• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • godisbit

Jo, det är ju en hel del mail, samtal och sms nu! Även om jag har all förståelse för att det är fler än vi som väntar otåligt så blir det ju liiite mkt ibland. Tyckte droppen var när trygg-hansa ringde 2 dagar efter bf och undrade hur det gått och ville prata barnförsäkring!?!? Hallå? Om vi så hade fått bebis på bf hade vi ju knappt hunnit inom dörren hemma ändå?

Värkarna fortsätter ticka på men det är glest och gör inte så farligt ont. Kommer ca 2-3 gånger i timmen idag så det är väl mer regelbundet än i natt men ändå lär det ju vara en bra bit kvar. Hoppas bara det håller i sig och gör nytta och det inte bara avtar!

Blödningarna har fortsatt lite sporadiskt och är nu mer slemblandade så jag hoppas det betyder att slemmisen är på väg att ryka!

Tycker också det är dags att det blir bebis nu! Lillfisen borde ju vara nyfiken på att få träffa alla kusiner och vi kan ju inte låta kusin Molly få hur långt försprång som helst heller?

• Husmodern

Jag har en hel del kraftiga Sd vissa gör lite ont men inte farligt. Inget blod eller så alls...

• godisbit

Här fortsätter det med glesa och inte så värst imponerande värkar... Kan det inte sätta fart bara???

• mammsen

Godisbit - Jag gick över 1 vecka och 5 dagar och 2 dagar innan sonen föddes så började jag få rosa blandade flytningar och slem och sånt. Misstänkte även vattenavgång. när jag pratade med förlossningen sa de, "Rosa är bra! det gillar vi, då är det på gång!" och det var det ju :) Så jag håller tummarna att det händer något nu!

Husmodern - Håller tummarna för dig med såklart! Vad som än händer så är ni snaaart i mål!  

• 7eHimlen

Hej allihop! 
    Har haft fullt upp med lilla Elliot här hemma, men har tänkt massor på er och tänkt logga in o dela med mig av min förlossningsberättelse. Jag har precis landat känns det som, det var väldigt jobbigt att få akutsnitt, bli sövd och missa hela grejen - men nu känns det lite bättre. Ska verkligen försöka sätta mig nån dag och skriva ner hela grejen! :D
    Idag har Elliot blivit 15 dagar gammal och har sovit bor mesta delen av dagen - haha, lär få vara vaken med honom heeeela natten nu - men vad gör man inte för de små liven! :P  
    Har även fått reda på att min bästa kompis (som har en 13 månaders) är gravid igen! Ska bli såå spännande :D och min lillasyster som har en 7 månaders ska oxå ha en liten till :D plus den redan beräknade kusinen :D mysigt med massa nya bebisar i familjen! :D

Mammsen, såg att även du hittat tillbaka, jag var lite orolig för dig ett tag då du bara försvann :/ Grattis till en lika lyckad förlossning! Är sååååååååå avis på dig!!  

• Mamma070912

Grattis till alla bebisar!

Två tappra kämpar kvar! Nu låter det som att alla augustimammorna snart har fått sina små hjärtan, äntligen!

RTR: Skönt att få komma hem nu

Vi åkte ju i måndags vid middagstid och har nu efter bara två dagar kommit in i en härlig bebislunk. Så skönt att bara ta dagarna som de kommer och pyssla med det man hinner och strunta i resten.

Skönt att se lite från både mammsen, 7dehimlen och angelica91! Härligt angelica att äntligen få leva ert eget liv!

Husmodern: Kände mig också riktigt nere den dagen det drog igång, hade inga tecken i trosorna överhuvud taget före vattnet gick på fl. Hoppas du är på bb nu<3

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Husmodern

Inget här.. Det är helt otroligt :)!!! 13 dagar över idag med fjärde barnet ! Det trodde varken jag eller BM :)

Kan iaf se framemot ul imorgon och beslutsfattande nr 2......

• godisbit

ingen bebis här heller... värkarna fortsatte hela dagen och kvällen igår utan att bli så värsta mkt starkare eller tätare och vid 23-snåret lyckades jag iaf somna efter 2 alvedon och ett bad... vaknade vid 3-tiden av värkar som kom ännu mer oregelbundet och glest... och så fortsatte det gleeeest under småtimmarna... 

Husmodern - vi får se vad dagen har att erbjuda för smärta åt oss!