• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Svipp

Ja, nu äntligen är hon här, vår lilla Sigrid. Shit, vad ont det gjorde! Man glömmer det så fort. Hon är helt fantastisk. 4008 g och 52 cm, kom kl 01.27 i natt. Vi var inne vid 21. Kl 22 var jag bara öppen 2 cm och värkar var 4-5 min. Vi fick iaf ett rum, ingen annan på hela förlossningen så vi blev väl uppassade. Då satt det igång ordentligt med bara 1-2 min mellan. Kl 23 var jag öppen 5 cm, kl 24 7 cm och ca kl 1 kom krystvärkarna. Jag behövde inte sys något alls och mår oförskämt bra. Sigrid bajsade i vattnet och svalde en del så hon har inte mått så bra, men nu har nog det mesta kommit upp och hon bara sover. Sen ville lungorna inte riktigt vara med där i början så de tog i väg henne och puffade hennes lungor, var borta ca en halvtimme men det kändes länge. Ingen fara för henne alls, bara lite jobbigt i mammahjärtat. Nu vilar vi på Bb och är så lyckliga!

Tack för alla lyckönskningar och hejarrop! Ni är underbara! Kämpa på, blev det bebis för mig så blir det bebis för er!

• Husmodern

Åh Svipp :)! Äntligen :)! Det ger mej hopp om att få föda i dagarna med :) stort grattis !

Mys nu på ordentligt :)!

• godisbit

Supermega jättegrattis Svipp till lilla Sigrid!!  Äntligen... =)

• godisbit

Tjockisbullen - nä nu är det glest i gravidleden! Det är väl bara jag och Husmodern nu.

Hur går det för dig Husmodern??

Här blev det en lååång dag med tidig start när jag vid 3-tiden i natt upptäckte att jag blödde lite. Då det lugnade sig inom en timme och bebis rörde på sig, inga värkar och bara enstaka sammandragningar som inte gjorde ont så fl tyckte vi kunde somna om. Somnade till slut men på morgonen hade det börjat igen och då ville fl att vi skulle komma in på kontroll... Efter en massa undersökningar fick vi åka hem igen - allt såg bra ut med bebis och de trodde inte blödningen berodde på ngt problem med moderkakan.

Sen på eftermiddagen hade vi tid hos vanliga bm så då fick bebis en till check och allt såg fortfarande bra ut. Bm bokade inte in fler tider nu utan sa att om det inte kommer ngn bebis på en vecka så bokar hon igångsättning nästa vecka! 

Så nu fortsätter vi vänta på att det ska starta på riktigt av sig självt, men det känns ju lite lovande att det händer ngt med kroppen som tyder på att det kan bli bebis! =)  Läkaren som undersökte menade på att det kunde tyda på bebis inom de närmsta dagarna... 

Nu ska jag ta en tupplur!