Inlägg från: Aprilia1977 |Visa alla inlägg
  • Aprilia1977

Augustibebis 2012

Lilja85 skrev 2012-08-13 09:40:59 följande:
    41+0... 35kg+ å bristningar som äter upp mig Gråter Dock inte minsta tecken på att nåt kommer hända. Idag är ingen bra dag för humöret å självkänslan. Blir nog å gömma sig under täcket hela dagen...

Usch, jag känner igen mig.... Fick ett sms från en kär väninna... med endast ett frågetecken i.... och jag svarade "ingen bebis än, jag lovar att meddela dig när något händer". Hon bad om ursäkt för att hon tjatar... och det är just det jag upplever att det är. Nu vill jag ha min bebis. Svärmor och svägerskorna gick över 10 dagar med sina barn (sammanlagt 9 barn)... så jag ska väl inte klaga.

Jag sätter på radion, lyssnar just nu på Radio 1, som finns här i sthlm, just nu är det Eva Ruz som pratar och det är klart, vissa saker gör inte att man känner sig bättre till mods, men det är skönt ibland att höra andras problem, så att man glömmer sina egna...

Min sambo sms:ade mig, och sa, ta ditt isvatten (lägger 5 dl flaskor i frysen så att de blir riktigt iskalla, supergott) och sätt dig nere vid vattnet, försök att njuta av dagen.... Så jag sprang ut i trädgården lite snabbt, plåtade lite blommor i trädgården, bänken vid vattnet och min räddning, isvattnet! (Jag vet att bilder inte hör hemma i denna tråden, men bryter traditionen lite)... 

ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • Aprilia1977
    Bellatrixx skrev 2012-08-13 10:17:34 följande:
    Finns det någon länk till fortsättningstråden? Hoppas era förvärkar ger resultat och att det trillar in fler bebisar! låter ju som att en del kan komma precis när som.

Igår grät jag konstant, åt precis allt, hur söt hon är, hur tomt det är utan magen, att man "bara" är sig själv igen, hur lyckligt lottad man är osv osv.. Något trött, varit på tok för mycket besök osv. Så nu har vi bokat av alla träffar och ska njuta av varandra istället, ska även kolla på några bostadsrätter, stort kliv för oss, och ska bli roligt att komma utanför stan lite. Bor verkligen mitt i smeten just nu..
    Det finns en fortsättningslänk, den finns längst upp, sista länken liksom...Gadget lade till den igår....

Ja, det är många känslor när man fått barn, jag har ett dussin känslor nu, redan innan vår plutt kommit till oss. Funderar på hur livet förändras, på hur det kommer att vara när vi helt plötsligt blir tre... Angående besök har vi redan börjat förvarna, gett hintar iaf, att  inte vilja ha besök så länge mannen är hemma sina 10 dagar.... att vi kommer att ha någon slags bjudning. Jag vill ju oxå skydda min bebis från alla andras baciller.... hmmm... Jag tycker att ni gjorde rätt som avbokat besök...  
  • Aprilia1977
    Tjockisbullen: Vad skönt att det har gått framåt..... han är ju en liten gulleplutt!
  • Aprilia1977
    Makkinje skrev 2012-08-13 11:33:44 följande:
    Och där gick vattnet, var visst inte falskt alarm som jag var rädd för. Äntligen händer något är ju trots allt på BF+10 Glad

Oj, jag är inte alls avis...nääää dåååå... hehe...

Lycka till tjejen och se till att få bebben idag!{#emotions_dlg.flower} 
  • Aprilia1977
    mijja12 skrev 2012-08-13 13:46:54 följande:
    Ligger på fl sedan 5 i morse med värkar fick en sovdos när vi kom in och var öppen 3 cm tror bm såg på mig att jag inte orkade mer nu ligger vi här på rummet och dom har sagt att vi ska stanna här tills bebis kommit.
    Kramar på er
    Spännande!!! Vad skönt att ni får stanna kvar! Lycka till!
  • Aprilia1977

Nu har jag en sockerkaka i ugnen..... har fått beställning av mannen att "fixa ihop" en lasagne, får se om jag orkar pysa iväg för att handla lite ingredienser... annars får det bli tonfisk och pasta...haha....

• Aprilia1977

Trossan: Kunde inte låta bli att le. Jag kan riktigt se hans besvikelse framför mig, detta är det största som händer er och han vill finnas där... Det är faktiskt helt fantastiskt när någon vill förstå, dela känslor med en... Jag har inte hört att mannen är med i badet (har inte den kunskapen). Däremot har jag läst att det är bra att mannen/partnern har med sig badkläder just för att hjälpa kvinnan när hon ska duscha...om hon behöver hjälp!

• Aprilia1977
    Bellatrixx skrev 2012-08-13 14:03:55 följande:
    Tack!

Ja, jag hade med många sånna funderingar, det är ju en stor omställning i livet. Mm, tanken var att vi med skulle ha en bjudning då alla fick komma men det blev tyvärr en hel del sura miner men nu när jag själv inte orkar så struntar jag i om det blir "sura miner". Hoppas det går bättre för er!  

Ingen idé att må dåligt över ett beslut som känns rätt..dessutom är det sååå omtumlande (tror jag) att få en ny familjemedlem. Glad

Jag har en väninna som kommer från en annan kultur, nu när hon fick sin lilla plutt, var alla möjliga där på besök. Hon ville absolut att jag skulle komma och hälsa på på sjukhuset och det var inget kul, varken för henne eller för mig. För när vi kom fanns det människor i deras rum, och de gick när vi kom... efter 10 minuter kom ytterligare släkt och då gick vi... efterråt har jag fått höra att hon tillslut bröt ihop fullständigt och att mannen var tvungen att ta med sig ut deras lilla juvel till ett gemensamt utrymme där vänner, bekanta, familj och släkt fick komma och titta på bebisen, lämna presenter samt äta sötsaker (enligt kulturen).

Nu såhär i efterhand har hon berättat att det är något hon ångrar, de var kvar på sjukhuset ett par dagar, och under dessa dagar var det skytteltrafik...

• Aprilia1977
    Lilja85 skrev 2012-08-13 14:43:13 följande:
    Aprilia: Tack för ditt fina inlägg med blommorna!!

Glad
  • Aprilia1977
    mijja12 skrev 2012-08-14 03:25:21 följande:
    Nu är Liam kommen, håll i er nu: 4,7 kg 56 längd.
    Oj, vilken stor kille!! Jag hoppas att ni alla mår bra och ett stort grattis!{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Augustibebis 2012