• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • V3ritas
    Husmodern skrev 2012-09-12 08:28:26 följande:
    Vart kan man se lilla Sigrid ?:)

Det lämnar jag till svipp att säga om hon vill det..
  • godisbit

Hur går det Husmodern?

Här har det fortsatt med sporadiska och stundtals riktigt mesiga värkar som först nu under kvällen tilltagit lite igen i styrka och frekvens. Blödningen som började i tisdagsnatt har nästan helt slutat, men har ersatts av flytningar så kanske kanske kanske är det slemmisen som ryker nu? 

• Husmodern

Har haft regelbundna men korta värkar em/ kväll nu . Har lugnat sej lite men hoppas på att det väcker mej inatt :) hursomhelst kom tron på en stundande förlossning tillbaka :) dvs. Jag KAN få värkar iaf :) lycka till inatt

• Svipp
    imorgon ska jag ta mig tid att läsa hur det går för er och lägga in några bilder i bildtråden men nu måste jag skynda mig att sooova...
    Det finns en bild på webbisar på nll.se på Sigrid om nån vill se. Gonatt!
  • mammsen

7ehimlen - Tack! Tråkigt att du blev snuvad på din förlossning med KS, nästa gång kanske du får en toppenförlossning som jag ;) Jag är lite avis på mig själv, det gick mycket bättre, snabbare och lättare än vad jag hade räknat med! Måste få påstå att första förlossningen gjorde ondare trots att dottern vägde 500g mindre. men jag var antagligen spändare då. Minns att jag mellan sista 2 krystvärkarna tittade på sambon och frågade hur det gick med han, han var ju nyvaken och i chocktillstånd typ.. haha

• godisbit

nu är jag så trött trött trött trött på det här att jag bara vill spy! 41+2 idag och jag är trööööött.

har inte sovit en ordentlig natts sömn sedan i lördags och nu sedan i tisdags kväll har jag haft glesa och halvmesiga värkar. i natt trodde jag ngt var på gång, de gjorde ondare och kom var 4e minut ungefär... och sen la de bara av... läkaren i tisdags sa att det såg ut att kanske bli bebis de närmsta dagarna så då började man ju hoppas! nu idag är det igen halvmesiga och glesa värkar bara det att nu har jag liksom ont i rygg/bäcken/ljumskar mest hela tiden också...

Vet inte om man bara ska ge upp och ställa in sig på att det blir igångsättning den 20e?

Och som om inte det räckte så är det hantverkare som är här och ränner och ska fixa en massa småsaker! Som tur är jobbar sambon hemifrån idag! När en av hantverkarna sa att han skulle måla lite i vår hall så gick det inte längre - jag bara röt genom badrumsdörren att det målas ingenting om det är färg som luktar!! Sambon förklarade läget och hantverkaren bedyrade att det var miljömärkt färg och inga lösningsmedel etc.... Behöver jag säga att hantverkarna efter det pratar direkt med sambon? =)

• Albasmamma

Grattis till alla nya bebisar och mammor!

Och extra kramar till er som fortfarande väntar.

Svipp: lite nyfiken vem du fick som bm? Om vi hade samma.