bebisen mår bra iallafall nu eller? Håller tummarna att  allt gåt bra trots att du får flänga runt på det viset! Kram på dig ocvh lycka till nu!

Bellatrix - Jag tycker alltid du är possitiv och glad i dina inlägg! Va?! Kollade de inte tappen? Det är ju rutin.. Gjorde de inte någon vaginalundersökning alls? Frågade du hur tappen var? Annars kan du ju ringa och fråga nu i efterhand för det är ju anteckningar som de sparar, det är ju lite roligt att veta sånt ju!! 
  • mijja12

Nej vi har nyss kommit till sjukhuset i Malmö då det tar tid att lämna hunden och sen köra så nu väntar vi på att bli uppkopplade via ctg

• Svipp

mijja12 - läskigt när de slutar röra sig. Hoppas verkligen allt ser bra ut nu.

Min molvärk avtog i natt och kvar är bara en ordentlig träningsvärk i nedre delen av magen. Bebisen har ff väldigt långsamma och lugna rörelser motför tidigare men så länge hon puttar ut en fot då och då är jag nöjd. Jag längtar så fantastiskt mycket efter henne nu!   

• Lolli87

Så om det blir dags idag är där antagligen fullt i Helsingborg?? Blir man ju nervös:P

• mijja12

Hjärtljuden slår har känt honom 2 ggr nu dom ska snart kolla fostervattnet.

Lolli87: jag fick veta att där var fullt i Lund, Helsingborg och Malmö