• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Maho81

Det är fostervatten som luktar så, ring till förlossningen på en gång!

mijja12 skrev 2012-08-04 23:26:59 följande:
    Nej nu är jag otroligt trött på att vara gravid hade 2 värkar innan på 10 min och ont i ryggen plus illande känsla ner mot muffen men nu ingetting och slemproppen gick igår kväll, men om urinet luktar sperma utan haft sex vad kan det bero på?

• mijja12

Mannen tycker vi ska avvakta och nu blir jag så där orolig

• Issan8

Oj oj jättegrattis till Ninime och Oxlebo, tänk att er långa väntan är  över, extra riktat till dig Ninime.

Sommaren hur kommer det sig att du så gärna vill ha en moseskorg? Är bara nyfiken alltså. Jag blev erbjuden att låna en jättefin av en engelsk tjej här men eftersom vi har både spjälsängen och vagnen tänkte jag att en tredje sovplats inte behövdes. Korgarna är väldigt fina å mysiga, så förstår om du vill ha en för den sakens skull :) 

Gadget var det din första förlossning? Toppen att du klarade utan EDA. Det är mitt mål också men får se om jag lyckas. Jag föder ju i Zürich så det blir tyska journaler å termer här med, blandat med eng så klart.  

Mamsen jag läste också att svenska sjukhus inte erbjuder kvinnor att föda i vatten (socialstyrelsens bestämmelser sedan en bebis dog på 90-talet under en vattenförlossning). Var mest nyfiken om någon hade erfarenheter av vattenförlossning, tack ändå för svar.

Har för övrigt vart i gång hela dagen. Badat massa i ljuvliga Zürich-sjön å passade då på att simma några vändor, sedan promenerande på stan men som vanligt varken SD el förvärkar å på tisdag är BF. Min livmodertapp måste va gjord av betong eller nåt Obestämd 

• Maho81

Ring och prata med förlossningen, bättre det än att lyssna på mannen. De kommer nog vilja ha in er på kontroll pga infektionsrisken och kommer det inte igång själv blir du igångsatt inom två dygn.

mijja12 skrev 2012-08-04 23:55:16 följande:
    Mannen tycker vi ska avvakta och nu blir jag så där orolig

• Millas

Sommaren12: dom vill kunna testa och se att det är vattnet som gått därför vill de att man har en binda med vatten i. Själv var jag tvungen att byta både kläder och binda flera gånger sist eftersom det fullkomligt forsade i omgångar.

• Sommaren12
    Issan8 skrev 2012-08-04 23:59:51 följande:
    Sommaren hur kommer det sig att du så gärna vill ha en moseskorg? Är bara nyfiken alltså. Jag blev erbjuden att låna en jättefin av en engelsk tjej här men eftersom vi har både spjälsängen och vagnen tänkte jag att en tredje sovplats inte behövdes. Korgarna är väldigt fina å mysiga, så förstår om du vill ha en för den sakens skull :) 
    Bor i lägenhet utan hiss så vagnen går bort för den får stå i förråd i källaren. Vi har för trångt på sidorna om vår säng så vi kan inte ha spjälsängen bredvid oss utan den stor nere i ett hörn i sovrummet. Hade kunnat ha den vid fotänden iofs men det kändes som det inte gör nån skillnad mot var den står nu. 
    Därför letade jag efter något mindre att ha precis bredvid mig så man bara kan sträcka ut en hand och bara lätt kolla hur hon mår och så. Ja du vet, närheten liksom.
    Mamma bor i England och jag har sett de där korgarna överallt när jag varit där och tycker de är så fina! Vet att de inte håller speciellt länge för bebis växer ur dom snabbt, men tycker det ska bli skönt första tiden att ha henne så nära. Och så kan man ju bära runt korgen i lägenheten också. Funderade på vagga också, men nu blev det en sån här. Inte världens nödvändigaste pryl direkt men jag blev sådär helt obsessed och kunde inte släppa tanken på en. :)
  • Sommaren12
    Millas skrev 2012-08-05 00:15:05 följande:
    Sommaren12: dom vill kunna testa och se att det är vattnet som gått därför vill de att man har en binda med vatten i. Själv var jag tvungen att byta både kläder och binda flera gånger sist eftersom det fullkomligt forsade i omgångar.
    Men man kan ju inte låta det forsa längs benen heller tänker jag. När en binda är förbrukad måste man ju byta, vad ska man annars göra liksom? Och om det kommer så mycket så måste det ju va vatten, det behöver de väl inte checka? Okej om det bara sipprar liiite som för en del och man är osäker...
  • Challelotten

Sommaren: när mitt vatten gick så sa det plask men sen kommer det bara lite omgången så man klarar sig med en binda. Jag började även blöda lite så jag bytte innan jag åkte för kontroll men hon ville se bindan när vi kom in för att se om det var vattnet som hade gått. Man åker ju in nästan direkt på en kontroll även om man får åka hem igen för att avvakta värkarna ska komma igång.

Makkinje: har börjat att tänka på bäcken bedövningen om jag klara mig igenom förlossningen utan Eda. Med edan hade jag bara ont när bebisens huvud kom ut och det brann så för nere :0) så man börjar att bli nervös hur det känns utan.

Någon som har testat bäcken bedövningen?

Jaha nu är det slut sexat här mina bröst har visst ändrat form så nu de senaste dagarna och ser de ut som mjölk bröst

• Challelotten

IPhone ;0)

Så sambon vill inte ha sex för mina bröst och att det är för nära. Jag som gå gång detta ;D var Sanna sak med dottern att han inte ville ha sex för nära.

Någon som har tänkt att brösten ändrat sig innan förlossningen? Har fått ont i brösten igen sen någon vecka tillbaka.

• Maho81

Här är det värkar på gång, har tagit Alvedon för att se om de klingar av...