• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • godisbit

Sambon härmar tjocka släkten och vänskapskretsen - varje dag skickar han sms "VAD HÄNDER?? händer det ngt?? är det på gång??? "  bara det att idag hade mitt svars-sms inte gått iväg så efter 20 minuter börjar det blippa på skype också "hallååå???? du svarar inte på sms!!! " 

lite kul om än inte med vilje tycker jag med illa dold gravidsadism!!

• mammsen

Åh, när jag går in här så minns jag hur det kändes att längta, vänta och hoppas varenda dag! 
    Jag testade ALLT! Nej, det hjälpte inte.  (Jag vet, det är inte det ni vill höra men så var det)
    På BF dagen gav jag upp och försökte tråka ut både mig själv, bebisen och resten av världen... Jag virkade i snitt 5-6timmar om dagen... Och tittade på tv. DET hjälpte inte heller.. 
    Bara massa SD som inte gjorde nytta, ibland regelbundna ibland inte.. Tillslut insisterade jag på att få bli kvar på förlossningen pga värkarna och skulle få sova där fast de inte trodde att det skulle bli bebis. Knappt en timme efter det beskedet och vi fick ett rum så satte värkarna fart och vid en kontroll konstaterades det att nu är det daggs! 4 timmar senare föddes min son! Och hela väntan bara försvann! Man tror man ska få längta och vänta hela livet men sen ligger man där med en varm liten klibbig bebis på bröstet och längtan är försvunnen på ögonblicket..
    Jag hoppas ni kan le lite och tänka er det att vilken dag som helst så ligger er lilla bebis hos er och ni har glömt känslan av att längta! <3

Snaaart <3 

• Husmodern

Känner verkligen igen mej om att alla hör av sej, svärmor ringer på Skype :) svarar vi inte direkt så bombarderas våra telefoner med Skype samtal och vanliga samtal .. Tröttsamt börjar det bli, alltså klart vi hör av oss om nåt händer liksom .. Sen har jag mamma här vilket är skönt men det är ju också så hela tiden - känner du nåt? Ikväll blir det nog, kom så promenerar vi osv.. Hon åker hem om en vecka och känner väl stressen stiga :).. Idag hos BM så sa hon att dom troligen sätter igång mej på fredag men om allt ser bra ut eller om dom anser att jag kan gå någon dag till så kan det hända att jag får göra det !!!! Alltså jag orkar inte det!!! Snälla kom innan fredag!! Helst imorgon då så det blir samma som bröderna .. Känner inget förutom en del Sd trots hinnsvepning nr 4 idag !!!!! :)

• RockTheRebell

Hej tjejer och tack:) killen vägde 3770 och var 52 lång. Han ser proportionerlig ut liksom hehe. Just nu nanar han bredvid bröstet före jag trodde han var hungrig.. luring! Jag gick ju 2,5-5 km/dag men det hjälpte ju inte. 2 timmar efter färdknäppen däremot började jag filura på att klocka värkar för de kanske inte skulle lura mig ändå. Men värkarna fick ju förstärkas efter 11h som ja kanske redan skrivit då det blev värksvaghet men jagd antar att mitt problem är att utsöndra rätt eller alls några hormoner. All man kan nog säga att vi iallafall startade vår egen igångsättning ;) på onsdag middag får vi åka hem så sen kommer det bilder. Just det! Vi sa inte t några andra än er att vi åkte in. Och har varit bombade sen bf. Så vi har svarat sporadiskt på de där. Men inte igår. Tror ni folk va nyfikna? ^^

• Svipp

Nu är vi på väg till förlossningen, har ca 3-5 min mellan tror jag. Iaf när vi var hemma. Nu känns det som det är ännu tätare. Vi har ju en timme till förlossningen men mina tidigare har inte varit så snabba så jag är inte orolig. Men nu är det helt klart på gång! Hurra!!!!

• Husmodern

Åh My!! Svipp :) lämna oss inte ensamma i väntan ( den tanken slog mej egoistiskt nog :)!!)

Nej då du är så värd att få föda nu :)!!! All lycka till hoppas verkligen att allt går bra och relativt fort:)

Sitter själv med packad väska och har värkar dock inte regelbundna ... Hoppas hoppas :)!!!!!!!